Gå til innhold

Norske menn og dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, someone_here said:

Så du har datet 5 menn til sammen? I hele ditt liv?

Vel ja, er bare 28 og lå aldri rundt. Dating var for meg noe seriøst, datet ikke for moroskyld eller bare for å ha en kjæreste.

Han jeg var på en date med ser jeg ikke akkurat på som at vi datet, så har vel datet 4 menn til sammen da. Har også snakket med fler, men som sagt snakket jeg med potensielle dater rundt 2 uker for å bli kjent før jeg sa ja til og møtes, så noen ble jo luket ut allerde der også, siden vi ikke hadde forenlige verdier. Dating er ikke så vanskelig om man vet hva man ser etter:)

Anonymkode: 2ff40...7ec

Videoannonse
Annonse
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vel ja, er bare 28 og lå aldri rundt. Dating var for meg noe seriøst, datet ikke for moroskyld eller bare for å ha en kjæreste.

Han jeg var på en date med ser jeg ikke akkurat på som at vi datet, så har vel datet 4 menn til sammen da. Har også snakket med fler, men som sagt snakket jeg med potensielle dater rundt 2 uker for å bli kjent før jeg sa ja til og møtes, så noen ble jo luket ut allerde der også, siden vi ikke hadde forenlige verdier. Dating er ikke så vanskelig om man vet hva man ser etter:)

Anonymkode: 2ff40...7ec

Så  herlig 👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor dere finner alle disse tafatte mennene. De eksisterer ikke i mine kretser. Jeg er selv mann, og jobber på en mannsdominert arbeidsplass (ingeniørbedrift). Hver gang vi får en ny ansatt er vedkommende i et etablert parforhold, uansett om vedkommende er 24 eller 50. Det som slår meg er at de aller fleste etablerer seg raskt, gjerne rett etter studietiden. Nå vil jeg tro at ingeniører generelt er forholdsvis attraktive ( god lønn, sikker jobb, intelligente) men utseendemessig er det et tverrsnitt av befolkningen og utseendet har ingenting for om de har fast følge. Men damene de har er flotte, selvstendige damer som overhodet ikke forventer prinsessebehandling. 

Jeg tror at attraktive norske (alle mine kolleger er nordiske) menn som er interessert i familieliv og forpliktelser blir kapret fort. De er gjerne målrettede med tanke på utdanning og jobb, og er også målrettede med tanke på å skaffe seg familie. Vinduet til å kapre disse mennene er snevert, og man må ikke vente for lenge med å lete etter disse. 

Det jeg tenker er at attraktive, rause og forpliktende norske menn finnes i hopetall, men kanskje ikke er mange nok i forhold til hvor mange damer som ønsker dem. Det blir derfor en ubalanse i markedet og de som er lite attraktive er i flertall på markedet, nettopp fordi de attraktive blir kapret så fort. Prinsesseoppførsel er heller ikke nødvendigvis det som hanker en slik mann inn på kroken. Ikke det at jeg beskylder trådstarter for det, men ut fra holdninger, alder og delte erfaringer, vil nok de fleste attraktive norske menn jeg kjenner skygge banen. Nå kan det jo også selvsagt hende at de mennene jeg kjenner er i mindretall ikke er representative, men jeg tror jo ikke det.

Mitt råd til alle damer på jakt er derfor: ikke vent for lenge, ta sikte på å finne familiemannen før fylte 26 år, ikke nødvendigvis let på tinder, og legg vekk gammeldagse holdninger om gentlemenn (selvsagt skal mannen være raus, og ikke slik som eksemplene til TS, men det er mange måter å være raus på), og let bevisst på steder og i miljøer der man vet at det kreves innsats og arbeid av mannen (studievelg, interesser, arbeidserfaring osv). 

Det kan dessverre se ut som at TS sine holdninger kan skinne mye gjennom og derfor virke avskrekkende på attraktive norske menn, som jo har et enormt utvalg damer å velde mellom.

Anonymkode: f860f...27e

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: b9d8f...007

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg lurer på hvor dere finner alle disse tafatte mennene. De eksisterer ikke i mine kretser. Jeg er selv mann, og jobber på en mannsdominert arbeidsplass (ingeniørbedrift). Hver gang vi får en ny ansatt er vedkommende i et etablert parforhold, uansett om vedkommende er 24 eller 50. Det som slår meg er at de aller fleste etablerer seg raskt, gjerne rett etter studietiden. Nå vil jeg tro at ingeniører generelt er forholdsvis attraktive ( god lønn, sikker jobb, intelligente) men utseendemessig er det et tverrsnitt av befolkningen og utseendet har ingenting for om de har fast følge. Men damene de har er flotte, selvstendige damer som overhodet ikke forventer prinsessebehandling. 

Jeg tror at attraktive norske (alle mine kolleger er nordiske) menn som er interessert i familieliv og forpliktelser blir kapret fort. De er gjerne målrettede med tanke på utdanning og jobb, og er også målrettede med tanke på å skaffe seg familie. Vinduet til å kapre disse mennene er snevert, og man må ikke vente for lenge med å lete etter disse. 

Det jeg tenker er at attraktive, rause og forpliktende norske menn finnes i hopetall, men kanskje ikke er mange nok i forhold til hvor mange damer som ønsker dem. Det blir derfor en ubalanse i markedet og de som er lite attraktive er i flertall på markedet, nettopp fordi de attraktive blir kapret så fort. Prinsesseoppførsel er heller ikke nødvendigvis det som hanker en slik mann inn på kroken. Ikke det at jeg beskylder trådstarter for det, men ut fra holdninger, alder og delte erfaringer, vil nok de fleste attraktive norske menn jeg kjenner skygge banen. Nå kan det jo også selvsagt hende at de mennene jeg kjenner er i mindretall ikke er representative, men jeg tror jo ikke det.

Mitt råd til alle damer på jakt er derfor: ikke vent for lenge, ta sikte på å finne familiemannen før fylte 26 år, ikke nødvendigvis let på tinder, og legg vekk gammeldagse holdninger om gentlemenn (selvsagt skal mannen være raus, og ikke slik som eksemplene til TS, men det er mange måter å være raus på), og let bevisst på steder og i miljøer der man vet at det kreves innsats og arbeid av mannen (studievelg, interesser, arbeidserfaring osv). 

Det kan dessverre se ut som at TS sine holdninger kan skinne mye gjennom og derfor virke avskrekkende på attraktive norske menn, som jo har et enormt utvalg damer å velde mellom.

Jeg syns du skriver bra her og har mange gode poenger. Jeg datt litt av da du trakk frem alder og at kvinner før ha funnet sin likemann før fylte 26 år. Det er ikke mange menn i 20års alder som er villige til å etablere seg i et langvarig forhold, for ikke å snakke om samboerskap og barn. Det sier jeg som kommer fra akademia og har størstedelen av min omgangskrets fra universitetet. At kvinner skal finne en mann å slå seg til ro med i 20årene er ikke realistisk, på tross av at det sannsynligvis er helt riktig alder. De fleste menn i 20årene har dessverre et modenhetsnivå som står til stryk. 

Du spør hvor vi finner disse tafatte mennene; jeg fant mine på tinder. Jeg kan ikke huske sist en mann turte å snakke til meg i virkeligheten, og snakker jeg til dem skremmer jeg de vekk. Jeg tror ikke jeg er stygg, men jeg kan jo ikke vite. 

Anonymkode: 0ab68...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilke holdninger mener du skinner igjennom? Jeg har universitetsgrad, og en respektabel jobb. Så det er ikke slik at jeg trenger en mann til å skaffe meg materielle goder. Typisk hersketeknikk fra norske menn å fokusere på "feil" hos dama for å dekke over sine dårlige oppførsel og utilstrekkeligheter.

Vet du hva prinsesse oppførsel innebærer? Jeg har aldri latt en mann kjøpe materielle ting til meg. Det at du omtaler forventninger om normale gentleman manerer og etikette som noe avskrekkende, viser hvor lave standarder du har. 

Apropos ingeniører. Tinder kryr av single og barnløse ingeniører i aldersgruppen 35-45. Ofte mangler de sosial intelligens og scorer lavt på emosjonell intelligens, men riktig nok er de veldig tekniske. Hva mener du med at de har en trygg jobb? Alle arbeidssomme og friske mennesker kan livnære seg i Norge. Er ingen som sulter i hjel og bor på gata med mindre de har rusproblemer. 

