Gå til innhold

Stoler ikke på han når han drikker, men vil ikke være kontrollerende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med typen i snart 1 år. Han er veldig omsorgsfull, snill, god, tar alltid hensyn til meg, vi kommuniserer utrolig godt og har svært få krangler. Men jeg stoler ikke på han når han er ute å drikker, og det er blitt til at han ikke går ut på byen lenger pga dette. Grunnen til at jeg ikke stoler på han er at han skifter personlighet i fylla. Han blir små voldelig, klarer ikke stoppe å drikke, nekter å dra hjem, sier sårende og stygge ting o.l. Han får også totalt blackout, og kan ikke huske at vi har hatt sex dagen etterpå eksempel. Hvordan kan vi løse dette? Han har sagt flere ganger han ikke skal drikke så mye, men han klarer aldri begrense seg. Sist han var ute var han så ufin og frekk med meg, og knuste laptopen min så det var nummeret fra at jeg forlot han. Ønsker ikke å ha ett slikt forhold og vil jo gjerne han skal gå ut å kose seg og at jeg kan stole på han.

Anonymkode: 3fc05...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det slutt med han og spar deg selv for mange sorger.

Anonymkode: 28b84...bff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør det slutt med han og spar deg selv for mange sorger.

Anonymkode: 28b84...bff

Men det er jo bare i fylla han blir slik som dette, og da syns jeg det er dumt å gjøre det slutt når vi normalt sett har ett utrolig bra og fint forhold. 

Anonymkode: 3fc05...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan kose seg med 2 øl, eller alkoholfritt. Han må faktisk ta et valg. Alle tåler ikke å drikke alkohol.

Anonymkode: 676c0...d19

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang så filmer du opptrinnet og viser ham når han blir edru. Vil tro at det kan ha en viss effekt å se seg selv på den måten? ( Eller får en annen til å filme for deg)

Gidder kompiser å henge med en som er sånn da?

 

Anonymkode: 819f4...e0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan vi løse dette? Han har sagt flere ganger han ikke skal drikke så mye, men han klarer aldri begrense seg.

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo bare i fylla han blir slik som dette, og da syns jeg det er dumt å gjøre det slutt når vi normalt sett har ett utrolig bra og fint forhold. 

Anonymkode: 3fc05...411

Da må han ta et valg og bli 100% alkoholfri.

Anonymkode: 28b84...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bør jo ikke drikke alkohol. Han tåler det åpenbart ikke. 

Anonymkode: 07af8...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike folk "koser" seg neppe på den måten vi andre tenker. Når man skifter personlighet, så tror jeg det er underliggende ting i personligheten, som burde vært behandlet. En av mine bekjente, har blitt tatt for fyllekjøring flere ganger, men holdt også på å ta livet av en av sine "kompiser", med et ølglass da det gikk i svart, og måtte sone en voldsdom. Etterhvert vil gamle venner ta avstand,  og de eneste som vil drikke sammen med ham,  er likesinnede. 

Personlig vil jeg skydd slike tendenser, men det er også mulig at han selv vet at kontroll og begrensninger, er det beste for ham selv. 

Anonymkode: 26cb5...4b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan være lurt å ha i bakhodet, er at ingen endrer personlighet av alkohol. De mister filter, og ting de til vanslig skjuler, kan bli tydelige. Men det du ser når de er fulle, er sånn de faktisk er. 

Anonymkode: 2f009...ed3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir en idiot i fylla. Så jeg tok konsekvensen av det og slutta. Det må kjæresten din også. En dag så grisebanker han deg eller tar livet av deg. Og det mener jeg! Jeg var redd meg sjøl på alkohol og var redd jeg skulle ende opp med å skade mannen min eller drepe han. Så ja, dette er alvorlig TS. 

Anonymkode: b2494...a5b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masken kommer av og du ser hva som gjemmer seg bak. Han viser deg hvem han er, så jeg foreslår du tror ham selv om det ikke var frivillig fra hans side. Fyren leker god, det betyr ikke han er det. Mvh Psykolog

Anonymkode: 0ed63...738

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bryr seg om deg, og likevel gjør dette. Da prioriterer han alkohol. Det er et faresignal. DU skal bety mer enn alkohol som gjør han til drittsekk. Du må se den? Men det er ikke lett for deg. Ikke i det hele tatt. Men uansett . Du fortjener bedre enn dette. Det må du overbevise hodet ditt om. Det blir ikke bedre dessverre, om han ikke slutter å drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg blir en idiot i fylla. Så jeg tok konsekvensen av det og slutta. Det må kjæresten din også. En dag så grisebanker han deg eller tar livet av deg. Og det mener jeg! Jeg var redd meg sjøl på alkohol og var redd jeg skulle ende opp med å skade mannen min eller drepe han. Så ja, dette er alvorlig TS. 

Anonymkode: b2494...a5b

Viktig innlegg! Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men jeg stoler ikke på han når han er ute å drikker, og det er blitt til at han ikke går ut på byen lenger pga dette. 

Anonymkode: 3fc05...411

Betyr det at han ikke drikker lengre, eller er det sånn at han sitter hjemme og drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan kan vi løse dette?

Vi kan ikke løse dette. Hverken KGs brukere eller du. Bare en person kan løse dette og han er ikke med i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Masken kommer av og du ser hva som gjemmer seg bak. Han viser deg hvem han er, så jeg foreslår du tror ham selv om det ikke var frivillig fra hans side. Fyren leker god, det betyr ikke han er det. Mvh Psykolog

Anonymkode: 0ed63...738

Bullshit...falsk psykolog

Anonymkode: 4237e...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han kan kose seg med 2 øl, eller alkoholfritt. Han må faktisk ta et valg. Alle tåler ikke å drikke alkohol.

Anonymkode: 676c0...d19

Ja

Og hvis han ikke kan dette, må du gå for ditt eget beste over sikt. Vær fornuftig og tenk fremover. Vil du ha barn med en som "mister hodet" og gjør og sier stygge ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To observasjoner

1) Enkelte tåler ikke alkohol. De blir ufyselige, og får blackout. Da er eneste løsningen å stoppe å drikke, helt. Da kan du ha et godt forhold med en slik person. 

2) MEN når tendensene blir voldelige, da er det noe mer enn bare alkohol. Noe som raskt kan eskalere utover drikkingen. Uanset hvor hinsides man blir av alkohol mangler man noen viktige sperrer når man viser voldelige tendenser. 

Anonymkode: f7528...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kontrollerende, men fornuftig å kreve at han ikke skal drikke. Ikke alle tåler å drikke. Men han må innse det selv, ellers bør du gå. Det er ikke bra å leve med selv om han er en god mann på mange andre måter.

Tror ikke nødvendigvis at det er masken som faller, at en viser seg selv når en drikker alkohol som noen skriver over. Selv endrer jeg personlighet (blir ikke slem, bare annerledes) og er derfor veldig forsiktig med alkohol. 

Anonymkode: 7d224...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tåler ikke alkohol. Så han må ta konsekvensen av det og være avholden! Men dette må han innse selv og ønske å slutte. 
 

Jeg kjenner en (godt, over 20-30 år) som var lik. Han ble helt idiot i fylla og fikk blackout, gjorde alle ting du ramser opp. Han er egentlig en helt fin fyr. Men tåler ikke alkohol. Han har vært avholds nå i 10 år, drikker aldri alkohol. Men dessverre for han, så måtte en skikkelig nedtur og innleggelse på avrus/psykiatri for at han skulle innse det.. 

Anonymkode: 7fe28...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...