Gå til innhold

Sliter med katastrofe tanker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja leirskred er veldig usannsynlig da jeg bor på fjellgrunn 😂😂🤦🏼‍♀️ Det er helt usannsynlig at det skjer, det kommer aldri til å skje 🙄 og om det blir flom her jeg bor, ja da er halve Norge under vann 😂 Er helt sykt hvor fantasien min kan ta meg, når jeg først begynner... jeg sliter veldig med å bryte ut av det. Jeg skjønner jo at dette ikke er nyttige forberedelser 🙈 men igjen så er det der ptsd’en kommer inn, og jeg sliter veldig mye med å kontrollere det 😩

Jeg var mye verre før, så jeg håper jeg også blir bedre med alderen 😅

ts

Anonymkode: bc5fe...c44

Ja, jeg tror det er gode sjanser for at det blir bedre med alderen for deg også. Og øvelse gjør mester! :)

Anonymkode: 0d64d...eac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil kalle det begge deler 😅 men ble nysgjerrig, hva tenker du på når du tenker katastrofetanker? 

ts

At man tenker det verste man kan tenke seg i ufarlig situasjon eller en uavklart situasjon. For eksempel: Vondt i hodet —> hjernesvulst. Skal ha oppkjøring —> kommer sikkert til å kræsje med en buss og ta livet av sensor og alle hater meg. Familieselskap —> Alle kommer til å ignorere meg og baksnakke meg hele kvelden og ingen vil egentlig ha meg der. 

Ikke mine eksempler, bare fantasi. 

Så jeg er enig i at det du sier er en blanding. 

Anonymkode: 8cdb8...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig kreativ ut. For å si det litt rart. Med høyt utviklet empati og samvittighet. Dette er gode og viktige egenskaper, særlig hvis du skal ta vare på barn og familie. Men dine evner virker å være litt i "overdrive". Har du noen måte du kan kanalisere disse følelsene ut på? Har du barn? Har du kjæledyr? Du burde skrive, male, gjøre noe med fantasien og kreativiteten din.

Anonymkode: 7d7af...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pass på når du går på quetapine. Plutselig kan vekten  vise +30..  

Jeg ser ofte ikke for meg så mye ved katastrofetanker. Tanken omhandler at noen vil ta meg, en autoritetsperson jeg har noe med å gjøre, men tanken er utydelig. Følelsen derimot er helt grusom. Det finnes ingenting verre og man blir villig til å gjøre hva som helst for at det skal ta slutt. Det er helt umulig å beskrive intensiteten i dette og følelsen er enorm i forhold til den lille konflikten med personen som finnes i virkeligheten. Jeg kunne nesten ønske det var klare bilder slik som du har for det er hvertfall noe å forklare. 

Det å se nyheter er nok ikke særlig bra. Hver dag blir vi jo foret med grusomme ting som kan skje. År etter år. Egentlig ikke det minste rart om en tanke slår rot. 

Når jeg var mindre pleide jeg å drømme at et krater åpnet seg i hagen og hele huset vårt, med alle i, fallt oppi. Fordi jeg så jordskjelv på nyhetene. Og Tsunamien i Thailand 2004 førte til litt mareritt. 

Anonymkode: 895f1...7d3

Jepp, vekten har vist 30 + 😂 

Har klart å trappe litt ned og gått ned 10 kg 😅 Men var i natt oppe og slukte i meg 300 gram bringebær 🙈 

Uff ja, intensiteten i slike tanker tar mye krefter, jeg blir helt utslitt etterpå 😩 

nyheter er ikke bra nei 😓 Jeg hadde jo ikke funnet på de konkrete historiene alene... SÅ stor er ikke fantasien min 🙈 Men jeg er veldig glad i nyheter da 😂 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du høres veldig kreativ ut. For å si det litt rart. Med høyt utviklet empati og samvittighet. Dette er gode og viktige egenskaper, særlig hvis du skal ta vare på barn og familie. Men dine evner virker å være litt i "overdrive". Har du noen måte du kan kanalisere disse følelsene ut på? Har du barn? Har du kjæledyr? Du burde skrive, male, gjøre noe med fantasien og kreativiteten din.

Anonymkode: 7d7af...0ef

Hehe ja 😅 Har en hund, en katt og maler akryl og tegner ❤️ Og jeg prøver også alltid å få frem en følelse i det jeg lager 😅 Så der traff du!

ts

Skrevet

Sliter med slik destruktiv "dagdrømming" selv. Jeg har alltid vært slik. Og det er alt fra ting som faktisk har skjedd, ting som kan skje, og ting som ikke blir å skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...