Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #41 Del Skrevet 20. juli 2021 Realverdien skrev (11 minutter siden): Mods er moderatorene. Alle som har driftet et forum vet at den viktigste rollen til moderatorer, særlig de første årene til et forum, er faktisk å delta i diskuskjonene og svare på tråder, samt opprette tråder. Kvinneguiden er veldig stor som forum, men skiller seg ut i at det er veldig mye (overvekt?) av Anonyme Brukere, noe som er nytt for meg. Det gjør at alle disse underlige dilemmatrådene der TS bare kaster ut et scenario og 'hva tror dere' heller enn søker svar på noe blir veldig vanskelig å følge, samt ta alvorlig. Takk for utfyllende svar. Min hensikt med det hele er å ta litt tak moderatorene da. Trodde de het admin. Men det er kanskje det samme. Jeg liker heller ikke denne ukulturen med at folk tror de kan si hva helst,ved å gjemme seg bak det anonyme. For ofte er det personangrep og provokasjon helt uten argumentasjon og hensikt. Det var nok ikke det " anonym- knappen" , var tenkt som . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #42 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Syns det er mer problem med de som roper troll enn de som er troll. Anonymkode: ac978...8d2 Ok. Hvorfor mener du det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #43 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er internett kjære deg. Ikke ta alt for å være en god fisk. For husk at salt ser ut sukker. Samme regla om vodka og vann. Ikke ta kvinneguiden så alt før seriøst for det vil bare bli kjedelig til slutt. Anonymkode: 8caed...c13 Nei da , gjør ikke det. Mye moro her 😎 Men tillater meg å være kjedelig i mitt eget kjedelige innlegg. Endret 20. juli 2021 av Skogsalv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #44 Del Skrevet 20. juli 2021 Skogsalv skrev (2 minutter siden): Takk for utfyllende svar. Min hensikt med det hele er å ta litt tak moderatorene da. Trodde de het admin. Men det er kanskje det samme. Jeg liker heller ikke denne ukulturen med at folk tror de kan si hva helst,ved å gjemme seg bak det anonyme. For ofte er det personangrep og provokasjon helt uten argumentasjon og hensikt. Det var nok ikke det " anonym- knappen" , var tenkt som . Admin, moderatorene gjør en herdig jobb med å rydde unna mye søppel på KG. Så ikke undervurder deres rolle og jobb i det de gjør. For mye skjer i bakrommet som vi ikke vet om. Rense et så pass stort forum som KG er før trolling tråder er så si klin umulig. Anonymkode: 8caed...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #45 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Admin, moderatorene gjør en herdig jobb med å rydde unna mye søppel på KG. Så ikke undervurder deres rolle og jobb i det de gjør. For mye skjer i bakrommet som vi ikke vet om. Rense et så pass stort forum som KG er før trolling tråder er så si klin umulig. Anonymkode: 8caed...c13 Det gjør de nok . All ære til dem. Ikke det jeg tror eller forventer de skal heller. Men det er i overkant mye av det i de 3 kategoriene jeg nevnte. Ikke såå mange innlegg daglig at det er umulig å følge med på. Men det er min mening. Man trenger ikke være enig. 🙂 Innleggene jeg først og fremst omtaler er de som fra første bokstav avslører seg selv. Endret 20. juli 2021 av Skogsalv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #46 Del Skrevet 20. juli 2021 Synes samtlige brukere som skriker "troll" eller "trolling" i tråder, burde utestenges. Er vel ikke annen måte å få stoppet dette på. Har selv startet tråder, hvor innholdet har vært reelt og jeg har ønsket innspill og råd, men hvor trådene har blitt fullstendig sabotert og et par til og med stengt pga. flere brukere som igjen og igjen har skreket "troll" i tråden. Det ødelegger og er ja, faktisk trolling disse driver med. Regelen burde være krystallklar: Anklager om trolling fører til utestengelse. Heller rapporter eller unngå tråder hvor du ikke liker innholder/ikke tror på innholdet. Anonymkode: b2f68...cac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #47 Del Skrevet 20. juli 2021 Skogsalv skrev (På 19.7.2021 den 15.23): Selvsagt ,men kun i ekstreme tilfeller. Kanskje 3 eller 4 ganger på 3 år. Problemet her inne er de dagligdagse, håpløse innleggene ,,hvor alle vet det er trolling. Borkasta spalteplass og en sjenanse for renommé og ledelse. Tror ikke jeg er alene om retningsendring hvor råd fra gjengangere eller anonyme , har hatt en innvirkning Et nettsamfunn med de beste intensjoner og sosiale koblinger. Men du har jo bare vært medlem siden 3.juni... Anonymkode: 1f4dc...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #48 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du har jo bare vært medlem siden 3.juni... Anonymkode: 1f4dc...7fa Ja,tok en pause. Opprettet da ny profil. Behold mitt gamle knick name. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 20. juli 2021 #49 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes samtlige brukere som skriker "troll" eller "trolling" i tråder, burde utestenges. Er vel ikke annen måte å få stoppet dette på. Har selv startet tråder, hvor innholdet har vært reelt og jeg har ønsket innspill og råd, men hvor trådene har blitt fullstendig sabotert og et par til og med stengt pga. flere brukere som igjen og igjen har skreket "troll" i tråden. Det ødelegger og er ja, faktisk trolling disse driver med. Regelen burde være krystallklar: Anklager om trolling fører til utestengelse. Heller rapporter eller unngå tråder hvor du ikke liker innholder/ikke tror på innholdet. Anonymkode: b2f68...cac Det er jo noe av det vi må komme livs. At seriøse innlegg ,ikke blir tatt alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 21. juli 2021 #50 Del Skrevet 21. juli 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Hva det gjelder trolling og hvordan vi behandler trolletråder så har kan jeg vise til mer utfyllende svar fra en tidligere tråd her: Kort oppsummert er det ikke fritt frem med trolletråder på Kvinneguiden, men det er ikke alltid det er like åpenbart hva som faktisk er troll og hva som er reelt. At Kvinneguiden fremdeles oppfattes som en trygg plattform for våre brukere er en av våre høyeste prioriteringer. Det kan derfor av og til være en vanskelig balansegang med å fjerne det som er åpenbart troll, og å ikke fjerne noe som er skrevet av en fortvilet TS om et tema som kanskje er flaut, vanskelig eller ubegripelig for andre brukere. Det skjer ofte at vi får rapporter eller rydder vekk trollespekulasjoner i tråder som er helt reelle, og vi synes det er svært kjedelig at brukere opplever denne typen respons på sine spørsmål. Spekulasjoner om troll er i mange tilfeller en direkte avsporing av debatten, så dersom dere ser dette kan dere svært gjerne rapportere dette til moderatorteamet. Det samme gjelder tråder hvor dere selv mistenker at TS troller. Som nevnt i mine tidligere svar som er lenket til over, så er det genuint veldig hjelpsomt for oss å få flere perspektiver på tråder hvor det kanskje ikke er fullstendig åpenbart om det er en reell problemstilling eller ikke. Alle rapporter som kommer inn til oss blir lest og behandlet, og siden vi ikke har kapasitet til å finlese alle deler av forumet så hjelper det oss veldig mye med å både oppdage og rydde regelbrudd. For øvrig kan jeg også avkrefte påstanden som er fremmet tidligere i denne tråden om at moderatorene våre sitter og bevisst skriver tulletråder for å opprettholde aktivitetsnivået på forumet. De har allerede mer enn nok å gjøre at det ville nok blitt svært dårlig stemning på teamet hvis det kom fram at noen av oss bidro til enda mer merarbeid. Vi forventer at alle våre moderatorer og admins holder seg godt innenfor våre egne retningslinjer, og vi hadde ikke tillatt regelbrudd fra noen på vårt eget team. Kragebein, adm 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå