Gå til innhold

Snitter istedenfor middag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor? Da tenker vi gode hjemmelagde snitter og dessert. 

Kakebord også selvfølgelig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c82f2...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanvittig kjedelig i et bryllup.

Som nattmat er det derimot supert.

Anonymkode: 7cccd...856

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, variasjon i påleggsutvalget gjør jo at maten faller muligens flere i smak. Er det nå om sommeren så er deg jo greit med lett mat i varmen.

Anonymkode: f9fa7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da inviterer dere til et ettermiddagsbryllyp. Inviterte er i sammen med dere for noen timer før de drar hjem. Null alkohol eller bare ett glass eller to. 

Anonymkode: 7db5e...917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informer om det isåfall slik at folk er klar over det og ikke kommer skrubbsultne! Da kan de ta seg en hotdog på veien fra vielsen til festen!

Anonymkode: 5dd41...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med taler og greier så blir egentlig maten underordnet synes jeg.

Anonymkode: f9fa7...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva annet kan man dele på tvers og kalle noe annet?

Tenker for øvrig at det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer dessverre kun dersom det er et lunsj-bryllup (dvs. type dere drar på rådhuset i lunsjtider, har lunsj med gjestene også går dere alle hvert til sitt) 

Dersom dere har invitert til middagstid, og forventer å fortsette festen ute over natten, så er dette faux paus.

Anonymkode: 78d41...51a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør heller buffet med varmmat, evt. hvis dere har sparsomt med penger legg ut brød, eggeommelett, varme karbonader, salat, leverpostei med sopp og reker. Allier dere med folk dere kjenner som kan bidra, steke eller evt. ta med en rett hver. Trenger ikke bli så  mye dyrere enn påsmurte snitter egentlig, men gjestene føler at de kan velge og kombinere sin egen meny. Ta så mye av det de ønsker.. For min del (gjelder jo sikker ikke alle) Så henger noe av luksusen i å dra i et bryllup å bli servert varm mat man kan forsyne seg av mens man har det hyggelig med de andre. Et bryllup varer jo ofte lenge også så viktig å fore gjestene med mat og drikke for å holde dem i godt humør...

Anonymkode: f03ae...a88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke som middag i et bryllup. 

I hvertfall ikke "vanlige" snitter. 

Anonymkode: 8dfd8...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formiddagsbryllup med påfølgende lunsj, ja. Ikke som middag. Selvsagt.

Anonymkode: 25392...0e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref. buffetinnlegget, en pose karbonader med 8 stk koster kanskje rundt 80 kr, en bøtte med reker 70 kr? majones 25 kr, first price loff 9 kr , first price røyka laks osv... ganger man dette opp med antall gjester og står for noe av tilberedingen bør det ikke bli så dyrt, mye kan lages på forhånd.. Legg det på fine fat og pynt med salat og folk smaker ikke forskjell på en cateringservice versus egenlagd. Bryllup bør ikke være så dyrt. Samtidig spiller jo menneskene inn, er det mennesker dere er glad i koser de seg jo uansett fordi de gleder seg over deres dag... så lenge de får mat og koser seg er det det viktigste..

Anonymkode: f03ae...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde virkelig vært en skuffelse. 

Anonymkode: 08f94...9c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snitter er som andre sier lunsj, ikke middag - da må dere invitere deretter. Og dessert etter brødmat er maplassert...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ref. buffetinnlegget, en pose karbonader med 8 stk koster kanskje rundt 80 kr, en bøtte med reker 70 kr? majones 25 kr, first price loff 9 kr , first price røyka laks osv... ganger man dette opp med antall gjester og står for noe av tilberedingen bør det ikke bli så dyrt, mye kan lages på forhånd.. Legg det på fine fat og pynt med salat og folk smaker ikke forskjell på en cateringservice versus egenlagd. Bryllup bør ikke være så dyrt. Samtidig spiller jo menneskene inn, er det mennesker dere er glad i koser de seg jo uansett fordi de gleder seg over deres dag... så lenge de får mat og koser seg er det det viktigste..

Anonymkode: f03ae...a88

Kose seg med en "bøtte med reker til 70 kroner"? Ellers takk. Bryllup skal være fest. Hadde jeg blitt tilbudt ekle, billige reker i lake i et bryllup, hadde jeg reist på nærmeste McDonalds. 

Anonymkode: 8dfd8...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kose seg med en "bøtte med reker til 70 kroner"? Ellers takk. Bryllup skal være fest. Hadde jeg blitt tilbudt ekle, billige reker i lake i et bryllup, hadde jeg reist på nærmeste McDonalds. 

Anonymkode: 8dfd8...33c

Bare sier at man kan arrangere bryllup på lavbusjett også, for min del har jeg vært i bryllup der jeg har kost meg mer med reker i lake i buffeten enn i bryllup der alt har vært stivt og pådratt. Det handler til syvende og sist om stemninga og felleskapet man klarer å lage.. Jeg velger tvært et bryllup der stemninga er god med billigbuffet over et bryllup som har rævva stemning med reinsdyrmedaljong og russisk kaviar...

Anonymkode: f03ae...a88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjør heller buffet med varmmat, evt. hvis dere har sparsomt med penger legg ut brød, eggeommelett, varme karbonader, salat, leverpostei med sopp og reker. Allier dere med folk dere kjenner som kan bidra, steke eller evt. ta med en rett hver. Trenger ikke bli så  mye dyrere enn påsmurte snitter egentlig, men gjestene føler at de kan velge og kombinere sin egen meny. Ta så mye av det de ønsker.. For min del (gjelder jo sikker ikke alle) Så henger noe av luksusen i å dra i et bryllup å bli servert varm mat man kan forsyne seg av mens man har det hyggelig med de andre. Et bryllup varer jo ofte lenge også så viktig å fore gjestene med mat og drikke for å holde dem i godt humør...

Anonymkode: f03ae...a88

Jeg har vært i bryllup der alle gjestene måtte ta med en rett hver, og selv om brudeparet syns det var alle tiders, så kan jeg love deg at det går gjetord blandt gjestene om hvor tarvelig og gjerrig det var at folk måtte ta med seg mat. Brudeparet er vertskap og inviterer til fest, da ber man ikke gjestene stå for maten.

TS, hvis du kjører vielse kl 12 med lett lunsj, en kake, et glass bobler og hjem innen kl 16 så der det innafor med snitter. Ellers er det en dårlig ide.

Anonymkode: 0fd17...9e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker så snevert med hva folk anser som et fint bryllup, hva med det bryllupet der paret ikke har verdens beste råd men er verdens fineste mennesker og er ordentlig glad i hverandre? Som virkelig elsker hverandre, og det er deres fest? Selvfølgelig skal man ha noe å bite i men synes det er synd at begrepet "bryllup" har blitt synonymt med noe som ikke hvermannsen skulle ha råd til.. Størst av alt er kjærligheten, og jeg mener fortsatt at der dette er tilfelle samme med hva økonomien tilsier har vært de beste bryllupene jeg har vært i 

Anonymkode: f03ae...a88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som sier at det må være dyrt og fancy, men man inviterer ikke til fest ved middagstid og serverer brødmat...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise, men heller ikke noe å være happy for. Mat er litt viktig. Om dere tenker økonomi, så er tapas/koldtbord ol mye bedre, og det kan gjøres billig og godt. Snitter er liksom greit til begravelse. Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...