AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Del Skrevet 24. juli 2021 Starter jobb etter ferien på mandag og bilen er ødelagt, ikke verdt å fikse og ikke råd til ny akkurat nå..... Har fått tilbud om å låne min søsters el-sykkel, men jeg har aldri testet en, skal prøve den imorgen. Er ca 19 kilometer til jobb, relativt flatt men en 3-4 bakker. Jeg trener ikke, men går mye. Lar det seg gjøre å sykle såpass langt hver dag tur+retur for en som ikke har syklet på årevis, og aldri mer enn maks 8 km? Bor ikke ett sted der buss er ett alternativ... så desperat! Dette ser ut til å være eneste løsningen akkurat nå... Anonymkode: c0f5d...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Del Skrevet 24. juli 2021 Altså, det som evt er problemet er batterikapasitet (at det ikke er en gammel sykkel med dårlig batteri som ikke får deg frem og tilbake, evt at du ikke får ladet på jobb). Jeg har syklet til jobb på elsykkel (billigste type fra XXL) i to år. Ikke så langt, kanskje 4 km, men bakker hele veien. Med batteriet på full guffe er det mer som å leke at man sykler. Du trør rundt, men drar ikke 🤷♀️ Så med mindre bakkene er veldig (!) bratte, så er det ikke et problem over hodet. Og er de veldig bratte, så får du litt trening på kjøpet, men ikke mye altså! Anonymkode: d0fa9...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Del Skrevet 24. juli 2021 Jeg sykler 18 km på elsykkel. Verd å investere i en skikkelig en 🙂 med såpass langt blir det faktisk god mosjon også, så du kommer til å bli i mye bedre form. Gled deg, dette går kjempefint 💪🚲 Anonymkode: de99a...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Del Skrevet 24. juli 2021 De fleste klarer 20 kilometer på en vanlig sykkel også. 0 problem Anonymkode: c9d2a...ec9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Del Skrevet 24. juli 2021 Om du ikke sykler mye, hadde jeg vært mest bekymret for å få vondt i rompa - 19 km blir jo en stund på sykkel selv om det er el-sykkel. Utover det - hvis det er en bra elsykkel - er turen null problem selv om du er relativt utrent. Sjekk batterikapasiteten med søsteren, og lad den opp før mandag. Anonymkode: fbbab...24b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Del Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke sykler mye, hadde jeg vært mest bekymret for å få vondt i rompa - 19 km blir jo en stund på sykkel selv om det er el-sykkel. Utover det - hvis det er en bra elsykkel - er turen null problem selv om du er relativt utrent. Sjekk batterikapasiteten med søsteren, og lad den opp før mandag. Anonymkode: fbbab...24b Edit: 19 km x 2 er ekstra vondt i rompa 😇😂 Anonymkode: fbbab...24b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Del Skrevet 24. juli 2021 Du må begynne rolig med sykling ellers vil du få skikkelig vondt i rompa. Det kan hjelpe å kjøpe et annet sykkelsete hos forretning som passer deg bedre. Anonymkode: 480e3...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 25. juli 2021 #8 Del Skrevet 25. juli 2021 Det burde vere uproblematisk, det er nok verst for rumpa, ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Del Skrevet 25. juli 2021 Takk for alle tilbakemeldinger, glad for at alle tror dette går bra! Gleder meg ikke.... men er nok mest en vanesak. Blir verre utover høsten når det blir mørkt og kaldt! Må kjøpe min egen, har noen anbefalinger til en billig og ok en, maks 12 000? Ser jula og biltema har noen billige. Jula sin koster bare 7000 kr og gar fått ok tilbakemeldinger, og mye mer utstyr enn biltema, samt ok rekkevidde. Og kan jeg bare sykle i vanlig trenings tights? Har skaffet transport hjem imorgen, og begge veier tirsdag- så ikke kroppen får helt sjokk. Anonymkode: c0f5d...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkaS11 Skrevet 25. juli 2021 #10 Del Skrevet 25. juli 2021 Kroppen takler mer enn man tror. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Del Skrevet 25. juli 2021 Jeg har dessverre ingen anbefalinger å komme med i den prisklassen, min kostet 25 000. Men du - det er ikkeno å grue seg til, jeg hadde ikke syklet på mange år før jeg kjøpte min (og ikke trener jeg noe særlig heller), men jeg elsker å sette meg på el-sykkelen og bare sykle rundt, så nå sykler jeg minst en time pr dag (rompa blir bedre vant etter hvert 😁) Anonymkode: fbbab...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 22.36): De fleste klarer 20 kilometer på en vanlig sykkel også. 0 problem Anonymkode: c9d2a...ec9 For "de fleste" vil 40 km med vanlig sykkel hver eneste arbeidsdag være helt uaktuelt. Man skal jo både fram og tilbake. TS er i tillegg ganske utrent. Sant å si synes jeg det høres ganske urealistisk ut over tid med elsykkel også. Med et budsjett på 12 000 ville jeg faktisk heller kjøpt en pent brukt moped/scooter enn en elsykkel. Elsykler i den prisklassen er ikke å anbefale. Anonymkode: 642c4...dfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #13 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg hadde brukt vanlig sykkel faktisk. Du kommer til å være helt ødelagt i bein og rumpe i starten, men det går jo over relativt fort. Evt brukt elsykkel i starten og så heller kjøpe en vanlig sykkel. Selv bruker jeg ca en time på å sykle de 18 km mine til jobb. Skal jeg kjøre i rushet hjem tar det meg 90 minutter. To timer om dagen er relativt mye, men om en har tid til det er det utrolig mye som fungerer. Og det blir en vane etterhvert. Anonymkode: eda51...