Gå til innhold

Er du redd for å bli "stor"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange flere kvinner trener styrke enn før. Men trener de fleste kvinner altfor lett? Er de fleste kvinner fremdeles redde for å bli store og muskuløse som Arnold Schwartzenegger hvis de trener tungt? Eller begynner dette å bli en gammel myte nå? Tørr dere å "ta skikkelig i" på trening og trene med høyere belastning og færre repetisjoner?
 
Har du evt et eksempel på styrkemål du har klart å oppnå som det kunne vært morsomt å dele med forumet?
 
Jeg kan begynne med meg selv: For to år siden klarte jeg knapt å ta stangen i benkpress . Nå etter regelmessig trening har jeg klart å bygge meg opp til å ta 60kg x 5. Dette er jeg faktisk veldig stolt av.

Anonymkode: 846ee...c59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes kroppsbyggermuskler på kvinner er stygt, og trener deretter.

Anonymkode: 43749...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror se fleste begynner å innse at dette bare er en myte, heldigvis! Det er en gammaldags holdning som har vært på vei ut de siste årene.

Anonymkode: 894c4...d53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke men er ikke redd for å bli for stor. Jeg er uansett alt for lat til å bli det. Jeg har definerte muskler fordi jeg trener ofte og har lav fettprosent ikke fordi jeg trener særlig hardt. Min hovedinteresse er å løpe så styrketrening gjør jeg fordi jeg trenger det og fordi jeg synes jeg ser bedre ut med litt muskler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting, de fleste av jentene/damene som trener der jeg trener er råsterke og definitivt ikke redd for å bli for store. Synes de er helt rå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det skal vanvittig mye hard trening til for å bli "stor" når man er kvinne. De kvinnene jeg ser på sosiale medier som pumper jern 6 dager i uken har langt ifra en "body builder figur". Om de reduserer fettprosenten betraktelig så kan de nok kanskje se ganske muskuløse ut.

Og de kvinnene som blir så store, beundrer jeg rett og slett. For en styrke og for et pågangsmot. Digger det! 

Anonymkode: d26a6...3d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har som mål å bli stor. Er så vanvittig fint. Har lav fettprosent så musklene synes godt 😎

Anonymkode: 295c3...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som trener styrke vet at det ikke stemmer, og er ikke redd for å ta i. Å bli "stor" krever en vanvittig innsats, også på kostholdet, og jeg vil ikke få en kvinnelig bodybuilderkropp med vanlig trening hvor jeg løfter tungt. 

Anonymkode: ae21e...475

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner forstår ikke hvor sinnsykt mye dedikasjon som må til for å gjøre det. Jeg, som kvinne, har aldri vært redd for det nei. Har trent mye styrke og kampsport, og aldri vært i nærheten av å se stor ut.

Anonymkode: 3b659...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har trent styrke siste 5 årene. Men prøver å trene litt forsiktig, fordi jeg merker på meg selv når jeg øker vekten så blir lårene eller armene mine større????? I hvertfall lårene når jeg trenger bein. Forstår ikke hva som skjer🙈🙈🙈

Anonymkode: 9e3b0...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54

Nei, jeg trener ikke nok og spiser ikke riktig, så jeg blir nok aldri stor. Men når jeg først er på trening så løftet jeg tungt og med få repetisjoner. Føler det er mest effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det folk ikke skjønner er at det skal mye til for å bli stor. De folka som er skikkelig muskuløse er sånn fordi de spiser ekstreme mengder mat og trener hardt.

hadde ikke klart å bli skikkelig muskuløs om jeg hadde prøvd🤣 er fornøyd med å være slank og litt curvy

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (1 minutt siden):

Altså det folk ikke skjønner er at det skal mye til for å bli stor. De folka som er skikkelig muskuløse er sånn fordi de spiser ekstreme mengder mat og trener hardt.

hadde ikke klart å bli skikkelig muskuløs om jeg hadde prøvd🤣 er fornøyd med å være slank og litt curvy

Seriøst? Jeg trodde alle visste det, og jeg har aldri hørt en jente eller dame uttrykke bekymring for å bli for muskulløs. Kanskje dette er en gammel myte? At kvinner velger bort veldig hard styrketrening kan ha andre grunner, for eksempel at de liker bedre å trene på en annen måte. :) 

Anonymkode: 401d7...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount

Enig med dere over, å bli stor er det ingen fare for, med mindre du tenker overvektig. Mat er en mye større kilde til volum enn trening. Men det er nok ikke akkurat det volumet de fleste ønsker, ikke krever det særlig viljestyrke heller, tvert i mot 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Jeg trodde alle visste det, og jeg har aldri hørt en jente eller dame uttrykke bekymring for å bli for muskulløs. Kanskje dette er en gammel myte? At kvinner velger bort veldig hard styrketrening kan ha andre grunner, for eksempel at de liker bedre å trene på en annen måte. :) 

Anonymkode: 401d7...65d

Jeg hører hele tiden at damer ikke vil trene styrke fordi de er redde for å få store muskler. Men det fpr man ikke med mindre du har tenkt til å spise 5000kcal + om dagen pluss to harde økter. 

hard styrke gjør deg slank ikke stor. Det forbrenner fett og bygger muskler (hvis man spiser riktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ganske vanskelig. De fleste vet vel det nå, men hørte det mye fra venninner da jeg var yngre. Da visste vi jo mindre😇 Jeg får muskler "raskt", men har ikke nok dedikasjon eller riktige spisevaner for å bli skikkelig synlig muskuløs. Så bekymrer meg ikke. Sikkert for mye arbeid for meg uansett😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke redd for det. Trener mest 5x5 og da løfter jeg så tungt jeg klarer.  Blir heller mindre av å trene tungt faktisk. Når det gjelder prestasjonsmål er litt jeg kry over at jeg klarer å ta pullups med ekstra vekt og at jeg tar mer enn typen min i knebøy.

Endret av Lesehøne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mann skulle ønske det var så lett å bygge muskler at jeg gikk rundt med en iboende redsel for å bli for stor.

Dessverre har jeg funnet ut at muskelvekst ikke er noe man snubler inn i ved et uhell... 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Er ikke redd en plass, kunne fint lagt på meg mye mer muskelmasse enn hva jeg har i dag, men det er så vanvittig mye hardt arbeid 😅🙈 

Trener styrke annenhver dag og har gjort det jevnlig i ett par år nå, finnes ingen som klarer å se på meg at jeg trener så mye😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye "gammelt gufs fra fortiden". Den kulturelle stereotypien sa at kvinner var svake og ikke egnet seg for fysisk arbeid.  Før var det f.eks. forventet at alle jenter og kvinner skulle ta push-ups på knærne. Etter at jeg begynte å trene for to år siden klarer nå jeg nå å ta 30 vanlige push ups. Jeg klarer også å ta noen reps med 120kg i markløft.  

Anonymkode: ee440...f64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...