AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #41 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg har ei eks stedatter på rundt 10-12, og er bra på områder som omhandler ansvarog grenser / begrensninger; bedre som barnevakt til ei på tja..si 7 år da - alene hjemme, enn å ha venninna von helsikke med seg alene hjemme. Håper ikke eksen lar de to være særlig lenge alene hjemme.. Jeg satt bv fra ung alder, faktisk i samme gata, og det var de som andre så ned på ! som var både minst berusa og mest generøs på betalingen. Jeg hadde kun et problem, og det var å legge unger...men faktisk så var alenetiden hjemme helt alene de beste minnene mine fra hele barne og tidlig ungdom. Gjorde sjelden noe farlig, hadde lister å se på om jeg ble redd noe, og flere telefonnummer å ringe. Akkurat henne ville jeg snakket med om dette og lett latt være aleine hvis hun ville det, altså. Anonymkode: 1e079...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #42 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): For noe tull. Helt vanlig at 13-åringer sitter barnevakt for mindre barn. Hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: 24b3d...cf8 Er det helt vanlig at 12-13 åringer sitter barnevakt for mindreårige gjennom hele natten? De fleste 13-åringer får ikke lov å være hjemme hele natten selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #43 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, for noe tøys. Det er nok ikke så vanlig nå, men jeg og de fleste klassevenninnene mine satt barnevakt fra slutten av barneskolen/starten av ungdomsskolen, ofte sammen i par, flere timer utover kvelden i helgene. Dette var da rundt 2005. Anonymkode: 7dee5...e98 Så dere lå over hos de også. Foreldrene kom hjem dagen etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #44 Del Skrevet 18. juli 2021 Halloen! Så klart kan en 13- åring være alene i et par timer? Kun 3 år til de er 16 jo... Sykt mange overbeskyttende foreldre idag. Anonymkode: f8522...57d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #45 Del Skrevet 18. juli 2021 WhisperingWind skrev (11 timer siden): Kommer an på ungen. Noen er husredd, mørkredd etc. Andre takler det fint fra yngre alder. Påtide å lære seg å ikke være husredd, med mindre ungdommen har traumer fra noe. Anonymkode: ecf7e...d73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #46 Del Skrevet 18. juli 2021 Er du beruset når du kommer hjem? Anonymkode: 5731c...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #47 Del Skrevet 18. juli 2021 Brunello skrev (2 timer siden): Er det helt vanlig at 12-13 åringer sitter barnevakt for mindreårige gjennom hele natten? De fleste 13-åringer får ikke lov å være hjemme hele natten selv. Jeg passet to barn over natten når jeg var 14. Jeg hadde andre voksne jeg lett kunne kontakte hvis jeg trengte hjelp men jeg klarte meg helt fint. Jeg og barna sov på samme rom og jeg var godt kjent med huset og barna fra før. Anonymkode: 6b386...77c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #48 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg passet to barn over natten når jeg var 14. Jeg hadde andre voksne jeg lett kunne kontakte hvis jeg trengte hjelp men jeg klarte meg helt fint. Jeg og barna sov på samme rom og jeg var godt kjent med huset og barna fra før. Anonymkode: 6b386...77c At det skjer tviler jeg ikke på. Og det går stort sett bra. Men flertallet gjør det likevel ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #49 Del Skrevet 19. juli 2021 Realverdien skrev (3 timer siden): Er langt større risiko nå enn for 30 år siden. En tik tok om at man er alene kan spres på sekunder til alle i klassen f.eks. og vipps har man alene hjemmefest. Kanskje den pedofile vaktmesteren også følger tik tok osv. Bare helt eksempelvis. 13-åringer er ikke så dumme. Er ikke lenge siden jeg var på den alderen og foreldrene mine var bekymra for akkurat det scenarioet, men hvorfor i alle dager skulle jeg gå rundt og fortelle folk at jeg var hjemme alene? Og hvis det blir krise har han jo telefon, og sannsynligvis vett til å ringe hvis han blir bombardert av fulle tenåringer som for en eller annen grunn har så lyst til å feste med en 13 åring. Anonymkode: 1c880...f3f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #50 Del Skrevet 19. juli 2021 Brunello skrev (48 minutter siden): At det skjer tviler jeg ikke på. Og det går stort sett bra. Men flertallet gjør det likevel ikke. Når jeg var ung var det ikke så uvanlig faktisk. Mange av mine venninder hadde overnatting når de passet barn. Vi passet alltid barn, 3 dager i uka gjerne. Overnatting var jo bare ekstra stas og vi tjente godt på det. Anonymkode: 6b386...77c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 19. juli 2021 #51 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det greit at en 13 åring er alene fra ca 19:00-02:00 en fredags kveld? Han har egen telefon hvis det skulle vært noe. Anonymkode: 07d8e...4dc Ungdommen skal jo begynne på ungdomsskolen, så dette er helt innafor hvis vedkommende selv er trygg. Ser overhode ikke noe problem med dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 19. juli 2021 #52 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 13-åringer er ikke så dumme. Er ikke lenge siden jeg var på den alderen og foreldrene mine var bekymra for akkurat det scenarioet, men hvorfor i alle dager skulle jeg gå rundt og fortelle folk at jeg var hjemme alene? Og hvis det blir krise har han jo telefon, og sannsynligvis vett til å ringe hvis han blir bombardert av fulle tenåringer som for en eller annen grunn har så lyst til å feste med en 13 åring. Anonymkode: 1c880...f3f Altså. Mange 13 åringer har LYST på en fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 19. juli 2021 #53 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Påtide å lære seg å ikke være husredd, med mindre ungdommen har traumer fra noe. Anonymkode: ecf7e...d73 Husredd er jo hjemlengsel etter mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #54 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg passet to barn over natten når jeg var 14. Jeg hadde andre voksne jeg lett kunne kontakte hvis jeg trengte hjelp men jeg klarte meg helt fint. Jeg og barna sov på samme rom og jeg var godt kjent med huset og barna fra før. Anonymkode: 6b386...77c Det var vanlig flr , ikke nå Anonymkode: 0a981...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 19. juli 2021 #55 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det greit at en 13 åring er alene fra ca 19:00-02:00 en fredags kveld? Han har egen telefon hvis det skulle vært noe. Anonymkode: 07d8e...4dc Du kjenner dine barn best. Sånn generelt så er det uproblematisk. En god læringssituasjon også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #56 Del Skrevet 19. juli 2021 Som regel går det jo greit. Akkurat som at det som regel går greit når man kjører til butikken uten bilbelte. Oddsen sier at man kommer hjem i live liksom. Man bruker likevel bilbelte. Det er også småunger som får bade alene. Det betyr ikke at mesteparten drukner. Men noen gjør det. Anonymkode: 5731c...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #57 Del Skrevet 29. juli 2021 Jeg vil i utgangspunktet si ja. Har selv barn i den alderen, og det hender et par ganger i måneden at de er hjemme alene når jeg har kveldsvakt. Men de er to, og jeg er hjemme før kl. 23.00. Jeg forventer at de er i seng, men ikke at de sover. Følger de opp på telefon mens jeg er på jobb. Men jeg hadde aldri gått på fest (og i alle fall ikke drukket!) dersom barnet (barna) mine var hjemme alene. Nå har jeg barna annenhver uke, så jeg rekker fint å gå på fest de andre helgene. Kræsjer en viktig fest med barnehelg, så bytter jeg helg med mor. Går ikke det - nei, da blir det ingen fest. Jeg kan feste når barna har blitt store. Anonymkode: 7c82a...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #58 Del Skrevet 29. juli 2021 Hvis tenåringen syns det er greit så kjør på😊 Anonymkode: 73ad2...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #59 Del Skrevet 29. juli 2021 Tror ikke min hadde merka jeg hadde vært borte og det hadde vært en drøm for han å ha mulighet til å game en hel kveld 😄 Anonymkode: 88c06...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #60 Del Skrevet 29. juli 2021 Vår 13-åring passer lillesøster på 9 om kvelden, gjerne fra 1930 til 0100. Ser ikke noe problem med det. Anonymkode: fc159...a1e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå