Gå til innhold

Geocach

Diana

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i å gå tur, og for noen mnd siden ble jeg gjort oppmerksom på geocaching. Dette falt veldig i smak, og jeg vil nå lage noen egne cacher. Er det noen som vet om beholderen som legges ut MÅ kjøpes via geoshoppen, eller kan man kjøpe en random boks og bruke den som en cache? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen regler som dikterer hva slags beholdere man kan bruke. Her kan du lese de gjeldende retningslinjene. Det meste dreier seg om sunn fornuft.

Ha det gøy med gjemmingen, dette er verdens beste hobby! 😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempegøy hobby som jeg har holdt på med i over 10 år :)

Boksen du legger ut må absolutt ikke kjøpes noe spesielt sted. En helt vanlig boks kan brukes 👍 Men lurt at den er vanntett, så sjekk gjerne at den har et godt lokk. De har mange kjekke bokser på Clas Ohlson f.eks. Kjøp ellers en liten notisblokk, blyant og blyantspisser og legg i. Dette i ziplock-pose. Jeg pleier å fylle boksen med bytteting helt fra start også, for det er gøy for de som finner den. Kjøper mye småting på salg o.l på Nille, Rusta osv. i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som aktiv Geocacher selv: kan jeg få slå et slag for at TS ikke bør legge til en ny cache sånn helt uten videre? 

Før var cachene ofte lagt på interessante steder. De aller fleste hadde en historie å fortelle fra stedet den ble lagt og det ble en opplevelse å ta dem. 

For noen år siden blomstret denne hobbyen voldsomt opp og da fulgte det med en ren teppebombing av cacher helt uten mål og mening. Folk gjemte dem på helt tilfeldige steder og gjerne inntil hagene til folk. Spesielt tidligere Østfold er helt ødelagt av Geocacherne som bor der.

Det er fint med mange cacher å velge mellom, men Geocaching har i stor grad blitt forsøplet av alle disse meningsløse cachene.

Så mitt råd til TS er: legg gjerne ut en Geocache, men bruk god tid på å finne ut av hva du ønsker å fortelle med cachen din. Gjør cachen din interessant nok til at man har lyst til å reise dit kun pga cachen.

Anonymkode: 29f06...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som aktiv Geocacher selv: kan jeg få slå et slag for at TS ikke bør legge til en ny cache sånn helt uten videre? 

Før var cachene ofte lagt på interessante steder. De aller fleste hadde en historie å fortelle fra stedet den ble lagt og det ble en opplevelse å ta dem. 

For noen år siden blomstret denne hobbyen voldsomt opp og da fulgte det med en ren teppebombing av cacher helt uten mål og mening. Folk gjemte dem på helt tilfeldige steder og gjerne inntil hagene til folk. Spesielt tidligere Østfold er helt ødelagt av Geocacherne som bor der.

Det er fint med mange cacher å velge mellom, men Geocaching har i stor grad blitt forsøplet av alle disse meningsløse cachene.

Så mitt råd til TS er: legg gjerne ut en Geocache, men bruk god tid på å finne ut av hva du ønsker å fortelle med cachen din. Gjør cachen din interessant nok til at man har lyst til å reise dit kun pga cachen.

Anonymkode: 29f06...0c6

Signerer på dette. Jeg falt for hobbyen Geocaching fordi jeg plutselig oppdaget interessante historiske steder i nærområdet - gjerne med god beskrivelse i Cachen og det var skikkelig interessant. 

Nå er det masse cacher med "jeg fikk lyst til å legge en cach her" - og de overser jeg glatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...