Trådstarter

Anonymkode: 15faf...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tror at attraktive norske (alle mine kolleger er nordiske) menn som er interessert i familieliv og forpliktelser blir kapret fort. De er gjerne målrettede med tanke på utdanning og jobb, og er også målrettede med tanke på å skaffe seg familie. Vinduet til å kapre disse mennene er snevert, og man må ikke vente for lenge med å lete etter disse....

Mitt råd til alle damer på jakt er derfor: ikke vent for lenge, ta sikte på å finne familiemannen før fylte 26 år...

Mange av oss fant ham før fylte 26 (jeg var 24 da jeg fant min), men så stikker han når det er på tide å stifte familien som har vært planlagt hele forholdet. Og da er man tilbake på tegnebordet i 30-årene. 

Anonymkode: 8d95e...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke holdninger mener du skinner igjennom? Jeg har universitetsgrad, og en respektabel jobb. Så det er ikke slik at jeg trenger en mann til å skaffe meg materielle goder. Typisk hersketeknikk fra norske menn å fokusere på "feil" hos dama for å dekke over sine dårlige oppførsel og utilstrekkeligheter.

Vet du hva prinsesse oppførsel innebærer? Jeg har aldri latt en mann kjøpe materielle ting til meg. Det at du omtaler forventninger om normale gentleman manerer og etikette som noe avskrekkende, viser hvor lave standarder du har. 

Apropos ingeniører. Tinder kryr av single og barnløse ingeniører i aldersgruppen 35-45. Ofte mangler de sosial intelligens og scorer lavt på emosjonell intelligens, men riktig nok er de veldig tekniske. Hva mener du med at de har en trygg jobb? Alle arbeidssomme og friske mennesker kan livnære seg i Norge. Er ingen som sulter i hjel og bor på gata med mindre de har rusproblemer. 

Trådstarter

Anonymkode: 15faf...3ce

Jeg tror du misforstår litt med vilje, eller så har jeg formulert meg litt dårlig. Det jeg skriver direkte om deg er basert på det du skriver i innleggene dine. Mange er negativt generaliserende om norske menn, og det er godt mulig det kan skinne i gjennom når du møter nye mennesker. Det betyr ikke at jeg forsvarer oppførselen til gjerrigknarken du møtte. Det andre jeg tenker på er beskrivelsen av italieneren. Om det er det nivået du legger lista på så møter du nok veldig skjelden norske menn som oppfører seg slik, rett og slett fordi kulturen er annerledes. Han behandler deg som ei prinsesse, og for svært norske damer går varsellampene ved slik oppførsel rett og slett fordi erfaringer ofte tilsier at de overkompenserer for dekke over mindre heldige egenskaper.

Kanskje rett og slett norske menn ikke er noe for deg? Det er en ærlig sak og jo er det du i stor grad har konkludert med. 

Angående ingeniører snakker jeg av egen erfaring, og jeg kjenner maaaange. Selvsagt finnes det de utskuddene du beskriver. De hoper seg opp på Tinder. Grunnen til at du ikke finner de familiekjære, sosialt intelligente, og ambisjonsrike ingeniørene der er fordi de ble opptatt før fylte 30 og de kommer ikke på markedet igjen heller. Poenget mitt er at du er for sent ute om du vil ha de mest attraktive mannfolka etter fylte 30. Alle de er opptatt og de aller fleste av de mest attraktive kommer ikke på markedet igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

*Svært mange norske damer....

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget mitt er at du er for sent ute om du vil ha de mest attraktive mannfolka etter fylte 30. Alle de er opptatt og de aller fleste av de mest attraktive kommer ikke på markedet igjen.

Høres ut som kjøttstykker man kjøper i en butikk. 

Anonymkode: e8f71...ea7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Høres ut som kjøttstykker man kjøper i en butikk. 

Anonymkode: e8f71...ea7

Det er jo faktum at det er vanskelig å finne seg noen å stifte familie med i 30-årene fordi de langtidssingle gjerne er litt rare og de som er kommet ut av skilsmisse ofte er slitne tobarnsforeldre uten ønske om flere barn. 

Anonymkode: 8d95e...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...