Gå til innhold

Blir ikke gravid i ung alder, hva kan hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var eldre enn deg da vi begynte å prøve. Fikk aldri positive eggløsningstester, og begynte å lure på om jeg hadde eggløsning i det hele tatt. 

Prøvde et kosttilskudd som heter Vitex (Agnus Castus), etter å ha lest om det på et forum, og da ble jeg gravid etter noen få uker, etter å ha prøvd i 3-4 mnd. 

Det kan ha vært tilfeldig, men klarer ikke å la være å nevne det. 😅

Anonymkode: 02cd9...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du er lei deg og stresser når man lett kan få inntrykk av at 'alle' blir gravide på første forsøk. Men, det stemmer dessverre ikke. Det er helt vanlig at det tar opp mot et år, og dere har bare prøvd i fire måneder. Sannsynligvis blir du gravid veldig snart :)  Lev livet i prøveperioden, og lykke til!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er noen forberedt på sitt første barn? 

TS spør faktisk ikke om hun bør få barn, hun spør om noe helt annet - det går an å holde seg til spørsmålet noen ganger. Det er mange som fint er klare for barn tidlig i 20-årene. Selv fikk jeg barn når jeg var 22 og 25, det gikk helt fint, i dag er de skolebarn og mannen og jeg er fortsatt sammen. For oss var det riktig. Det betyr ikke at det er riktig for alle, men det er for bastant å male opp ned og i mente om at man ikke burde få barn i ung alder og spørre om man virkelig er forberedt - det er ingen som aner hva de går til når de får barn..

Anonymkode: b9076...fef

Herlighet! Tusen takk for denne kommentaren ❤️ Det er akkurat det jeg mener også! Syns folk for ofte er skeptiske til «unge» mennesker som vil ha barn uten å egentlig kjenne de.
hilsen ts

Anonymkode: 2f5d1...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var eldre enn deg da vi begynte å prøve. Fikk aldri positive eggløsningstester, og begynte å lure på om jeg hadde eggløsning i det hele tatt. 

Prøvde et kosttilskudd som heter Vitex (Agnus Castus), etter å ha lest om det på et forum, og da ble jeg gravid etter noen få uker, etter å ha prøvd i 3-4 mnd. 

Det kan ha vært tilfeldig, men klarer ikke å la være å nevne det. 😅

Anonymkode: 02cd9...4d5

Haha flott! Takk for tips❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei du :) drikker du/dere mye kaffe? Prøv å avstå helt fra koffein, for noen hjelper det. 

Anonymkode: b1a0b...f17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siden sjansen for graviditet hos deg er 1/4 og hos "eldre kvinner" 1/5 så lurer jeg på hvor du har fått denne forestillingen fra, ts? 

Jeg anbefaler uansett at du faktisk leser deg opp om graviditet før du blir gravid. Og at du som et absolutt minimun leser 10-20 bøker om barneoppdragelse og psykologi før du føder. Kunnskap er makt. Og manglende kunnskap er farlig.

Anonymkode: 6d59b...f11

Haha herregud! Ikke hør på dette ts😂 Hysteri! Det er faktisk noe som irriterer meg ekstremt mye. For de fleste kommer barneoppdragelse med sunn fornuft. Ta det som det kommer og søk kunnskap og hjelp hvis behov.

Hilsen en med phd i pedagogikk som selv fikk første barn som 35-åring.

Anonymkode: 22a13...99b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei du :) drikker du/dere mye kaffe? Prøv å avstå helt fra koffein, for noen hjelper det. 

Anonymkode: b1a0b...f17

Drikker ingenting kaffe og min mann drikker veldig lite. Men vi elsker coca cola da🙈🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha herregud! Ikke hør på dette ts😂 Hysteri! Det er faktisk noe som irriterer meg ekstremt mye. For de fleste kommer barneoppdragelse med sunn fornuft. Ta det som det kommer og søk kunnskap og hjelp hvis behov.

Hilsen en med phd i pedagogikk som selv fikk første barn som 35-åring.

Anonymkode: 22a13...99b

Tuuuuusen takk snille deg! Helt enig at sånne kommentarer er så unødvendig. Er ikke å lese bøker som er viktigst lol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...