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Del Skrevet 2. august 2021 Hei TS - hvordan har det gått? Anonymkode: fbbab...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei TS - hvordan har det gått? Anonymkode: fbbab...24b Hadde helt glemt tråden min 🙈 Har gått overraskende bra! Var heldig å fikk skyss to ganger, så slapp å sykle daglig, tror kroppen hadde godt av å hvile litt! Litt vondt i rompa, men ikke så ille som forventet, ellers litt stiv i låra. Men gikk fort over, og synes nå det går helt greit! Er vel 4 gangen idag, og ikke så ille i romma mer. Må innrømme at jeg bruker hjelpen fra sykkelen endel, satser på å minimere det på hjemveien etterhvert så det blir mer trening over det. Har vært heldig med været også, men er vel ikke så lenge til høsten setter inn med regn og vind.... hva sykler man med da? Og kan man ha lue inne hjelmen, en tynn en som dekker ørene? Anonymkode: c0f5d...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-24 den 19.15): Starter jobb etter ferien på mandag og bilen er ødelagt, ikke verdt å fikse og ikke råd til ny akkurat nå..... Har fått tilbud om å låne min søsters el-sykkel, men jeg har aldri testet en, skal prøve den imorgen. Er ca 19 kilometer til jobb, relativt flatt men en 3-4 bakker. Jeg trener ikke, men går mye. Lar det seg gjøre å sykle såpass langt hver dag tur+retur for en som ikke har syklet på årevis, og aldri mer enn maks 8 km? Bor ikke ett sted der buss er ett alternativ... så desperat! Dette ser ut til å være eneste løsningen akkurat nå... Anonymkode: c0f5d...3ab Har dere bysykler (vanlig el-sykkel), her kan vi låne de gratis hvis vi har gyldig bussbillett eller HJH avtale med jobben. Anonymkode: a954f...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #17 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde helt glemt tråden min 🙈 Har gått overraskende bra! Var heldig å fikk skyss to ganger, så slapp å sykle daglig, tror kroppen hadde godt av å hvile litt! Litt vondt i rompa, men ikke så ille som forventet, ellers litt stiv i låra. Men gikk fort over, og synes nå det går helt greit! Er vel 4 gangen idag, og ikke så ille i romma mer. Må innrømme at jeg bruker hjelpen fra sykkelen endel, satser på å minimere det på hjemveien etterhvert så det blir mer trening over det. Har vært heldig med været også, men er vel ikke så lenge til høsten setter inn med regn og vind.... hva sykler man med da? Og kan man ha lue inne hjelmen, en tynn en som dekker ørene? Anonymkode: c0f5d...3ab Ja jeg bruker sånn tynn ull lue i hjelmen. Husk å kjøpe sykkelhansker de trenger ikke koste mye men de beskytter mot frosne fingre pluss hvis du mot all formodning skulle falle av sykkelen slipper du masse kutt og avskraping på hendene og andre steder da du trygt kan ta deg for med hendene. Jeg prøvde å falle ned en bakke i høst uten hansker, takk og pris for hjelmen men nå har jeg hanskene på hver gang. Anonymkode: a954f...459 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #18 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde helt glemt tråden min 🙈 Har gått overraskende bra! Var heldig å fikk skyss to ganger, så slapp å sykle daglig, tror kroppen hadde godt av å hvile litt! Litt vondt i rompa, men ikke så ille som forventet, ellers litt stiv i låra. Men gikk fort over, og synes nå det går helt greit! Er vel 4 gangen idag, og ikke så ille i romma mer. Må innrømme at jeg bruker hjelpen fra sykkelen endel, satser på å minimere det på hjemveien etterhvert så det blir mer trening over det. Har vært heldig med været også, men er vel ikke så lenge til høsten setter inn med regn og vind.... hva sykler man med da? Og kan man ha lue inne hjelmen, en tynn en som dekker ørene? Anonymkode: c0f5d...3ab Så gøy med update og å høre at det har gått bra! Litt stølhet må man regne med i starten 😊 kan jeg spørre hvor lang tid du bruker på strekningen? Jeg sykler ikke så ofte i regn, men har syklet en del når det er kaldt - både tynn lue og hansker som det ble anbefalt her bruker jeg også. Anonymkode: fbbab...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Del Skrevet 3. august 2021 Så lenge du har regntøy, støvler (evt poser på utsiden av skoa, så du slipper klissvåte sko på jobb), en tynn lue/pannebånd og hansker/votter går det helt fint å sykle året rundt. Gjør det selv😄 Anonymkode: 94983...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde helt glemt tråden min 🙈 Har gått overraskende bra! Var heldig å fikk skyss to ganger, så slapp å sykle daglig, tror kroppen hadde godt av å hvile litt! Litt vondt i rompa, men ikke så ille som forventet, ellers litt stiv i låra. Men gikk fort over, og synes nå det går helt greit! Er vel 4 gangen idag, og ikke så ille i romma mer. Må innrømme at jeg bruker hjelpen fra sykkelen endel, satser på å minimere det på hjemveien etterhvert så det blir mer trening over det. Har vært heldig med været også, men er vel ikke så lenge til høsten setter inn med regn og vind.... hva sykler man med da? Og kan man ha lue inne hjelmen, en tynn en som dekker ørene? Anonymkode: c0f5d...3ab Jeg har tynt regntøy (Mac in a Sac) liggende i sykkelveska, og bruker en slags «støvler» som kan trekkes utenpå skolene. Pass på at regnbuksa er lang og/eller støvlene høye, for buksa glir oppover når du sykler. Abus selger egne luer til å ha inni hjelmen, og på noen hjelmer kan man feste ørevarmere (sjekk utvalget f.eks hos Sykkelpikene eller sykkelhjelm.no). Anonymkode: d49e9...ca4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå