Elbk Skrevet 16. juli 2021 #1 Del Skrevet 16. juli 2021 Dere som har gått gjennom et samlivsbrudd med barn, - hvordan visste dere at det var riktig? Ingen fysisk eller psykisk terror her, og ingen krangling. Følelsene er bare borte... 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. juli 2021 #2 Del Skrevet 16. juli 2021 Har du prøvd å få tilbake de gode følelsene? Ønsker du å få de tilbake? Det er bare du som kan vite om du vil fortsette selv om følelsene er borte. Jeg hadde ikke holdt sammen kun for barna sin del hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Del Skrevet 16. juli 2021 Har du negative følelser da? Min erfaring er at følelsene kommer tilbake så lenge det ikke har blitt til bitterhet, sinne etc. Nøytrale følelser, dvs vennskap, vil alltid ligge i bunn for kjærligheten. Uten vennskap er det ikke gode kår for kjærligheten. Anonymkode: 5727f...bb5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Del Skrevet 16. juli 2021 Følelsene kan komme tilbake. Er dere gift? Da har dere vel lovet troskap i gode og onde dager. Ville aldri gått fra min mann uten å ha prøvd "alt" først. Anonymkode: 414af...953 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Del Skrevet 16. juli 2021 Hvis du aksepterer at din evt neste partner stikker når hans følelser er "borte". Kjærlighet er mer enn forelskelse, sang en klok mann en gang. Følelser er ikke til å stole på. Anonymkode: f57f8...8bb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2021 Elder Millennial skrev (12 minutter siden): Har du prøvd å få tilbake de gode følelsene? Ønsker du å få de tilbake? Det er bare du som kan vite om du vil fortsette selv om følelsene er borte. Jeg hadde ikke holdt sammen kun for barna sin del hvertfall. Har vel ikke lyst til å få de tilbake, - men syns det er trist med tanke på barna, og det å måtte flytte fra hjemmet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Del Skrevet 16. juli 2021 Etter eget samlivsbrudd, er mitt råd til mine barn: finn en partner som du også vil kunne kalle din venn. Det er utopi å tro at de voldsomme følelsene skal bli værende i alle år. Det vil svinge, som alt annet i hverdagen. Mitt samlivsbrudd var fordi han fant en annen. Jeg kunne fint ha levd som venner for barna skyld. Anonymkode: 6ebc2...8c3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Følelsene kan komme tilbake. Er dere gift? Da har dere vel lovet troskap i gode og onde dager. Ville aldri gått fra min mann uten å ha prøvd "alt" først. Anonymkode: 414af...953 Vi er ikke gift... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter eget samlivsbrudd, er mitt råd til mine barn: finn en partner som du også vil kunne kalle din venn. Det er utopi å tro at de voldsomme følelsene skal bli værende i alle år. Det vil svinge, som alt annet i hverdagen. Mitt samlivsbrudd var fordi han fant en annen. Jeg kunne fint ha levd som venner for barna skyld. Anonymkode: 6ebc2...8c3 Vi er ikke uvenner, men har aldri hatt den kjemien jeg drømmer om. Er så misunnelig på de som er lykkelige med sin partner, og som har lyst til å tilbringe tid med sin partner. Jeg drømmer om en annen mann... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du aksepterer at din evt neste partner stikker når hans følelser er "borte". Kjærlighet er mer enn forelskelse, sang en klok mann en gang. Følelser er ikke til å stole på. Anonymkode: f57f8...8bb Mener du Gaute Ormåsen her? 🤣 Sikkert klok nok han... Anonymkode: 414af...953 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. juli 2021 #11 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (2 minutter siden): Har vel ikke lyst til å få de tilbake, - men syns det er trist med tanke på barna, og det å måtte flytte fra hjemmet mitt. Nei, det er ikke enkelt det er sikkert å visst. Tror det er grunnen til at så mange venter til de har en ny i sikte. Gresset er sjelden grønnere på den andre siden da, særlig om alt tilsynelatende er greit. Jeg tror hvertfall jeg ville prøvd å få tilbake en del av følelsene om jeg skulle blitt værende i ett slikt forhold, man har jo lite å tape på det og mye å vinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 16. juli 2021 Elder Millennial skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke enkelt det er sikkert å visst. Tror det er grunnen til at så mange venter til de har en ny i sikte. Gresset er sjelden grønnere på den andre siden da, særlig om alt tilsynelatende er greit. Jeg tror hvertfall jeg ville prøvd å få tilbake en del av følelsene om jeg skulle blitt værende i ett slikt forhold, man har jo lite å tape på det og mye å vinne. Er gresset aldri grønnere på den andre siden? Det er liksom et standardsvar at det aldri er det, - men jeg mistenker at det noen ganger er det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Del Skrevet 16. juli 2021 Just now, Elbk said: Er gresset aldri grønnere på den andre siden? Det er liksom et standardsvar at det aldri er det, - men jeg mistenker at det noen ganger er det? Der er grønnere fordi det er feik og plastikk. Anonymkode: f57f8...8bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. juli 2021 #14 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (1 time siden): Er gresset aldri grønnere på den andre siden? Det er liksom et standardsvar at det aldri er det, - men jeg mistenker at det noen ganger er det? Gresset er grønnest det du vannet det sier de. Jeg sa sjelden, ikke aldri😅 Virker som du allerede har bestemt deg, men trenger støtte i å gå. Du må kjenne det selv❤️ Du trenger ikke å bestemme deg med en gang, bruk den tiden du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (3 timer siden): Vi er ikke uvenner, men har aldri hatt den kjemien jeg drømmer om. Er så misunnelig på de som er lykkelige med sin partner, og som har lyst til å tilbringe tid med sin partner. Jeg drømmer om en annen mann... Jeg har vært der du er, og vi ble skilt. Jeg kan i ettertid si at det ikke er verdt det. Det er større sjanse for å vinne i lotto enn å finne en ny mann som er like investert og interessert i barna dine som faren deres er. Livet blir mye mer komplisert på omtrent alle områder, både praktisk, økonomisk og følelsesmessig. Du dyrker en drøm om en annen mann, men du aner jo ikke om du får det bedre enn du har det nå. Kanskje blir det verre. Kanskje må du gjennom mange følelsesmessige topper og daler før du i det hele tatt finner en du passer sammen med. Og dessuten bør fokus heller være på barna og hvordan dette vil prege dem, før du i det hele tatt tenker på et nytt forhold. Hvis du har bestemt deg for at du ikke ønsker å gjøre en innsats for forholdet du er i, så er det jo i grunnen dødfødt. Dette er en klisje, men det er sant: Du vet hva du har, men ikke hva du får. Anonymkode: 3093e...e7c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. juli 2021 #16 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (6 timer siden): Vi er ikke uvenner, men har aldri hatt den kjemien jeg drømmer om. Er så misunnelig på de som er lykkelige med sin partner, og som har lyst til å tilbringe tid med sin partner. Jeg drømmer om en annen mann... Hvordan konkret ser du for deg livet med en annen mann? Sånn i scenariet mine/dine - kamskje en sjalu og vanskelig eks osv? Livet og Hverdagen AS med en annen kontra nåværende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 16. juli 2021 Fløff skrev (50 minutter siden): Hvordan konkret ser du for deg livet med en annen mann? Sånn i scenariet mine/dine - kamskje en sjalu og vanskelig eks osv? Livet og Hverdagen AS med en annen kontra nåværende? Dette er jo sinnsykt vanskelig, - det er derfor jeg er her i forumet for å få erfaringer fra andre. Jeg ønsker å være lykkelig, men er redd det blir min lykke fremfor barnas. Statistisk sett får 90 % av de som opplever et samlivsbrudd det bedre etterpå, både den som forlater og den som blir forlatt. Alt er så usikkert, og det er så vanskelig å vite hva man skal gjøre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (7 timer siden): Er gresset aldri grønnere på den andre siden? Det er liksom et standardsvar at det aldri er det, - men jeg mistenker at det noen ganger er det? For noen kan det være grønnere. Anonymkode: c0a2f...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Del Skrevet 16. juli 2021 Elbk skrev (5 minutter siden): Dette er jo sinnsykt vanskelig, - det er derfor jeg er her i forumet for å få erfaringer fra andre. Jeg ønsker å være lykkelig, men er redd det blir min lykke fremfor barnas. Statistisk sett får 90 % av de som opplever et samlivsbrudd det bedre etterpå, både den som forlater og den som blir forlatt. Alt er så usikkert, og det er så vanskelig å vite hva man skal gjøre... Hvor har du den uthevede statistikken fra? Til det du spør om i HI; bare du kan vite om det er riktig å gå til syvende og sist. Om det kun er mangelen på følelser som er problemet og ikke andre ting, så ville jeg forsøkt å jobbe med forholdet. Men som sagt, det er vanskelig å gi andre råd om når det er riktig å gå. Anonymkode: 7bf53...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbk Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor har du den uthevede statistikken fra? Til det du spør om i HI; bare du kan vite om det er riktig å gå til syvende og sist. Om det kun er mangelen på følelser som er problemet og ikke andre ting, så ville jeg forsøkt å jobbe med forholdet. Men som sagt, det er vanskelig å gi andre råd om når det er riktig å gå. Anonymkode: 7bf53...420 Hørte statistikken i en podkast, trolig Mannspanelet. Men har hørt/sett de tallene flere steder også, men husker ikke hvor... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå