Gå til innhold

Skal jeg tillate det??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Märtha

Jeg sitter her å tenker på om jeg skal la henne...

Eldste dattra mi på nesten 14 har så innmari lyst på hull i nesa....

Jeg har sagt at jeg skal bli med ho på et piercingstudio og iallefall spørre litt rundt det.... Nå spør jeg dere om råd...

Burde jeg la henne?? :o

Klem fra ikke-prinsesse Märtha :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det syns jeg. Jeg tok selv hull i nesa da jeg var 15. Hadde det vel i 1 år før jeg ble lei og tok den ut.

Har bare blitt et lite hull på siden av nesa som verken jeg eller andre ser. Så jeg har aldri angret på at jeg gjorde det.

Mamma og pappa ble heller ikke sinna da jeg kom hjem med det.

Er jo egentlig ikke noe forskjell på hull i nesa og hull i øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun hatt lyst på det?

Har hun mast om det i flere mnd?

Om dette er noe som har kommet for en dag nylig, så ville jeg bedt henne vente noen mnd og tenke seg godt om.

Om hun fremdeles er like ivrig ville jeg tatt henne med rundt og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt gammeldags her - jeg ville latt henne vente en god stund til før jeg eventuelt sa ja. (har ikke sagt ja til mine håpefulle ennå, jeg, men nå kan de bestemme sjøl - og de har ikke tatt hull noen steder - til nå ihvertfall)

Grunnen er at allergi rammer flere og flere mennesker - særlig ulike former for metall-allergi, og det vil jeg ikke utsette mine barn for å få - hvis jeg kan forhindre det.

Jeg har også sett resultatet når det går infeksjon i et hull (både nese og navle, og det er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

jeg hadde sagt nei :) husker jeg hadde så lyst til å tatovere meg og fadern kom først med en skrekkhistorie og så sa han at jeg fikk vente til jeg flyttet for meg selv. Jeg har ingen tatovering og det er jeg glad for.

Mine barn kommer ikke til å få lov til å gjøre noe slikt før de er 18 år og kan bestemme selv......

(en helt annen ting - så jæ ekkelt når man er forkjølet da...... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har ønsket seg det lenge, ville jeg latt henne gjøre det. Jeg har selv hull i nesen, og det er lettere å holde rent enn hull i f. eks. navlen. Sørg for at hun ikke bruker juggel, selv bruker jeg kun gull i nesen. Forresten, siste gjest: Det er ikke noe annerledes å være forkjølet med hull i nesen enn uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjest; nå er det jo veldig stor forskjell på tatoering og ring i nesa.

Ring i nesa setter jo ikke andre spor enn en lite hull i nesa. Mens tatoeringen er like stor hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest vel om hun vil det, så la henne få lov. Blir hun lei en gang, så blir det minimalt med merker etterpå. Jeg har hull i nesa som jeg tok for en del år siden. Er en pitte liten diamant. Jeg synest ikke om disse store ringene da. Men det er nå meg.

Ang, allergi så bruker disse piercingstudioene kirurgisk stål. Nå kan en jo kjøpe mange billige nese pynt i forskjellige butikker. Men det er som regel sølv da. Og jeg ble faktisk overrasket over hvor renslig og nøye de var med hygienen. Det var på med hansker, rensing før "inngrepet".

Jeg synest det virket mye mer renslig enn den gangen jeg tok hull i ørene hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tenk deg når snørr og gørr sitter fast i den ringen da - jæck... og når du nyser så sitter bare busene fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal la henne gjøre det. Husker jeg hadde så lyst på, men foreldrene mine nekta, og ville ikke kjøre meg så jeg kunne få det gjort. Men jeg ringte ei venninne som kjørte meg og jeg fikk pierca nesa mi. Jeg var ikke 14 da, jeg var vel 16-17, men allikevel. Det er vel bare en periode, så tar hun den vel ut igjen.

Nå synes ikke jeg ring i nesa er noe pent da, men en liten, gjerne flat dobb er ok. Jeg hadde en flat liten diskret delfin i sølv.

Snørr og gørr finner man sine metoder for å hanskes med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gå inn på sidene til f.eks. Oslo piercing studio og les om reglene for hvordan en ny piercing skal behandles, og hva som er ok å putte i nesen av pynt når det er grodd.

Tror du datteren din er i stand til å være så nøye som dette? Hvis ja; la henne få lov. Hvis nei; forklar henne hvorfor du sier nei. Infeksjon er ikke noe å tulle med, men det får hun ikke hvis hun gjør som hun skal.

Har sell hull i nesen, og har aldri hatt et eneste problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...