AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg vil lage en plante! Ala avokadoplante, men jeg klarer ikke den typen 😂 Andre forslag? Vil bare ha en som får masse grønne blader 😍 Anonymkode: 49300...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg vil lage en plante! Ala avokadoplante, men jeg klarer ikke den typen 😂 Andre forslag? Vil bare ha en som får masse grønne blader 😍 Anonymkode: 49300...abf Daddelpalme? 🌴 https://viivilla.no/hage/dyrking-og-planting/fa-eksotiske-frukter-til-a-spire-i-vinduskarmen/#:~:text=Slip steinen lett med sandpapir,tre daddelsteiner i hver potte. Anonymkode: 6d62d...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) Jeg plantet en mangostein for kanskje to år siden. Synes det har blitt et fint lite tre. Mange gjør det unødvendig komplisert med eggeglass, tannpirkere, bytting av vann og masse greier. Jeg bare fylte en potte med jord, la steinen oppi, dekket den med et lett jordlag, sprayet med vann og lot den stå i vinduskarmen med plastfolie over. Husker ikke hvor langt tid det tok før den begynte å spire, men treet har vokst jevnt siden da. Endret 20. juli 2021 av 10.54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 20. juli 2021 #4 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg vil lage en plante! Ala avokadoplante, men jeg klarer ikke den typen 😂 Andre forslag? Vil bare ha en som får masse grønne blader 😍 Anonymkode: 49300...abf Mener du at du tar stiklinger eller avleggere og produserer en ny plante? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 Nektarin? http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?t=14404 Anonymkode: 6d62d...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 " sådde en Mandel uten skall og nå har jeg et lite Mandeltre, lurer på om jeg får Mandler om noen år" http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?t=19900 Anonymkode: 6d62d...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Del Skrevet 20. juli 2021 Appelsinsten gir lett høye trær på mellom 1 og 2 meter. Anonymkode: 23c65...518 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Del Skrevet 20. juli 2021 10.54 skrev (12 minutter siden): Jeg plantet en mangostein for kanskje to år siden. Synes det har blitt et fint lite tre. Mange gjør det unødvendig komplisert med eggeglass, tannpirkere, bytting av vann og masse greier. Jeg bare fylte en potte med jord, la steinen oppi, dekket den med et lett jordlag, sprayet med vann og lot den stå i vinduskarmen med plastfolie over. Husker ikke hvor langt tid det tok før den begynte å spire, men treet har vokst jevnt siden da. Vasket du stenen? Og helt tett plast, eller stakk du hull? 🙂 Anonymkode: 49300...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Del Skrevet 20. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (11 minutter siden): Mener du at du tar stiklinger eller avleggere og produserer en ny plante? Nei, lage en ny plante av frø/stein! Anonymkode: 49300...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 20. juli 2021 #10 Del Skrevet 20. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Vasket du stenen? Og helt tett plast, eller stakk du hull? 🙂 Anonymkode: 49300...abf Ja, vasket den, var nøye på at den ikke skulle bli skadet. Dekket potten med tett plastfolie. Tok den bare av for å spraye med vann av og til. Tror ikke jeg får noe frukt akkurat, med bladene lukter fantastisk mango! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå