Gå til innhold

Forstoppet herfra til evigheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaja, får vel være glad for at det ikke er så mange andre symptomer men dette er slitsomt nå.

Har tatt duphalac i en uke uten endring, må bruke microlax for å komme på do. Tok en frukt og fiber i går uten noe forskjell. 

Spiser tørket mango(klarer ikke svisker) som har masse fiber og drikker masse. Uten effekt. Alltid vært litt treg i magen, men jerntilskudd og gravide tarmer har gjort at alt har stoppet opp. 

Hva er deres beste tips for å slippe å være forstoppet i 9 mnd 😅

Anonymkode: 8e2ea...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.apotek1.no/produkter/laktulose-667-mg-ml-mikstur-200ml-921536p?gclid=CjwKCAjwi9-HBhACEiwAPzUhHERNI4Um_gOrP9nnM9Y9mv87x4B1749pEQu7GrEp2IH_elD6Fd0x_BoCqhUQAvD_BwE
 

dette gjør avføringen myk, kan brukes over tid etter samråd med lege. Hjalp meg når jeg lå stille i flere dager etter operasjon og alt hadde stoppet opp. 

Anonymkode: 78536...e9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.apotek1.no/produkter/laktulose-667-mg-ml-mikstur-200ml-921536p?gclid=CjwKCAjwi9-HBhACEiwAPzUhHERNI4Um_gOrP9nnM9Y9mv87x4B1749pEQu7GrEp2IH_elD6Fd0x_BoCqhUQAvD_BwE
 

dette gjør avføringen myk, kan brukes over tid etter samråd med lege. Hjalp meg når jeg lå stille i flere dager etter operasjon og alt hadde stoppet opp. 

Anonymkode: 78536...e9c

Hun sa hun hadde brukt slik en uke. 

Anonymkode: a40d6...e97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv laxoveral dråper ts. 5 dråper på kveld, og så klart drikk utrolig mye!!! 

Anonymkode: a40d6...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket aprikos gjør underverker her i huset hvertfall. Hvis jeg er skikkelig forstoppet så spiser jeg en hel pose. Går noen timer så er alt ute. (Det kan bli en del promping, så ikke gjør det rett før du drar på jobb) 

Anonymkode: 564b4...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann. Akkurat nå kan du ta lakserolje for å få fart. Fortsett med fiber husk, ta frø versjonen, ren physillum husk i vann hver dag. Prøv å finn synderen i kosten. Prøv å spis rent. 

Anonymkode: 14725...1e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du følger alt jeg ville tipsa om, føler med deg. Vet ikke om gravide kan bruke movicol?

Anonymkode: 52cfe...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Har heldigvis hjemmekontor så kan kjøre på med det som trengs for virkning 😂 

Duphalac har gjort at det ikke er steinhardt, og det er jo fint, men ikke hjulpet på å faktisk få noe ut sånn sett. Er der microlax kommer inn og fikser det, men usikker hvor greit det er å bruke det annenhverdag for å få ut noe? Skal til jordmor om noen uker så tenker å ta opp problemet da å høre om hun har noen tips. 

Fiber husk kan jeg kjøre på med og! Takk for tipset, spiser så rent jeg kan, men ikke alt jeg klare å spise for å si det sånn (brekker meg av visse matgreier). 

Anonymkode: 8e2ea...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørka aprikos funka bra her også, jeg spiste en hel pose! Så er det visst noen matvarer man bør unngå, banan har jeg hørt. Og masse vann! Har ikke noe bedre tips enn det dessverre. 

Anonymkode: ab816...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi skal visst også ha god effekt, spises på tom mage om morgenen, en-to stk. 

Anonymkode: 630c0...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv liter kaffe (alternativt noe koffeinfritt, men det er mindre effektivt) på tom mage gjør som regel underverker. Hvis det ikke virker, tror jeg ikke det er mye annet enn Microlax som er aktuelt.

Anonymkode: ed9df...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig med inntak av nok væske. Men det vet du vel. 

Anonymkode: 73232...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Veldig viktig med inntak av nok væske. Men det vet du vel. 

Anonymkode: 73232...951

Ts

Drikker så mye at jeg må på do tre ganger ila natten, så akkurat vanninntaket funker! 

Takk for flere gode tips! Keep them coming, sikkert flere enn meg som sliter med dette og finner tråden 😅

Anonymkode: 8e2ea...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe på tom mage om morgenen.

Takler heller ikke svisker, men om jeg koker de møre og kjører de glatte til mos går det fint an, kan evt blandes i yoghurt.

Du kan også forsøke sviskesaft eller sånne klemmeposer til barn med svisker.

Og hold deg unna banan.

Anonymkode: 74a0e...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linfrø har gjort susen for meg mange ganger 🙂

Anonymkode: 74e36...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dulcosoft!!! Duphalac = fisfisfis

Anonymkode: 7d817...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beksort kaffe og en halv, tørr sneip om morgenen. 

Anonymkode: 1359f...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på apoteket og kjøp pico prep (rundt 330,- for 2 poser). Dette brukes f.eks før undersøkelser hvor man må tømme tarmen helt. Jeg var forstoppet i to uker og var ikke på do på fem dager, tok én sånn pose og fikk tømt hele systemet. Har klart å holde det i vater siden (to uker siden nå).

Anonymkode: d8536...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir skikkelig ille, spør etter et STORT oljeklyster. Var det som funket på meg når microlax ikke funket.

De selges enkeltvis, og er litt dyre. Men er man desperat så er man desperat. 

Anonymkode: 956b3...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tipset om å spise Kiwi på tom mage da jeg var gravid (ser noen skrev det lengre oppe her). Spiste en Kiwi med engang jeg våknet hver dag, ventet i 1-2 timer før jeg spiste noe annet. Det gjorde at jeg fikk til å gå på do hver formiddag. Jeg hadde så nye problemer med forstoppelse at jeg fikk et lite fremfall i underlivet og måtte på legevakten en natt. Vær forsiktig med for mye pressing! 

Anonymkode: 7b076...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...