Gå til innhold

Forstoppet herfra til evigheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det blir skikkelig ille, spør etter et STORT oljeklyster. Var det som funket på meg når microlax ikke funket.

De selges enkeltvis, og er litt dyre. Men er man desperat så er man desperat. 

Anonymkode: 956b3...a86

på apoteket *

Anonymkode: 956b3...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spør på Apotek eller sunnkost om de har hamburger-te. Har kanskje annet navn også. Funker fjell. Brukt på maaaange forstoppa pasienter. 
 

ellers er det laktulose, microlaxdråper og micrax på tube som hjelper noe 🤓 

Anonymkode: 9b731...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movicol var det eneste som funka for meg.

Anonymkode: 10e00...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid men er plaget med forstoppelse pga noen medisiner jeg er avhengige av. Har prøvd nesten alt av avføringsmiddel på apoteket uten en tilfredsstillende effekt - uten for mye bivirkninger.

For ei stund siden ble jeg så dårlig av forstoppelsen at jeg ble innlagt på sykehuset. Jeg kaldsvettet, hadde store smerter og svimte av flere ganger. På sykehuset fikk jeg god hjelp med flere typer klyster. Da jeg skulle reise hjem skrev legen  ut resept på noe som heter Movicol. Det er et pulver som røres ut i vann og  skal drikkes 2-3 ganger om dagen.  Det har jeg nå brukt i en måned og problemene er forsvunnet! Det beste jeg noen gang har brukt. Hør med legen din om du kan bruke det nå som du er gravid.

Anonymkode: d9644...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Movicol var det eneste som funka for meg.

Anonymkode: 10e00...394

Samme her!

Anonymkode: c9383...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi-Siblin kan brukes av gravide og får ikke bare avføringen ut, men stabiliserer magen, så man får normal og regelmessig avføring. 

Anonymkode: 37bf5...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange gode tips! Vil bare nevne at det også kan være lurt å se på årsaken til at du er forstoppet. For min del så slet jeg en periode veldig med forstoppelse i graviditeten som følge av at det var en bivirkning av kvalmenedsettende jeg tok (zofran) i tillegg til at jeg var sengeliggende i mange måneder. Så for meg så hjalp det å bytte medisin og etterhvert gå korte turer slik at tarmene klarte å arbeide igjen. Vet hvor forferdelig det er, så håper du blir bedre fort ❤️ 

Anonymkode: cd935...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi! En-to om dagen løste problemet her! Hadde også med på barsel 😅

Anonymkode: d2357...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter å prøve Movicol (hvis gravide kan bruke det). Start med feks to poser på morgenen og to poser på kvelden i et par dager (eller til du kjenner det løsner). Så kan du trappe ned til 1 pose morgen og kveld. Du får kjøpt det reseptfritt men det er en dyr medisin, så hvis det funker hør om du kan få det på resept og det blir litt billigere. 

Flytende parafin (på apoteket altså, ikke fra flaska i kjelleren) funker som fjell. Noen ganger må jeg bruke det i tillegg til Movicol når det stopper opp og det får fart på sakene. 

Anonymkode: 599ee...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange har gitt deg tips. Men fysisk aktivitet er også svært essensielt for at fordøyelsen skal fungere normalt! 

Anonymkode: 7c14a...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivitet, sanasol, morgenkaffen og Movicol! Brukte 1-4 poser daglig etter behov :)

Anonymkode: 1dcfe...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mye magnesium gir deg løs mage, sånn passe holder den i sjakk.

Anonymkode: 31991...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...