AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg har ikke lyst til å ta den, fordi jeg liker ikke å sprøyte ting inn i kroppen jeg ikke vet nok om, og jeg føler ingen kan være helt sikre på vaksinene. Jeg har alltid hatet sprøyter. Har hørt mye negativt om den samtidig som jeg kjenner mange som har tatt den som det går fint med. Samtidig så føler jeg at jeg MÅ ta den. Ender vel med at jeg tar den. Dette spørsmålet er til dere som var usikre før dere tok den. Hva var det som gjorde at du tok den likevel? Prfizer vaksinen. Anonymkode: 25bec...f39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 23. juli 2021 #2 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg har bestilt time til å ta vaksinen, etter mye tvil. Slik det nå er blitt, med økende smitte av Deltavarianten, økt reiseaktivitet og tilsynelatende minkende bevissthet om smittevern blant folk, har jeg landet på at det nok er tryggest å ta vaksinen. Det er en helhetsvurdering, og har ingenting med økt tro på vaksinen. Leser i dag at 23% av innlagte i Storbritannia er vaksinerte. Fordi om tilsvarende tall for uvaksinerte er 58%, så betyr det at man har ingen garanti. For meg handler det ene og alene om å øke beskyttelsen min mot den stadig økte åpningen av samfunnet, og en økende mistro mot hva det kommer til å føre med seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 23. juli 2021 #3 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg tar den fordi jeg er redd for de alvorlige bivirkningene av kovid. Kjenner ingen som har blitt alvorlig syk av vaksinene, men kjenner et par som var døden nær av kovid, de var ikke gamle heller. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magrat Skrevet 23. juli 2021 #4 Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) Jeg tok den i går, og det går helt fint foreløpig. Litt øm i skulderen bare. Jeg var skikkelig redd da jeg skulle ta den, men angrer ikke. Ingen jeg kjenner har blitt dårlig av vaksinen heller. Endret 23. juli 2021 av Magrat Den gang da, hver gang når. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 23. juli 2021 #5 Del Skrevet 23. juli 2021 Alle kan velge mellom Covid og vaksinen…. Er så drittlei folk som forholder seg til rykter rundt vaksinen. Du blir mindre syk med vaksinen uansett hvordan du vrir og vender på det. Les ordentlige kilder og ha tillit til myndighetene våre. Vaksine er eneste vei ut av en virusepidemi. Du kan være en del av løsningen, eller en del av problemet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 23. juli 2021 #6 Del Skrevet 23. juli 2021 1 minutt siden, MapleSirup said: Alle kan velge mellom Covid og vaksinen…. Er så drittlei folk som forholder seg til rykter rundt vaksinen. Du blir mindre syk med vaksinen uansett hvordan du vrir og vender på det. Les ordentlige kilder og ha tillit til myndighetene våre. Vaksine er eneste vei ut av en virusepidemi. Du kan være en del av løsningen, eller en del av problemet. Du kan fortsatt få covid med vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 23. juli 2021 #7 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg var ikke i tvil. Har tatt begge dosene av Pzifer. Eneste bivirkning av første sprøyta var trøtthet. Ingenting av den andre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 23. juli 2021 #8 Del Skrevet 23. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (3 minutter siden): Du kan fortsatt få covid med vaksinen. Ja. Som jeg skriver…. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. juli 2021 #9 Del Skrevet 23. juli 2021 Tok vaksine i går, endelig, og det ble Moderna. Fornøyd med det. Med mindre man har reagert voldsomt på tidligere vaksiner er det å ta den en no brainer. Du velger nok etter stor sannsynlighet i praksis mellom å bli smittet av viruset eller ta vaksinen. De som ikke tar vaksinen kan ikke forvente at samfunnet rundt skal ha tiltak for å hindre at dere blir syke. Viruset vil trolig herje mellom barn og ungdom under 18 år, dersom de ikke også vaksineres, og det vil trolig nå ganske mange uvaksinerte voksne. Så får man ta en egen risikovurdering på om man er mest redd for vaksinen eller viruset. Alle tall tilsier at viruset er mye farligere å få. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 23. juli 2021 #10 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg tok vaksinen for egen del, og for alle som er sykere enn meg som ikke kan ta den. Jeg var selvsagt redd for bivirkninger, men jeg er mer redd for covid. Jeg er glad jeg tok den, og skal ta dose 2 så snart jeg kan. Kun litt øm i armen etter første dose. Noe av poenget bak vaksinen er å beskytte de svakeste i samfunnet i tillegg til deg selv. Noen kan faktisk ikke rent fysisk ta vaksinen, og da er det viktig at vi som kan gjør det. Det gjelder alle vaksiner (som jeg vet om). Les litt om historien til vaksiner, og hvorfor det er så viktig. Vi blir ikke kvitt alvorlig sykdom som meslinger, kikhoste, polio osv uten at de fleste vaksinerer seg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 23. juli 2021 #11 Del Skrevet 23. juli 2021 1 minutt siden, Navani said: Jeg tok vaksinen for egen del, og for alle som er sykere enn meg som ikke kan ta den. Jeg var selvsagt redd for bivirkninger, men jeg er mer redd for covid. Jeg er glad jeg tok den, og skal ta dose 2 så snart jeg kan. Kun litt øm i armen etter første dose. Noe av poenget bak vaksinen er å beskytte de svakeste i samfunnet i tillegg til deg selv. Noen kan faktisk ikke rent fysisk ta vaksinen, og da er det viktig at vi som kan gjør det. Det gjelder alle vaksiner (som jeg vet om). Les litt om historien til vaksiner, og hvorfor det er så viktig. Vi blir ikke kvitt alvorlig sykdom som meslinger, kikhoste, polio osv uten at de fleste vaksinerer seg. Så du gjør det for å beskytte andre altså... virker ikke vaksinen slik at dersom DU blir smittet, så merker du lite, og derfor intetanende kan gå rundt å smitte massevis av andre? Du klarte deg bra, men du gir det videre (uten å vite det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 23. juli 2021 #12 Del Skrevet 23. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (5 minutter siden): Så du gjør det for å beskytte andre altså... virker ikke vaksinen slik at dersom DU blir smittet, så merker du lite, og derfor intetanende kan gå rundt å smitte massevis av andre? Du klarte deg bra, men du gir det videre (uten å vite det). Jeez. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 23. juli 2021 #13 Del Skrevet 23. juli 2021 2 minutter siden, MapleSirup said: Jeez. Du beskytter andre ved å få mindre symptomer selv. Eller? Kom igjen nå, sleng noe dritt og fornærmelser min vei. Som seg hør og bør når "idioter ønsker å drepe seg selv og andre mennesker", eller hva nå du har tenkt å lire av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 23. juli 2021 #14 Del Skrevet 23. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (2 minutter siden): Du beskytter andre ved å få mindre symptomer selv. Eller? Kom igjen nå, sleng noe dritt og fornærmelser min vei. Som seg hør og bør når "idioter ønsker å drepe seg selv og andre mennesker", eller hva nå du har tenkt å lire av deg. Du er jo usaklig. Man vaksinerer seg for å begrense eller stanse sykdom og for flokkimmunitet; stans av pandemi. . Du antyder at det er en egoisme ved å vaksinere seg. Det er det selvsagt ikke. Det er motsatt. Dette er så lavt at vi er ferdig her. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. juli 2021 #15 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke lyst til å ta den, fordi jeg liker ikke å sprøyte ting inn i kroppen jeg ikke vet nok om, og jeg føler ingen kan være helt sikre på vaksinene. Jeg har alltid hatet sprøyter. Har hørt mye negativt om den samtidig som jeg kjenner mange som har tatt den som det går fint med. Samtidig så føler jeg at jeg MÅ ta den. Ender vel med at jeg tar den. Dette spørsmålet er til dere som var usikre før dere tok den. Hva var det som gjorde at du tok den likevel? Prfizer vaksinen. Anonymkode: 25bec...f39 Du MÅ ikke! Om du føler deg tryggere av å ta den så gjør du det. Du må selv veie for og imot. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 23. juli 2021 #16 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg har helseangst og får skjelven bare av å skulle ta paracet, fordi plutselig kan man få en allergisk reaksjon og dø. Så for meg var en av tankene mine da jeg skulle ta den om jeg har lyst til å bli alvorlig syk av covid, eller om jeg vil ha en alvorlig bivirkning av vaksinen. Hvis jeg måtte velge. Og jeg vil heller ha alvorlig bivirkning av vaksinen. Vil heller bli skikkelig sjuk fordi jeg gjorde noe som vil gagne samfunnet og mine nærmeste, enn å bli skikkelig sjuk fordi jeg stod for nærme en eller annen random type på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omno_guest Skrevet 23. juli 2021 #17 Del Skrevet 23. juli 2021 Om du ikke har lyst så tar du den heller ikke Jeg skal heller ikke ta noen vaksine. Vi vet fortsatt ikke langtidseffekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 23. juli 2021 #18 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg skal ikke ta den. Du må selv kjenne etter hva du mener er riktig valg for deg selv og din kropp❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg