AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Del Skrevet 16. juli 2021 Hei! Jeg er en ung kvinne i begynnelsen av 20-årene. Sammen med min mann har vi forsøkt å bli gravide og går snart inn i prøveperiode 4. jeg vet at mange sliter med å bli gravid lenger enn dette, men kan ærlig innrømme at jeg aldri trodde dette skulle være så vanskelig spesielt med tanke på at jeg har alderen på min side. For å gjøre alt det vi kan tar jeg vitaminer, vi har også prøvd forskjellige ting i forhold til å ha sex ofte/eller bare annen hverdag i den fruktbareperioden, jeg har fram til nå ikke drukket alkohol gjennom alle prøveperiodene, og har på en måte gjort alt jeg kan utifra det jeg har lest som kan hjelpe. den siste tiden har jeg blitt litt mer motløs og for å ikke bli skuffet har jeg prøvd å slutte å stresse og heller ta ting litt som det kommer. Jeg drikker derfor igjen alkohol fram til etter eggløsningen er over og prøver å kose meg i sommer med alt det jeg liker. Allikevel er jeg veldig skuffet over at denne prosessen er vanskeligere enn antatt og vet ikke hva mer enn kan gjøre for å lykkes. kanskje noen av dere her inne har opplevd noen lignende eller har noen god tips? på forhånd takk! Anonymkode: 2f5d1...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Del Skrevet 16. juli 2021 Er du sikker på om du vil bli gravid så ung? Hvorfor haster det? Anonymkode: e876b...01b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Del Skrevet 16. juli 2021 Har du utdanning, jobb? Har du tenkt om livet med barn om 5, 10 år? Hva med om dere skills i fremtiden, er det ikke bedre om du kan stå på egne bein først så etter du tar ansvar for barn? Anonymkode: e876b...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Del Skrevet 16. juli 2021 Har du vært hos gynekologen og sjekket at alt er i orden? Har mannen sjekket sin fertilitet? Sikkert veldig premature steg, men greit å gjøre uansett, tenker jeg. Dere har god tid😄 Anonymkode: f958c...977 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Del Skrevet 16. juli 2021 Tenker at det du har prøvd umulig har effekt når du har prøvd mye forskjellig ila 4 pp 🤔 skjønner du er utålmodig, men det har lite for seg å ha masse sex f.eks 2 PP, for så å konkludere med at det ikke går. Det sagt så er det helt normalt å prøve 6-12 mnd, ung eller ei 🙂 man får ikke henvisning før etter ett år. Så bare forsett med å ha sex i dagene rundt EL. Anonymkode: c4643...339 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Del Skrevet 16. juli 2021 Har du stått på hormonell prevensjon før dere startet med prøvingen? Har du regelmessig syklus? Anonymkode: 590a7...d47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei! Jeg er en ung kvinne i begynnelsen av 20-årene. Sammen med min mann har vi forsøkt å bli gravide og går snart inn i prøveperiode 4. jeg vet at mange sliter med å bli gravid lenger enn dette, men kan ærlig innrømme at jeg aldri trodde dette skulle være så vanskelig spesielt med tanke på at jeg har alderen på min side. For å gjøre alt det vi kan tar jeg vitaminer, vi har også prøvd forskjellige ting i forhold til å ha sex ofte/eller bare annen hverdag i den fruktbareperioden, jeg har fram til nå ikke drukket alkohol gjennom alle prøveperiodene, og har på en måte gjort alt jeg kan utifra det jeg har lest som kan hjelpe. den siste tiden har jeg blitt litt mer motløs og for å ikke bli skuffet har jeg prøvd å slutte å stresse og heller ta ting litt som det kommer. Jeg drikker derfor igjen alkohol fram til etter eggløsningen er over og prøver å kose meg i sommer med alt det jeg liker. Allikevel er jeg veldig skuffet over at denne prosessen er vanskeligere enn antatt og vet ikke hva mer enn kan gjøre for å lykkes. kanskje noen av dere her inne har opplevd noen lignende eller har noen god tips? på forhånd takk! Anonymkode: 2f5d1...d4b Siden sjansen for graviditet hos deg er 1/4 og hos "eldre kvinner" 1/5 så lurer jeg på hvor du har fått denne forestillingen fra, ts? Jeg anbefaler uansett at du faktisk leser deg opp om graviditet før du blir gravid. Og at du som et absolutt minimun leser 10-20 bøker om barneoppdragelse og psykologi før du føder. Kunnskap er makt. Og manglende kunnskap er farlig. Anonymkode: 6d59b...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærpike99 Skrevet 16. juli 2021 #8 Del Skrevet 16. juli 2021 (endret) Spoiler Spoiler Endret 16. juli 2021 av Jordbærpike99 Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Del Skrevet 16. juli 2021 Helt ærlig, for noen teite svar med noen få unntak. Jeg skriver ikke denne posten sånn at dere kan drive å grave i om jeg skal skilles i framtiden eller om jeg vil ha barn? Hva er det som feiler dere som kommer med så lite taktfulle spørsmål og kommentarer? Ingen av dere kjenner meg, dere vet ikke min familie situasjon eller hvem jeg er og om jeg er klar for barn eller ikke. Motbydelige svar fra voksne damer, helt grusomt altså. tråkke andre ned i dritten er visst det eneste noen kan.. Anonymkode: 2f5d1...d4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du stått på hormonell prevensjon før dere startet med prøvingen? Har du regelmessig syklus? Anonymkode: 590a7...d47 Har brukt p piller men var ferdig med deg for godt over 1 år siden 😊 har ganske normale sykluser vil jeg påstå Anonymkode: 2f5d1...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har du vært hos gynekologen og sjekket at alt er i orden? Har mannen sjekket sin fertilitet? Sikkert veldig premature steg, men greit å gjøre uansett, tenker jeg. Dere har god tid😄 Anonymkode: f958c...977 Ut ifra det jeg har lest nytter det ikke å spør om slikt hos legen før man har prøvd i over et år. Så dermed har jeg ikke tatt meg bryderiet om å ta det opp da jeg på en måte vet jeg vil bli avslått Anonymkode: 2f5d1...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Motbydelige svar fra voksne damer, helt grusomt altså. tråkke andre ned i dritten er visst det eneste noen kan.. Anonymkode: 2f5d1...d4b Jeg er en mann. Jeg synes bare at det å ha et barn er en utrolig stor ansvar og vil at du er helt sikker før du gjør det når du er så ung. Du kan fint tenke at liver med barn er roser og sol, men det er ikke det, tro meg. Så det er en helt adekvat spørsmål- Er du virkelig forbedt på det? Anonymkode: e876b...01b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Del Skrevet 16. juli 2021 Nå er ikke jeg ekspert på dette da jeg er frivillig barnløs og aldri har blitt gravid, men jeg har hørt at når du stresser og engster deg vil kroppen reagere negativt. Senk skuldrene og ha det gøy i prosessen. Du har god tid. Lykke til ❤️ Anonymkode: ad0d2...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har brukt p piller men var ferdig med deg for godt over 1 år siden 😊 har ganske normale sykluser vil jeg påstå Anonymkode: 2f5d1...d4b Ok, siden det er en stund siden du har sluttet på p piller og dersom du har stabile sykluser så tyder jo det på at du har eggløsning. Så da er det kjedelige svaret at du bare må fortsette å ha sex ved eggløsning så klaffer det aller mest sannsynlig snart Jeg antar du tar eggløsningstester slik at du vet når eggløsningen skjer? Anonymkode: 590a7...d47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Del Skrevet 16. juli 2021 Selv om du er ung, så må du regne med «prøvetid» på opp mot et år, også når det ikke er noe galt. Hver eneste PP er det større sannsynlighet for å ikke bli gravid enn å bli det, og det er absolutt ingenting som tilsier at det er noe i veien med dere selv om dere har prøvd i fire perioder. Det finnes dessverre ingen supertriks som garanterer resultat, men prøv å ikke stresse med og fortvile over at det er unormalt, for det er det IKKE Anonymkode: 43a57...25f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #16 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg ble gravid 3 ganger i en alder mellom 19 og 23 år. Fikk 2 barn. En missed-abort, dvs et av embryoene stoppet opp og utskraping måtte til. Jeg hadde et stort ønske om et tredje barn fra jeg var 23 år gammel. Jeg og min daværende mann forsøkte iblant, men jeg ble ikke gravid. Iblant var det pauser, for han hadde ikke så stort ønske som meg om barn der og da. Fra jeg var 27 år til jeg var 33 år gikk vi fullstendig inn for å få barn. Men ingenting skjedde. Legen sa at det måtte sikkert skyldes stress hos meg, selv om han hadde dårlig sædkvalitet. Jeg ble litt skuffet over den konklusjonen fra legen. Han gjorde det slutt da jeg var 34 år. Og det ble ingen flere barn på oss, men samtidig en sorg over å ha gått igjennom all prøvingen uten resultat. Han fikk barn etter bruddet. Men jeg vet fortsatt ikke svaret på hvorfor jeg aldri ble gravid igjen. Nå skal meg og nye mannen forsøke vårt første ivf-forsøk i sommer. Og håper vi lykkes ved hjelp av det :) . Og da ble jeg plutselig for gammel i følge mange. Først var jeg for ung, og så for gammel. Alltid noe :) . Følg ditt hjerte om hva du ønsker. For å komme innpå saken du ville diskutere: Jeg tror ikke alltid stress har en innvirkning. Jeg var vel mer stresset før jeg ble gravid med nummer en. Og tok det ikke så nøye lenger. Allikevel skyldte legen på at det måtte skyldes stress om å bli gravid hos meg. Anonymkode: a47ae...f38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er en ung kvinne i begynnelsen av 20-årene. Sammen med min mann har vi forsøkt å bli gravide og går snart inn i prøveperiode 4. jeg vet at mange sliter med å bli gravid lenger enn dette, men kan ærlig innrømme at jeg aldri trodde dette skulle være så vanskelig spesielt med tanke på at jeg har alderen på min side. For å gjøre alt det vi kan tar jeg vitaminer, vi har også prøvd forskjellige ting i forhold til å ha sex ofte/eller bare annen hverdag i den fruktbareperioden, jeg har fram til nå ikke drukket alkohol gjennom alle prøveperiodene, og har på en måte gjort alt jeg kan utifra det jeg har lest som kan hjelpe. den siste tiden har jeg blitt litt mer motløs og for å ikke bli skuffet har jeg prøvd å slutte å stresse og heller ta ting litt som det kommer. Jeg drikker derfor igjen alkohol fram til etter eggløsningen er over og prøver å kose meg i sommer med alt det jeg liker. Allikevel er jeg veldig skuffet over at denne prosessen er vanskeligere enn antatt og vet ikke hva mer enn kan gjøre for å lykkes. kanskje noen av dere her inne har opplevd noen lignende eller har noen god tips? på forhånd takk! Anonymkode: 2f5d1...d4b Hei! Det er helt normalt å bruke inntil et år på å bli gravid i ung alder, så du trenger ikke å regne deg som en som sliter med dette ennå. 😊 Anonymkode: b91ad...20e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 16. juli 2021 #18 Del Skrevet 16. juli 2021 Du er sikkert lei av å høre det, men du har ingen grunn til å stresse ennå. Som noen andre skrev her, så går det mye på flaks å bli gravid, og da må du bare prøve på nytt. (Det er som å kaste en terning liksom.) Sannsynligvis er alt i orden med dere begge, og hvis ikke, så har dere god tid til å finne ut av det senere siden du er så ung. 3-4 prøveperioder er helt normalt for friske, fertil par. Det er først etter et år at det er grunn til å sjekke dere nærmere hvis ikke det er noe som er tydelig feil. Hvis du vil øke sjansene, så kan du enten ha sex annenhver dag eller bruke eggløsningstester og sjekke når eggløsningen skjer slik at du kan ha sex rundt da. Hvis du vil være enda litt grundigere, så kan du kartlegge eggløsningen ved å måle kroppstemperaturen hver dag, slik at du kan sjekke at du faktisk har eggløsning, men det er jo mye styr, så du får vurdere selv om du gidder. Bortsett fra det er det ingenting du kan gjøre annet enn å prøve videre og prøve å tenke på andre ting i mellomtiden. Vet det er lettere sagt enn gjort, altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Del Skrevet 16. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er en mann. Jeg synes bare at det å ha et barn er en utrolig stor ansvar og vil at du er helt sikker før du gjør det når du er så ung. Du kan fint tenke at liver med barn er roser og sol, men det er ikke det, tro meg. Så det er en helt adekvat spørsmål- Er du virkelig forbedt på det? Anonymkode: e876b...01b Er noen forberedt på sitt første barn? TS spør faktisk ikke om hun bør få barn, hun spør om noe helt annet - det går an å holde seg til spørsmålet noen ganger. