Gå til innhold

Er du redd for å bli "stor"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tvert imot, jeg trener faktisk litt bodybuilder-inspirert. Synes ikke styrkeløft ol. er interessant hverken som idrett/aktivitet eller estetisk, så jeg holder meg unna maksløft, 1-3 repetisjoner osv. Varierer antall repetisjoner og antall sett etter hva slags øvelse det er, men er generelt ikke redd for å ta i skikkelig. Ønsker å ha definerte muskler selv om jeg ikke er veldig tynn, og synes det er pent. Så lenge jeg ikke er 100 % dedikert med kosthold og trening er det ingen fare for å få "for mye muskler" uansett. 

Har aldri syntes tynn og ikke-muskuløs kropp er noe fint, hverken på menn eller kvinner/meg selv (men det er selvfølgelig bare mine preferanser).

Anonymkode: 9f2dc...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det finnes mye "gammelt gufs fra fortiden". Den kulturelle stereotypien sa at kvinner var svake og ikke egnet seg for fysisk arbeid.  Før var det f.eks. forventet at alle jenter og kvinner skulle ta push-ups på knærne. Etter at jeg begynte å trene for to år siden klarer nå jeg nå å ta 30 vanlige push ups. Jeg klarer også å ta noen reps med 120kg i markløft.  

Anonymkode: ee440...f64

Oi. Hvor ofte og mye trener du? Typisk program? Jeg trener regelmessig men 3x 10 pushups (vanlige) er fortsatt nivået mitt etter et par år. Hvis jeg av og til lusker bort til vekt-avdelingen (tør bare hvis det nesten er folketomt), så har jeg også mine utfordringer med 3x10 løft med 30 kg. Jeg er liksom i ok form men finnes ikke sterk... Typisk "svak" semislank kvinne med hofter, rompe 😕 Drømmer om å klare pullups. Har ikke sjangs i helvetet 😬

Anonymkode: c9876...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 14.26):

Oi. Hvor ofte og mye trener du? Typisk program? Jeg trener regelmessig men 3x 10 pushups (vanlige) er fortsatt nivået mitt etter et par år. Hvis jeg av og til lusker bort til vekt-avdelingen (tør bare hvis det nesten er folketomt), så har jeg også mine utfordringer med 3x10 løft med 30 kg. Jeg er liksom i ok form men finnes ikke sterk... Typisk "svak" semislank kvinne med hofter, rompe 😕 Drømmer om å klare pullups. Har ikke sjangs i helvetet 😬

Anonymkode: c9876...0e3

Du å trene regelmessig styrke og presse deg  til å løfte stadig tyngre hvis du skal få best resultat 🙂

 

Anonymkode: ee440...f64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Ikke redd for det nei, og har aldri møtt en dame som er redd for det heller. Det krever langt mer innsats enn jeg er villig til å gi. 😂 

Styrketrening blant damer er veldig vanlig nå. Mulig det var en frykt på 90-tallet men i dag vet de aller fleste bedre. Men ikke alle som liker styrketrening (eller trening i det hele tatt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må dope seg for å bli stor som kvinne, ingenting å være redd for damer. 

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten

Det er mange som ikke vet hvor utbredt steroider er.... Mange kropper er ikke realistiske. Schwarzenegger innrømte selv at han brukte det da han drev med kroppsbygging

Sikkert mange kvinner som fortsatt trener lett, de vil ha bedre utseende, de bryr seg ikke om styrke. Men også mange kvinner som trener tyngre og merker hvor bra det føles å være sterk 💪

Mange kvinner som undervurderer hvor lite styrketrening som skal til for å få litt mer midje og litt mer rumpa. Det blir til og med mindre fett rundt bryst som gjør at de virker litt større, om man trener og spiser litt bedre 🙈

Endret av parkeringsvakten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De damene som er redd for å vokse seg for store forstår ikke hvor mye steroider mange andre damer tar. 

Fascinerende hvor mange damer som  har stor skildermuskulatur, digre bein og har kommet i stemmeskiftet...selvom de selv påstår at de er bare er forkjølet....😏

Anonymkode: e9d35...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med styrkeløft i 3 år nå, og før det drev med mer bodybuildingaktig trening i 4 år. Jeg løfter svært tungt for kroppsvekten, men er på ingen måte stor. Jeg ser så klart mer muskuløs enn den vanlige personen på gata, men har fortsatt en veldig feminin kropp. Måtte nok dopa meg eller viet hele livet mitt til kroppsbygging for å bli "stor".

Anonymkode: 0c551...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk damer med litt store muskler er pent jeg. Så lenge de ikke er helt freakshow med store haker og dyp stemme. 

Anonymkode: 6af2f...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De damene som er redd for å vokse seg for store forstår ikke hvor mye steroider mange andre damer tar. 

Fascinerende hvor mange damer som  har stor skildermuskulatur, digre bein og har kommet i stemmeskiftet...selvom de selv påstår at de er bare er forkjølet....😏

Anonymkode: e9d35...3ac

Fitnessdamer?

Anonymkode: 6af2f...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...