Gjest 1111 Skrevet 16. september 2005 #1 Del Skrevet 16. september 2005 Hvordan tar du imot dem? Var nettopp en gammel dame og en litt yngre dame på døra her, som skulle fortelle om Gud og fred på jorden. Selv er jeg ikke religiøs i det hele tatt, og kunne gjerne sett meg foruten sånne besøk. Men når de først kommer da - så har jeg ikke hjerte til å avvise den gamle damen at jeg står der og hører og mottar brosjyrer og venter til de går på eget intiativ. Hva med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 16. september 2005 #2 Del Skrevet 16. september 2005 Sier at jeg ikke er interessert, stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #3 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg har nok vært slem et par ganger, dette opplever jeg rimelig likt som telefonsalg/dørselgere... spes. når jehovas vitne kommer med et lite barn. ARGH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannemor Skrevet 16. september 2005 #4 Del Skrevet 16. september 2005 "Jeg er ateist..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. september 2005 #5 Del Skrevet 16. september 2005 De kommer ikke hit. Mannen er en såkalt "frafallen" så de bare går forbi. Og jeg er veldig glad jeg slipper de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 16. september 2005 #6 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg sier "Kom, så¨skal vi ofre noe sammen. Drikker dere blod?" Nei, jeg ber dem reise til helv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #7 Del Skrevet 16. september 2005 Sier "nei takk" og lukker døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 16. september 2005 #8 Del Skrevet 16. september 2005 Pleier ikke å slippe dem inn nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 16. september 2005 #9 Del Skrevet 16. september 2005 De kommer ikke innenfor døra her, nei. Jeg sier klart fra at jeg ikke er interressert og lukker døra. Vi har noen slike som kommer på døra her av og til og jeg synes det er like pyton hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 16. september 2005 #10 Del Skrevet 16. september 2005 Sier at jeg er katolikk. Da skvetter de unna, av en eller annen grunn. Har aldri forstått hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 16. september 2005 #11 Del Skrevet 16. september 2005 Vi sier at vi er hedninger, så beklager, ikke interessert. Da sier de stort sett høflig hadet og piler avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 16. september 2005 #12 Del Skrevet 16. september 2005 Etter at jeg flyttet hjemme fra, har det ikke vært noen på døra vår. Husker godt at pappa glemte både middag og dagsrevyen, hvis de dukket opp. Han kunne stå å diskutere deres "håpløse" forestillinger i timesvis.. Tror nok jeg hadde gjort det samme, hvis jeg hadde hatt tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 16. september 2005 #13 Del Skrevet 16. september 2005 "Er dere Jehovas vitner? Neimen stakkars dere! Kom inn så skal dere få litt kaffe!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #14 Del Skrevet 16. september 2005 Religiøse mennesker på døren er jo bare herlig! Det er masse glede du kan hente ut av slikt. Her er noen forslag: -Du kan kjefte og smelle. På denne måten får du ut masse agresjon på noen som bør tåle det. De har sikkert hørt det før og de vil sikkert bare ta det som et tegn på at du tar feil og de har rett likevel. -Du kan ta de med inn og diskutere vær og vind med de for noen timers tid. Hver gang de prøver å lede samtalen inn på dere budskap så dreier du den pent og pyntlig over på vær og vind igjen. Dette kan du holde gående til de frustrert takker for seg og går. -Er du begavet i de hellige skrifter så kan du forsøke å slå de i en religiøs diskusjon. Du vil sansynligvis ikke klare det, men argumentene deres er nesten de samme hver gang. Neste gang så vil du dermed være mye bedre forberedt og du kan komme med motargumenter før de har kommet med sine argumenter. Tro det eller ei, de vegrer seg faktisk veldig når de møter slike. Du kan derimot havne på "skal omvendes"-listen deres. Dette gjør at de vil sende enda mere utdannede på døren din, se for langt du kan få de til å gå. -Du kan opptre som en religiøs fanatiker å si ting som "Herren være lovet, jeg har blitt overgitt et lam til slaktebenken!" eller "Allah er stor! Dere er sannelig en av Mohammeds etterfølgere, dere som er villig til å sprenge dere selv i Jihads navn. Jeg skal hente bombene deres." -Du kan late som om de er de prostituerte du har bestilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 16. september 2005 #15 Del Skrevet 16. september 2005 -Du kan late som om de er de prostituerte du har bestilt. ← Har ikke noe problem med å si "Takk, men er ikke interessert" og lukke døren. Fungerer helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 16. september 2005 #16 Del Skrevet 16. september 2005 avvise de høflig. er de "seriøse" så takler de det helt fint. jeg har kikkehull i døra og åpner ikke for fremmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 16. september 2005 #17 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nusta Skrevet 16. september 2005 #18 Del Skrevet 16. september 2005 Det kommer aldri noen slike hit. Men hadde det gjort det hadde jeg sluppet dem inn dersom jeg hadde god tid, hvis ikke hadde jeg sagt at jeg var for opptatt. Men enig med dem hadde jeg nok ikke blitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #19 Del Skrevet 16. september 2005 Peker på skiltet om at reklame ikke er ønsket i dette huset. Kjæresten min klarte å få oss på kanskje-listen hos Jehovas vitner ved å være for høflig :icon_neutral: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #20 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg sier bare "Nei takk og Hadetbra" jeg. Det går så fint så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå