Gjest Era Vulgaris Skrevet 19. juli 2021 #41 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres ikke greit ut! Hvordan kan man tillate seg å ha så dårlig bemanning og kompetanse i en barnehage? Ligger barnehagen på ett lite sted? Vi bor i Osloområdet og her er alle ansatte i barnehagen faglærte, kun pedagogiske ledere eller barne og ungdomsarbeidere i vår barnehage. Det er faktisk ikke en eneste assistent. Assistenter tas kun inn ved kortvarig sykdom. Da den ene pedlederen gikk ut i foreldrepermisjon ansatte de en ny med pedagogisk utdanning i perioden hun var borte. Anonymkode: 90337...a54 Sånn er det veldig mange steder. På papiret. Foreldrene aner da ikke noe om hvor mange av disse faste ansatte som faktisk er på jobb hver dag. Eller hvor ofte det blir satt inn vikar eller ei. Styrere er flinke til å formidle alt som får det til å se fint ut utad, men realiteten er gjerne noe helt annet. Min jobb er ikke veldig langt fra Oslo.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #42 Skrevet 19. juli 2021 Jeg skjønner deg veldig godt. Jobber selv som pedagogisk leder i barnehage på 11 året. På min arbeidsplass er vi heldige å gå inn barnehagelærere i stillingene, men vi har også dyktige fagarbeidere. Jeg elsker jobben min, men ser at det går utover min helse dessverre. Kronisk senebetennelse i skuldre, armer og mye hodepine. Anonymkode: fb353...023
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #43 Skrevet 19. juli 2021 Dere ansatte og foreldre MÅ si ifra høyere oppe i systemet! Hadde aldri godtatt en sånn barnehagehverdag for mine små! Her jeg bor og jobber (spesialpedagog i barnehage) er vi godt bemannet. Alle pedagogstillinger er dekket-av pedagoger. Vi har alltid vikarer ved sykdom. Også faste vikarer/ansatte så pedagogene får tatt ut bunden arbeidstid. Blir f.eks en ansatt ringt fra barnas skole og må gå på kort varsel, ja da stepper styrer inn eller tidligvakta blir spurt om å være lengre, selvsagt med full overtidsbetaling. Er det mye ekstraarbeid for pedagoger, f.eks foreldresamtaler, rapportskriving til ulike instanser eller lignende. Da har vi og alltid vikar. Vikarene vi bruker er ikke hvem som helst. Vi bruker kun de vi synes gjør en god nok jobb. Og de bruker vi mye, slik at ungene slipper å forholde seg til mange forskjellige voksne. Det høres helt forferdelig ut i Oslo, dere må stå opp for de minste, slik kan de ikke ha det. Anonymkode: f59df...843
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #44 Skrevet 19. juli 2021 Det er noe rart med bhg som arbeidssted . I min bhg tror jeg at jeg kan teller på en hånd de dagene det IKKE har vært inne vikarer de to siste årene. Det er konstant sykemeldte, mange langtids . Og det er mange rart folk som jobber der. Styrer er det ingen som hører på osv. Håpe det snart blir roboter som tar over slik arbeid . Anonymkode: a920f...253
Gjest Era Vulgaris Skrevet 19. juli 2021 #45 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er noe rart med bhg som arbeidssted . I min bhg tror jeg at jeg kan teller på en hånd de dagene det IKKE har vært inne vikarer de to siste årene. Det er konstant sykemeldte, mange langtids . Og det er mange rart folk som jobber der. Styrer er det ingen som hører på osv. Håpe det snart blir roboter som tar over slik arbeid . Anonymkode: a920f...253 Dette var et utrolig merkelig innlegg fra noen som påstår å jobbe i barnehage. Hvis du i fullt alvor mener at roboter kan ta over den jobben, stiller jeg meg veldig skeptisk til at du noen gang har jobbet i barnehage. Ja, det finnes mange arbeidsplasser hvor ting ikke fungerer slik det skal, og hvor styrer ikke er egnet, men at de skal erstattes av roboter blir jo en merkelig ting å håpe på.
H a n n e Skrevet 22. juli 2021 #46 Skrevet 22. juli 2021 Det gjør meg så ufattelig trist å vite at de som er så mye sammen med barnet mitt å som gir alt av seg selv for at mitt barn skal ha det bra i barnehagen kanskje ikke trives i jobben sin 😢 Å vite at når jeg henter barnet mitt så går jeg der ifra uvitende om alt som skjer bak fasaden hvis man kan bruke det ordet. Endringer må skje!!! ❤️
Xanadus Skrevet 22. juli 2021 #47 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 11.41): Det synes jeg er ugreit! Håper du er langt nede på ansiennitetstigen og kan forvente å gå opp for hvert år! Anonymkode: d66ad...997 Stort mer enn 19000 utbetalt i 100 % stilling for pedagogiske medarbeidere får man knapt . Topp ansiennitet i 100% stilling er kanskje bittelitt mer avhengig av skattetrekk osv.
Xanadus Skrevet 22. juli 2021 #48 Skrevet 22. juli 2021 Era Vulgaris skrev (På 19.7.2021 den 20.57): Dette var et utrolig merkelig innlegg fra noen som påstår å jobbe i barnehage. Hvis du i fullt alvor mener at roboter kan ta over den jobben, stiller jeg meg veldig skeptisk til at du noen gang har jobbet i barnehage. Ja, det finnes mange arbeidsplasser hvor ting ikke fungerer slik det skal, og hvor styrer ikke er egnet, men at de skal erstattes av roboter blir jo en merkelig ting å håpe på. Dette innlegget du sikter til her, forteller egentlig litt om hvor håpløs situasjonen i barnehage kan være. Personen mener nok ikke på alvor at roboter skal overta. Vi som har jobbet i lengre tid i bhg, og egentlig trives, valgte ikke yrket pga lønn og status, men fordi vi er genuint opptatt av å gjøre det beste for barna. Desverre virker det som at de som bestemmer mener at jobben er så enkel at den kan gjøres av en robot. Ville vært morsomt å teste ut dette, tenker jeg. Vi har en av verdens viktigste jobber, vi som jobber med mennesker fra vugge til grav. Men skal man bli rik eller om status er viktig, bør man gjøre noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå