Gå til innhold

Forkjølet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært forkjølet i denne koronatiden? Jeg synes liksom ikke jeg har hørt om noen.

Ihvertfall, så begynte jeg nå ikveld med rennende nese + føler meg litt tett i pappen - sånn vanlige forkjølelsessymptomer. Ble bare veldig overrasket siden jeg ikke har vært sammen med så mange + at jeg ikke har hørt om noen som er7 har vært forkjølet. 

Anonymkode: a4f27...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg bor i Trondheim og her går det en del forkjølelse nå

Anonymkode: b9b6f...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små barn i barmehage og har dårlig immunforsvar. Jeg har vært forkjølet 80% av coronatiden😅 (testet meg minst 10 ganger). Hadde en bøye sist uke også, men på bedringens vei nå. Snue/tett nese, hodeverk og slakk. Tror du kan slappe av, men teste deg bør du absolutt🙂

Anonymkode: bef52...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har små barn i barmehage og har dårlig immunforsvar. Jeg har vært forkjølet 80% av coronatiden😅 (testet meg minst 10 ganger). Hadde en bøye sist uke også, men på bedringens vei nå. Snue/tett nese, hodeverk og slakk. Tror du kan slappe av, men teste deg bør du absolutt🙂

Anonymkode: bef52...f06

Hvorfor det? Symptomene mine er forkjølelse, og jeg er på AAP og skal dermed ikke på noe jobb. 

Reagerer bare på at det ikke er snakk om forkjølelse for tiden, nesten som at det har blitt utryddet med håndsprit og munnbind ;) 

Anonymkode: a4f27...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor det? Symptomene mine er forkjølelse, og jeg er på AAP og skal dermed ikke på noe jobb. 

Reagerer bare på at det ikke er snakk om forkjølelse for tiden, nesten som at det har blitt utryddet med håndsprit og munnbind ;) 

Anonymkode: a4f27...645


Symptomene dine med rennende nese og hodepine er også klassiske covid-symptomer.

Med delta-varianten som smitter lettere og har tatt over i Norge skal en nå ha enda lavere terskel for å teste seg.

Selv om du ikke skal på jobb, så har du nærkontakter og nærkontaktene av dem igjen. Butikken du handler mat på. Naboer i samme oppgang.

Delta er så smittsomt at det går ut generelle advarsler for alle som f.eks har vært på samme butikk, kafé osv i samme tidsrom.

Vær så snill å test deg! 

Anonymkode: 21372...542

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delta-varianten har annet symptombilde, og kan lett forveksles med forkjølelse. 
 

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-nye-delta-symptomer/73905405/amp

 

- Coronaviruset oppfører seg annerledes nå. Det er mer som en sterk forkjølelse. Folk tror kanskje at de bare har fått en sesongbasert forkjølelse,

 

- Nå er det vanligste symptomet hodepine, etterfulgt av sår hals, rennende nese og feber, sier han

 

Anonymkode: 21372...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor det? Symptomene mine er forkjølelse, og jeg er på AAP og skal dermed ikke på noe jobb. 

Reagerer bare på at det ikke er snakk om forkjølelse for tiden, nesten som at det har blitt utryddet med håndsprit og munnbind ;) 

Anonymkode: a4f27...645

Selv små symptomer som det du har, kan være korona. Trenger ikke være det, men kan være. Så selv om du går på aap bør du teste deg. Hvis ikke bør du holde det inne for deg selv helt til symptomene er helt over.

Anonymkode: 6f8a7...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv små symptomer som det du har, kan være korona. Trenger ikke være det, men kan være. Så selv om du går på aap bør du teste deg. Hvis ikke bør du holde det inne for deg selv helt til symptomene er helt over.

Anonymkode: 6f8a7...571


Selv om h*n holder seg hjemme, så er jo alle nærkontakter ute i verden og potensielt smitter videre.

TS må teste seg.

Især nå med delta som smitter mye lettere. Også de som handlet på samme matbutikk skal ha beskjed, om TS tester positivt.

 

Anonymkode: 21372...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forkjølet nå.  Litt sår hals, tett nese ,klør i ganen og føler meg litt slapp.  Dette er forkjølelse , på samme måte og samme symptomer som jeg har hatt hele livet. 

Anonymkode: 54dc9...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er forkjølet nå.  Litt sår hals, tett nese ,klør i ganen og føler meg litt slapp.  Dette er forkjølelse , på samme måte og samme symptomer som jeg har hatt hele livet. 

Anonymkode: 54dc9...619

Det er sånn jeg også føler det. Kjennes ut som en vanlig forkjølelse, men har best time for test imorra for å tilfredsstille dere her ;)

Hvis det skulle være sånn at det er covid, så skjønner jeg ikke hvor jeg skulle fått det fra siden jeg stort sett holder meg hjemme, bortsett fra en kjapp tur i butikken nå og da. Jeg bor også på landet i enebolig, så her er det heller ikke snakk om å møte naboer i oppgangen. 

Anonymkode: a4f27...645

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er forkjølet nå.  Litt sår hals, tett nese ,klør i ganen og føler meg litt slapp.  Dette er forkjølelse , på samme måte og samme symptomer som jeg har hatt hele livet. 

Anonymkode: 54dc9...619


Og du bør også teste deg.

Det du beskriver er også helt typisk for delta-varianten av covid.

Delta likner til forveksling på forkjølelse, sprer seg i Norge nå og er ekstra smittsom. Vær så snill og ta en test.

Forhåpentligvis er det kun forkjølelse, men er det delta er det veldig viktig å finne det ut raskt så en får stoppet utbrudd og ikke mister helt kontroll igjen.

Anonymkode: 21372...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer overhodet ikke til å teste meg .  Jeg  VET  at det er forkjølelse.  Dere må slutte å være fullstendig paranoide.

Anonymkode: 54dc9...619

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånn jeg også føler det. Kjennes ut som en vanlig forkjølelse, men har best time for test imorra for å tilfredsstille dere her ;)

Hvis det skulle være sånn at det er covid, så skjønner jeg ikke hvor jeg skulle fått det fra siden jeg stort sett holder meg hjemme, bortsett fra en kjapp tur i butikken nå og da. Jeg bor også på landet i enebolig, så her er det heller ikke snakk om å møte naboer i oppgangen. 

Anonymkode: a4f27...645


Tusen takk! :) 

Du kan jo ha fått det på butikken da. En eller annen turist på gjennomreise. Noen som har vært på ferie. Med delta har en jo dokumenterte tilfeller der smitten har skjedd ute også, der en smittet har gått forbi annen person.

Delta smitter ca 60 % lettere enn andre varianter, så det skal mye mindre til.

Anonymkode: 21372...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


Og du bør også teste deg.

Det du beskriver er også helt typisk for delta-varianten av covid.

Delta likner til forveksling på forkjølelse, sprer seg i Norge nå og er ekstra smittsom. Vær så snill og ta en test.

Forhåpentligvis er det kun forkjølelse, men er det delta er det veldig viktig å finne det ut raskt så en får stoppet utbrudd og ikke mister helt kontroll igjen.

Anonymkode: 21372...542

Jeg tror ikke at man får stoppen noen utbrudd i nærmeste fremtid. Vi ser jo nå som det har sluppet opp, alt hva folk skal gjøre nå, som man ikke har kunnet gjort på lenge. Tenk bare på de som reiser til utlandet, for ikke å snakke om harry handel, eller ut på byen og feste. Jeg tror vi får en skikkelig oppblomstring etter ferien, og at det blir ny runde med nedstenging.

Jeg synes også at det er for tilig å slutte med tiltak - som munnbind. Jeg føler meg nesten naken nå uten munnbind, men var dum og hadde ikke på munnbind på butikken igår. Men heretter skal munnbindet på igjen. Ja, jeg vet at munnbindet ikke beskytter meg, men likevel så føler jeg meg mer beskyttet når jeg har det på.

Anonymkode: a4f27...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer overhodet ikke til å teste meg .  Jeg  VET  at det er forkjølelse.  Dere må slutte å være fullstendig paranoide.

Anonymkode: 54dc9...619


Nope, det kan du faktisk ikke vite, før du evt får det sjekket.

Folk som tenker slik er jo nettopp grunnen til at smitteutbrudd har fått spre seg i det stille og blitt unødvendig store i enkelte lokalsamfunn.

Forhåpentligvis er du bare forkjølet, men sår hals, litt tett nese, slapphet er også symptomer på delta-varianten.

Det folk er blitt drilla på før som covid-symptom, med hoste og tap av luktesans, er uvanlig med smitte av delta.

Anonymkode: 21372...542

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke at man får stoppen noen utbrudd i nærmeste fremtid. Vi ser jo nå som det har sluppet opp, alt hva folk skal gjøre nå, som man ikke har kunnet gjort på lenge. Tenk bare på de som reiser til utlandet, for ikke å snakke om harry handel, eller ut på byen og feste. Jeg tror vi får en skikkelig oppblomstring etter ferien, og at det blir ny runde med nedstenging.

Jeg synes også at det er for tilig å slutte med tiltak - som munnbind. Jeg føler meg nesten naken nå uten munnbind, men var dum og hadde ikke på munnbind på butikken igår. Men heretter skal munnbindet på igjen. Ja, jeg vet at munnbindet ikke beskytter meg, men likevel så føler jeg meg mer beskyttet når jeg har det på.

Anonymkode: a4f27...645


Deler bekymringene dine ja, i høyeste grad.

Anonymkode: 21372...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

   Ville testet meg, har tatt par tester selv ved forkjølelse. En gang kom de hjem til meg, da var jeg for dårlig til å oppsøke nærmeste teststasjon. Var ikke covid, men ville ikke risikere å smitte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke at man får stoppen noen utbrudd i nærmeste fremtid. Vi ser jo nå som det har sluppet opp, alt hva folk skal gjøre nå, som man ikke har kunnet gjort på lenge. Tenk bare på de som reiser til utlandet, for ikke å snakke om harry handel, eller ut på byen og feste. Jeg tror vi får en skikkelig oppblomstring etter ferien, og at det blir ny runde med nedstenging.

Jeg synes også at det er for tilig å slutte med tiltak - som munnbind. Jeg føler meg nesten naken nå uten munnbind, men var dum og hadde ikke på munnbind på butikken igår. Men heretter skal munnbindet på igjen. Ja, jeg vet at munnbindet ikke beskytter meg, men likevel så føler jeg meg mer beskyttet når jeg har det på.

Anonymkode: a4f27...645

Munnbind beskytter jo ikke deg mot smitten, men er for at andre skal vernes mot din potensielle smitte.

Helt vanvittig at de fleste i Norge ikke har skjønt dette ennå.

Anonymkode: b879c...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sånn jeg også føler det. Kjennes ut som en vanlig forkjølelse, men har best time for test imorra for å tilfredsstille dere her ;)

Hvis det skulle være sånn at det er covid, så skjønner jeg ikke hvor jeg skulle fått det fra siden jeg stort sett holder meg hjemme, bortsett fra en kjapp tur i butikken nå og da. Jeg bor også på landet i enebolig, så her er det heller ikke snakk om å møte naboer i oppgangen. 

Anonymkode: a4f27...645

Du har jo bli smittet med noe uansett? Enten forkjølelse eller covid. 

Anonymkode: 182ae...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli smittet på butikken, det finnes hundrevis av eksempler på smittede mennesker som ikke har andre nærkontakter enn å ha vært innom butikken.. Blant annet mine foreldre, de hadde hjemmekontor og holdt seg isolerte. Pappa hadde kun vært på nærbutikken, han som ble smittet først. Dette var i mars, britisk variant. Delta skal jo være enda mer smittsomt. 

Så, hvis man har blitt forkjølet og har nærkontakt i form av å ha vært på butikken - test deg. Det sier så mye om ego-nivået hvis man ikke gidder det en gang. 

Anonymkode: f7a72...6b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...