AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Del Skrevet 18. juli 2021 Synes den uttalen er kjempefin, men det virker som nordmenn uttaler det enten Alise eller "Ællis" Synes Alise er meningsløst siden det allerede finnes en korrekt stavemåte for det navnet. Ællis kan jeg forstå siden det ligner den engelske uttalen, men jeg synes Allis blir penest her til lands. Er det fint? Anonymkode: e9f58...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Del Skrevet 18. juli 2021 Ser forresten nå at i gamle dager frem til 1800-tallet uttalte man navnet nettopp som Allis eller Alles her i landet. Så denne varianten er jo like mye korrekt som de andre, om ikke mer. Anonymkode: e9f58...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Del Skrevet 25. juli 2021 Allis er veldig fint navn. Anonymkode: bd3f3...d7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #4 Del Skrevet 25. juli 2021 Enken etter Gustav Lorentzen fra Knutsen og Ludvigsen heter Allis. Synes det er et fint navn. Og dessuten riktig stavemåte i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Del Skrevet 25. juli 2021 Blir litt for likt Alkis for min del. Anonymkode: cade0...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Del Skrevet 25. juli 2021 Lafamiglia skrev (3 timer siden): Enken etter Gustav Lorentzen fra Knutsen og Ludvigsen heter Allis. Synes det er et fint navn. Og dessuten riktig stavemåte i Norge. Det skal naturligvis skrives Alice Anonymkode: e9f58...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Del Skrevet 25. juli 2021 Synes ikke det er noe fint når det uttales Allis. Alise som skrives Alice er det fineste, synes jeg. Anonymkode: 69ec0...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Del Skrevet 25. juli 2021 Vil jo bli uttalt Alise, eller All-ise på norsk da. Anonymkode: 13889...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Del Skrevet 26. juli 2021 Alice som skal uttales Allis er bare å be om trøbbel. Anonymkode: ae7bd...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 27. juli 2021 #10 Del Skrevet 27. juli 2021 Syns det er finere å uttale det Alise her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå