Gå til innhold

Kan en 13 åring var alene ett par timer om kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det greit at en 13 åring er alene fra ca 19:00-02:00 en fredags kveld? 
Han har egen telefon hvis det skulle vært noe. 

Anonymkode: 07d8e...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Kommer an på ungen. 

Noen er husredd, mørkredd etc. Andre takler det fint fra yngre alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Kommer an på ungen. 

Noen er husredd, mørkredd etc. Andre takler det fint fra yngre alder. 

Ungen har ingen problemer med det. Men er usikker på om samfunnet synes det er greit. Vil ikke ha bekymringsmeldinger fra barnevernet om det. /TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er helt greit, men ville ikke forventet at 13åringen var i seng når du kom hjem 😛

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ungen har ingen problemer med det. Men er usikker på om samfunnet synes det er greit. Vil ikke ha bekymringsmeldinger fra barnevernet om det. /TS

Så lenge ungen er ok med det og du ikke kommer hjem beruset fra fest eller noe er det ingen grunn til bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg tenker så er jo ofte 13åringer alene mye lenger enn dette hvis foreldre er på jobb i ferien, og det er det ingen som tenker på som rart. Det er jo bare fordi det er "feil side" av dagen det handler om. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Et par = sju timer?

Anonymkode: 07403...ea1

Jeg reagerte også på hvor mye mer enn "et par timer" det er snakk om. Jeg ville heller sagt 07 - 12 som maksimum. Trenger du å være ute til baren stenger?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ops2 skrev (2 minutter siden):

Jeg reagerte også på hvor mye mer enn "et par timer" det er snakk om. Jeg ville heller sagt 07 - 12 som maksimum. Trenger du å være ute til baren stenger?

Du tror ikke dette er snakk om en nattevakt da? Og ikke en fyllik?

Anonymkode: f0111...9c8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 13 hadde klart dette helt fint, men vil gjerne ha en venninne hos seg så de skikkelig kan kose seg.

Men- jeg synes ikke det er innafor å komme hjem beruset til et barn som er hjemme alene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer, som flere sier, an på barnet. Har f.eks. barnet spesielle behov, er det kanskje ikke så lurt. 
Men er barnet normalt oppegående, burde det jo gå bra.

Dette var vanlig da jeg var liten, så jeg tror ikke at noen kommer til å kontakte barnevernet pga det. Jeg håper ihvertfall ikke at noen er så dumme at de gjør det.

Anonymkode: 51eb8...7b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er det merkelig at noen skulle synes at det er et problem i det hele tatt. Fra jeg var 12 år satt jeg jevnlig barnevakt for 3 barn i barnehagealder fra  7-8 på kvelden til langt ut på neste dag. Så  å tenke at en normal 13-åring skulle ha problemer med å være alene hjemme i noen timer...?🤪

Anonymkode: cf615...f28

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg så overbeskyttende folk er blitt. 

Selvfølgelig klarer en 13-åring seg fint alene en kveld. 

Ganske utrolig at ungen i en alder av 13 år ikke har vært alene i hele sitt liv egentlig. 

Anonymkode: 24b3d...cf8

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ett par timer på kvelden ble til 7 timer ut i natten… 

Kjære tid 🤯

Anonymkode: a0930...4a0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (44 minutter siden):

Sånn jeg tenker så er jo ofte 13åringer alene mye lenger enn dette hvis foreldre er på jobb i ferien, og det er det ingen som tenker på som rart. Det er jo bare fordi det er "feil side" av dagen det handler om. 

Jeg synes ikke det er sammenlignbart. Det er andre risikofaktorer fredag kveld og natt. Den største er at det står 4 venner utafor som «formerer» seg til 40 i løpet av noen timer. Personlig synes jeg det er ok såfremt man har kontakt en gang eller to i løpet av kvelden. Ville også alliert meg med en nabo som sjekket at det ikke var fest hjemme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske utrolig at ungen i en alder av 13 år ikke har vært alene i hele sitt liv egentlig. 

"Ikke vært alene i hele sitt liv" var veldig å ta I da. Her er det faktisk snakk om å være alene en hel kveld og en halv natt. Ikke "et par timer på kveldstid" som det står i tittelen.

Det kommer jo helt an på barnet/ungdommen. En 13-åring kan være alt fra umoden og mørkredd til seksuelt aktiv og glad i en fest. 

Anonymkode: d938b...f1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ha herregud. Passa lillebroren min hver helger bpr komma jobba kveldsvakt fra jeg var sånn 12- han var 7. Det gikk helt fint. Var ikke ti timer dett, men fra rundt 15 pp ettermiddag til elleve om kvelden. 

Anonymkode: 9ac6a...b1e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...