AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Har 5 uker ferie i år. 1 uka i ferien har vi ryddet hele huset fra loft til kjeller, kastet, sortert og vasket. Pluss bilene. misunner dere med leilighet. Det er fint med hus, men det lagres og lagres og fylles opp. Nå har vi 4 uker igjen av ferien i et oversiktlig og ryddig hus. Det er så deilig Anonymkode: 296f7...ba8 18
Hmmmmmm Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Da var dere smarte. Lurt å ikke drøye slike ting. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har 5 uker ferie i år. 1 uka i ferien har vi ryddet hele huset fra loft til kjeller, kastet, sortert og vasket. Pluss bilene. misunner dere med leilighet. Det er fint med hus, men det lagres og lagres og fylles opp. Nå har vi 4 uker igjen av ferien i et oversiktlig og ryddig hus. Det er så deilig Anonymkode: 296f7...ba8 Bra for deg, hva er formålet med tråden? Skryte av dere selv? Anonymkode: f18d4...34b 15
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Ja det var planen min og, men vi har bodd i båten i 5 uker, og har enda 14 dager igjen med ferie, og skal tilbringe de på kysten av Vestlandet. Så mitt hus blir ikke nedvasket til jobb og skolestart igjen, men overlever det og 😃 Anonymkode: 55587...ac6 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Solgte huset og kjøpte leilighet, skal aldri bo i enebolig igjen 😂 fattrr ikke at folk gidder. Anonymkode: b6baf...33d 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bra for deg, hva er formålet med tråden? Skryte av dere selv? Anonymkode: f18d4...34b Nå fikk jo ts skryte litt over at hun har ryddet og at hun har enebolig. 😄 Hun trodde til og med at hun klarte å få med et sleivspark til de som "bare" har leilighet. Hun skjønner ikke at man kan ha etasjer i en leilighet, boder og garasjer rydder ikke seg selv for de som har leilighet heller. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Solgte huset og kjøpte leilighet, skal aldri bo i enebolig igjen 😂 fattrr ikke at folk gidder. Anonymkode: b6baf...33d Ja, enebolig og hage er tortur. Aldri igjen. Anonymkode: af100...abb 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Så bra Men det gjelder ikke alle med hus. Vi flyttet fra lite rekkehus til stor enebolig, og bortsett fra litt flere møbler så har vi ikke flere ting. Vi er minimalister og har vært det i mange år, så vi er veldig bevisste på hva vi bringer inn i huset vårt. I rekkehuset var det heller ikke fullt i det hele tatt. Vi trives slik, og kommer ikke til å fylle huset bare fordi vi har mer plass. Vi har mye åpent, og det trives vi med. Anonymkode: 9db21...184 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 God følelse det. Selv har jeg kvittet meg med nesten alt jeg eier og har. Trodde det skulle bli trist, men egentlig er det bare deilig. Jeg er blitt lykkeligere. Anonymkode: 632ae...f21 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): God følelse det. Selv har jeg kvittet meg med nesten alt jeg eier og har. Trodde det skulle bli trist, men egentlig er det bare deilig. Jeg er blitt lykkeligere. Anonymkode: 632ae...f21 Forstår hva du mener. Jeg ga bort og solgte mye ifjor. Har fremdeles mye klær og ting så jeg er langt fra minimalist på dette stadiet. Men målet er å få nedskalert mye mer. Leiligheten føles lettere og tanken på å eie mindre føles bare oppløftende. har ikke savnet noe av det jeg har kvittet meg med. Når man først har startet tror jeg mange vil føle det samme som deg. Anonymkode: 6e0b3...ce0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Du tror at vi med leilighet ikke fyller opp hver kvadratmeter vi har, bare fordi vi har færre antall kvadratmetre enn deg? 🤣 Anonymkode: d03b2...d56 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bra for deg, hva er formålet med tråden? Skryte av dere selv? Anonymkode: f18d4...34b Oii Shit!! Glemte det ja.. det er KG. Det er visst bare diagnoser, traumer, barnevern og dystre problemer en skal starte tråder om her ja. kun dele det håpløse og det tunge.. kanskje derfor mange henger her inne? For de føler seg så bra og mindre alene oppi alt det dystre? så blir man irritert, og føler seg liten når en leser tråder om folk som får til noe.. trist liv Anonymkode: 296f7...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oii Shit!! Glemte det ja.. det er KG. Det er visst bare diagnoser, traumer, barnevern og dystre problemer en skal starte tråder om her ja. kun dele det håpløse og det tunge.. kanskje derfor mange henger her inne? For de føler seg så bra og mindre alene oppi alt det dystre? så blir man irritert, og føler seg liten når en leser tråder om folk som får til noe.. trist liv Anonymkode: 296f7...ba8 Herlighet.. oppsøk hjelp. Anonymkode: f18d4...34b 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oii Shit!! Glemte det ja.. det er KG. Det er visst bare diagnoser, traumer, barnevern og dystre problemer en skal starte tråder om her ja. kun dele det håpløse og det tunge.. kanskje derfor mange henger her inne? For de føler seg så bra og mindre alene oppi alt det dystre? så blir man irritert, og føler seg liten når en leser tråder om folk som får til noe.. trist liv Anonymkode: 296f7...ba8 Du mener du får til noe fordi du har brukt en hel uke på å få orden i ditt eget hus? Så standarden er ganske lav da for hva du legger i "å få til noe"? Hadde du i det minste hatt orden i hvor du plasserer innlegget ditt så hadde du kanskje fått mer positiv respons. Nesten som om du har lagt innlegget "feil" med vilje. Anonymkode: af100...abb 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har 5 uker ferie i år. 1 uka i ferien har vi ryddet hele huset fra loft til kjeller, kastet, sortert og vasket. Pluss bilene. misunner dere med leilighet. Det er fint med hus, men det lagres og lagres og fylles opp. Nå har vi 4 uker igjen av ferien i et oversiktlig og ryddig hus. Det er så deilig Anonymkode: 296f7...ba8 Vi holder det ryddig og rent hele tiden og sortere og kaster jevnlig. Dere burde prøve det, så slipper dere å kaste bort 20% av ferien på unødvendig arbeid. 👍🏻 Anonymkode: 2484c...441 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi holder det ryddig og rent hele tiden og sortere og kaster jevnlig. Dere burde prøve det, så slipper dere å kaste bort 20% av ferien på unødvendig arbeid. 👍🏻 Anonymkode: 2484c...441 Haha, nå så jeg for meg scener fra støv på hjernen filmen fra 1959. Senk skuldrene litt Anonymkode: cd73b...833 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bra for deg, hva er formålet med tråden? Skryte av dere selv? Anonymkode: f18d4...34b AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå fikk jo ts skryte litt over at hun har ryddet og at hun har enebolig. 😄 Hun trodde til og med at hun klarte å få med et sleivspark til de som "bare" har leilighet. Hun skjønner ikke at man kan ha etasjer i en leilighet, boder og garasjer rydder ikke seg selv for de som har leilighet heller. Ja, enebolig og hage er tortur. Aldri igjen. Anonymkode: af100...abb AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener du får til noe fordi du har brukt en hel uke på å få orden i ditt eget hus? Så standarden er ganske lav da for hva du legger i "å få til noe"? Hadde du i det minste hatt orden i hvor du plasserer innlegget ditt så hadde du kanskje fått mer positiv respons. Nesten som om du har lagt innlegget "feil" med vilje. Anonymkode: af100...abb Herlighet for noen surmaga typer. Helt komisk hvordan enkelte tar opp ALT i verste mening 😆 TS kommer med et tips som mange av oss rotekopper kan ha nytte av. Hvis det ikke gjelder dere så slapp av og gå ut av tråden. Anonymkode: 7887d...1ce 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi holder det ryddig og rent hele tiden og sortere og kaster jevnlig. Dere burde prøve det, så slipper dere å kaste bort 20% av ferien på unødvendig arbeid. 👍🏻 Anonymkode: 2484c...441 Så flinke dere er! Vi gjør det vi også, men så samler det seg div allikevel. Både ute og inne. Prosjekter med ett eller annet hele tiden. Med 2 ungdommer og hund i hus så blir det noen skippertak innimellom når vi har tid og overskudd. vi er begge i full jobb, barna er aktiv på fritiden og vi har hatt ulike oppussings/ bygg prosjekt. så tiden strekker ikke alltid til. så er ganske fornøyd med at vi har fått gjort så mye i løpet av den uka. dette inkl å kappe opp en haug med gammel bordkledning å kjøre mange turer på miljøstasjonen. Da vi har kledd opp igjen huset med ny bordkledning i vår. når en har hus, tomt, hage, barn og et hjem er det alltid en del å gjøre. Anonymkode: 296f7...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Haha, nå så jeg for meg scener fra støv på hjernen filmen fra 1959. Senk skuldrene litt Anonymkode: cd73b...833 Folk er forskjellig, noen klarer å holde det jevnt ryddig i alle skuffer og skap til en hver tid, og prioriterer slike ting, mens andre prioriterer andre ting og må ty til skippertak innimellom. Vil tro de aller fleste trives best i et ryddig hjem der ting er på stell. Anonymkode: 296f7...ba8 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): God følelse det. Selv har jeg kvittet meg med nesten alt jeg eier og har. Trodde det skulle bli trist, men egentlig er det bare deilig. Jeg er blitt lykkeligere. Anonymkode: 632ae...f21 Jo lengre du bor i et hus jo mer blir det fylt opp. Vi har bodd i huset vårt i 18 år.. og da blir det noen kaste runder. Mannen min har ekstremt mye bøker som han har i pappesker på loftet. Vi fikk levert mye av det, for de har stått der over 10 år, sjelden han leser bøkene på nytt. Jeg også liker å ha det minimalistisk, og det er så deilig å rydde klesskapet og levere på Frelsesarmeen det en ikke bruker lenger, plutselig har en bedre plass og mer oversikt. Det er så deilig. Jeg blir stresset av for mye ting og dårlig system. Anonymkode: 296f7...ba8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du tror at vi med leilighet ikke fyller opp hver kvadratmeter vi har, bare fordi vi har færre antall kvadratmetre enn deg? 🤣 Anonymkode: d03b2...d56 Har jeg sagt det? Nei.. men når en fyller opp ett hus er det mer å rydde og sortere, enn om en fyller opp ei leilighet. mer selv oppvokst i leilighet, og mamma hadde mye nips overalt. Jeg tenkte alltid at når jeg blir voksen skal jeg ha hus, god plass, og luft rundt meg. men det er meg. Må legge til at jeg bor på bygda, så skryter ikke på meg enebolig som noen tror. Her jeg bor finnes det knapt leiligheter, det er få. De fleste bor i hus. Vi betalte 1 mill for huset vårt for 18 år siden.. så jeg skryter heller ikke på meg mye penger. hadde aldri kunne kjørt samme standard på huset vårt i Oslo uten å ha betalt 20 mill Anonymkode: 296f7...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå