Gå til innhold

Mops som lærer utrolig raskt, normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men krype! Det skal jeg lære min også. Hvordan lærte du din det? 😃

Anonymkode: 690ff...12c

Ved å først lære hunden "dekk" eller "ligg". Når hunden lå, tok jeg en godbit i hånden og holdt den helt ned til gulvet, akkurat rett utenfor rekkevidde for hunden. Når hunden da strakk seg frem og "krabbet" noen få cm for å rekke frem til godbiten foran seg, sa jeg kommando-ordet "kryp" tydelig flere ganger. Lokket så hunden enda noen cm fremover, fremdeles liggende på magen, og hunden krøp litt til for å nå bort til godbiten rett utenfor rekkevidde, og jeg gjentok kommando-ordet "kryp" mens hunden gjorde den krabbende/krypende bevegelsen.

Etter noen repitisjoner med dette, skjønte hunden at kommandoen betydde den krypende bevegelsen liggende på magen, og kunne krype på kommando.

Og OBS! Du må jo gi noen godbiter underveis når hunden gjør den riktige atferden :) Så den skjønner at det er krypingen du ønsker.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (4 timer siden):

Ved å først lære hunden "dekk" eller "ligg". Når hunden lå, tok jeg en godbit i hånden og holdt den helt ned til gulvet, akkurat rett utenfor rekkevidde for hunden. Når hunden da strakk seg frem og "krabbet" noen få cm for å rekke frem til godbiten foran seg, sa jeg kommando-ordet "kryp" tydelig flere ganger. Lokket så hunden enda noen cm fremover, fremdeles liggende på magen, og hunden krøp litt til for å nå bort til godbiten rett utenfor rekkevidde, og jeg gjentok kommando-ordet "kryp" mens hunden gjorde den krabbende/krypende bevegelsen.

Etter noen repitisjoner med dette, skjønte hunden at kommandoen betydde den krypende bevegelsen liggende på magen, og kunne krype på kommando.

Og OBS! Du må jo gi noen godbiter underveis når hunden gjør den riktige atferden :) Så den skjønner at det er krypingen du ønsker.

Takk! :) Det skal testes ut om noen dager. Nå skal vi kun fokusere på det hun allerede kan 😀

Anonymkode: 690ff...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende han til en skole for spesielt begavede mops 👍🏼😃

Anonymkode: 07da7...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du får sende han til en skole for spesielt begavede mops 👍🏼😃

Anonymkode: 07da7...fd1

😅👍🏻

Anonymkode: 690ff...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops er fantastisk morsomme og lettlærte hunder, vi har to i familien og de er så elskverdige. Lærer fort både noter og unoter haha!

Anonymkode: 297d2...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...