Gå til innhold

Hvorfor, "Nice guys"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med såkalte "Nice guys" som er kjempe hyggelige mot jenter helt til de innser at jenta ikke vil ligge med dem? Er så ekkelt og kvalmt

Anonymkode: b6dd1...561

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar at de blir såret, på lik linje med oss kvinner. Er ikke godt å bli avvist uansett kjønn..

Anonymkode: 9ffb8...03a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt alle er hyggelige mot noen de er interessert i.

Absolutt alle trekker seg unna når de blir avvist / bedt om å trekke seg unna.

Det eneste som skiller "nice guys" fra alle andre er at de er uattraktive og de er menn, og dermed blir alt de gjør dømt mye hardere enn andre blir dømt. Prøver de seg på noen så er de onde og fæle, mens kvinner og attraktive menn kan gjøre akkurat det samme uten sosial fordømmelse.

Anonymkode: 88c09...afd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Absolutt alle er hyggelige mot noen de er interessert i.

Absolutt alle trekker seg unna når de blir avvist / bedt om å trekke seg unna.

Det eneste som skiller "nice guys" fra alle andre er at de er uattraktive og de er menn, og dermed blir alt de gjør dømt mye hardere enn andre blir dømt. Prøver de seg på noen så er de onde og fæle, mens kvinner og attraktive menn kan gjøre akkurat det samme uten sosial fordømmelse.

Det er jo ingen som beskylder Nice guys for å være onde og fæle for å prøve seg, men måten de oppfører seg på når de blir avvist.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ingen som beskylder Nice guys for å være onde og fæle for å prøve seg, men måten de oppfører seg på når de blir avvist.

De blir alltid beskyldt for å være fæle. Både fordi de gjør fremstøt og fordi de trekker seg unna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De blir alltid beskyldt for å være fæle. Både fordi de gjør fremstøt og fordi de trekker seg unna.

Nei, de er fæle når de kun er snille fordi de vil få seg et ligg. Og når de ikke får det begynner de å oppføre seg dårlig.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det triste med avviselse er at man må avvise veldig tydelig, for ellers tar ikke den andre det på seriøst/på alvor. 

Har brent meg på at jeg har prøvd å avvise andre på en hyggelig måte. Blitt møtt med latter og ikke tatt seriøst. 

Så på en måte ber jo egentlig mennesker om å bli avvist på en kjip måte, fremfor at man kan samarbeide om å gjøre det litt, eh, sexy … 

Anonymkode: bacd1...ecb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er feil. De blir ikke kalt fæle fordi de gjør fremstøt, det er på grunn av oppførselen i etterkant av en avvisning de blir kalt fæle. "Å, du tror du er noe, din lille hore? Tror du virkelig jeg ville ha deg? HAHA jeg ville bare ha et kjapt ligg da." 
"Serr? Tror du virkelig interessen fra meg var genuin? Jeg kunne aldri hatt ei som deg."
"Her er du liksom, bare sprader rundt og gir falske forhåpninger. Alt jeg har gjort er å være snill med deg, og dette er takken?"
"Jenter som deg, tror de er noe! Sannheten er at du er ikke verdt en dritt, skjønner ikke at jeg noensinne gadd å være grei med deg."
"Du tror du kan få noe bedre enn meg? Hah! særlig. Alt jeg har gjort er å være grei! Du har fått gaver, komplimenter og oppmerksomhet, og likevel så avviser du meg? Hvem tror du at du er?"

Dette er eksempler på kommentarer fra "nice guys". De utgir seg for å være snille. De er ikke det. De gjør alt i sin makt for å sjarmere og få deg, og når det ikke går deres vei så klikker de og legger all skylden på dama. For at de selv skal føle seg bedre spyr de ut alt de kan av ubehageligheter og stygge ord. Har relasjonen vart en stund og du har åpnet deg opp for denne mannen så kan du banne på at det du er mest usikker på og det du liker minst ved deg selv, dine største svakheter, det er det han kommer til å bruke. Han bruker det for alt det er verdt for å ødelegge deg. Hvorfor vet jeg ikke, om det er for å føle seg bedre selv eller om det er for å få deg til å tro at du ikke kan få noe bedre og dermed vil bli. Ikke vet jeg, men nice guys er forferdelige mennesker.

Anonymkode: 05fb7...315

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er bare sånn, det får man vel neppe gjort noe med. Jeg får kanskje en date i året om jeg er heldig, men behandler da folk pent for det og ønsker lykke til.

Anonymkode: 8ebef...6a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er feil. De blir ikke kalt fæle fordi de gjør fremstøt, det er på grunn av oppførselen i etterkant av en avvisning de blir kalt fæle. "Å, du tror du er noe, din lille hore? Tror du virkelig jeg ville ha deg? HAHA jeg ville bare ha et kjapt ligg da." 
"Serr? Tror du virkelig interessen fra meg var genuin? Jeg kunne aldri hatt ei som deg."
"Her er du liksom, bare sprader rundt og gir falske forhåpninger. Alt jeg har gjort er å være snill med deg, og dette er takken?"
"Jenter som deg, tror de er noe! Sannheten er at du er ikke verdt en dritt, skjønner ikke at jeg noensinne gadd å være grei med deg."
"Du tror du kan få noe bedre enn meg? Hah! særlig. Alt jeg har gjort er å være grei! Du har fått gaver, komplimenter og oppmerksomhet, og likevel så avviser du meg? Hvem tror du at du er?"

Dette er eksempler på kommentarer fra "nice guys". De utgir seg for å være snille. De er ikke det. De gjør alt i sin makt for å sjarmere og få deg, og når det ikke går deres vei så klikker de og legger all skylden på dama. For at de selv skal føle seg bedre spyr de ut alt de kan av ubehageligheter og stygge ord. Har relasjonen vart en stund og du har åpnet deg opp for denne mannen så kan du banne på at det du er mest usikker på og det du liker minst ved deg selv, dine største svakheter, det er det han kommer til å bruke. Han bruker det for alt det er verdt for å ødelegge deg. Hvorfor vet jeg ikke, om det er for å føle seg bedre selv eller om det er for å få deg til å tro at du ikke kan få noe bedre og dermed vil bli. Ikke vet jeg, men nice guys er forferdelige mennesker.

Takk, satte det i perspektiv. 

Anonymkode: bacd1...ecb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig går ts over fra å snakke om nice guys til å snakke om folk som kaller andre hore og andre skjelsord... Dette er så typisk KG. Hvis ts ikke får den ønskede responsen skal det plutselig legges til mer juicy detaljer som støtter saken...

Nei det er ikke det samme, ferdig snakka.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Plutselig går ts over fra å snakke om nice guys til å snakke om folk som kaller andre hore og andre skjelsord... Dette er så typisk KG. Hvis ts ikke får den ønskede responsen skal det plutselig legges til mer juicy detaljer som støtter saken...

Ts har ikke gjort det. Jeg la ut det lange innlegget. Og de jeg beskrev er nettopp de som går under begrepet "Nice guys". De sier sånne ting når det ikke går deres vei. I deres øyne har de vært så greie. De har vært så snille. De har ikke gjort noe galt. De er fantastiske og gjør alt for dama. De ofrer seg selv for at hun skal ha det bra. Og når hun ikke vil ha han så snur han helt og lirer av seg de styggeste ting for å ikke tape ansikt.

Jeg har vært utsatt for flere av disse. Det begynner å bli en del år siden nå, men da var jeg ung og usikker. Livredd for å såre noen. Å bli utsatt for sånne flere ganger gjør noe med en. Min siste kjæreste var en Nice guy, men ikke en ekstrem en, heldigvis. Man kan gjerne kjenne dem igjen som litt sosialt klønete også.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var ikke jeg som skrev det innlegget, men jeg er enig i eksempelet som personen som skrev det brukte. Det er nettopp slike reaksjoner jeg reagerer på :)

-TS

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en reaksjon på drittsekker får sex. 

Anonymkode: 6d702...b58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At*

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Plutselig går ts over fra å snakke om nice guys til å snakke om folk som kaller andre hore og andre skjelsord... Dette er så typisk KG.

Plutselig! Nei, ikke plutselig, det er det samme.
Det er en forskjell på menn som er snille helt gjennom og på nice guys. Nice guys er snille KUN for å få sex. Og når de ikke får det, så var du stygg hele tiden, og du er i grunnen en hore og en fittekjerring. 

Anonymkode: 5d4ac...33d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel en reaksjon på drittsekker får sex. 

Og da reagerer man med å være en drittsekk fordi man IKKE får sex? Gir lite mening....

-TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og da reagerer man med å være en drittsekk fordi man IKKE får sex? Gir lite mening....

-TS

På det tidspunktet har det ikke noe å si om de er snille eller slemme siden det uansett er over. 

Jeg har alltid vært snill uansett men merker at jeg har mer sjans når jeg driter i jenter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vet de ikke er attraktive, og så går de inn for å være snill for å kompensere. 

Ved avvisning kjenner de på at de ikke er attraktive og føler det har gjort alt de kan for å bli akseptert. De innser ikke selv det var ett spill fra deres side. Og blir sint og frustrert.

Egentlig er de ikke snille disse «nice guysa», som kommer frem ved avvisning. 

Det er trist for dem å ha så dårlig selvbilde. Men det gjør også at jeg blir redd i forkant av avvisning.

Anonymkode: a4253...b1e

• Liker 5
Skrevet

Det er vel bare her på KG at man har klart å snu opp ned på disse begrepene. De tradisjonelle nice guys har jo ingen baktanker med selve oppførselen sin, men det er jo klart de også blir påvirket av avvisninger og kan reagere irrasjonelt. Jeg har også sett såkalte nice guys til slutt overreagere fordi de gjentatte ganger blir valgt bort til fordel for åpenbare drittsekker, der dama kanskje kommer løpende til denne nice guyen etterpå for å få trøst og komplimenter slik at hun kan føle seg bedre. Eller at han regelrett har blitt holdt på gress, og blitt brukt som en reserveløsning. Men helt seriøst, har de baktanker for å få seg et ligg, og later som de er nice guys for å oppnå nettopp dette, sier det seg jo selv at de ikke er innenfor den tradisjonelle kategorien nice guys. 

Jeg har etterhvert avvist min del av kvinner jeg også, og en stor del av dem har reagert sterkt på dette. Også såkalte snille damer. Jeg vil likevel ikke tillegge de dårlige reaksjonene på avvisningene som noe annet enn en overreaksjon av skuffelse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...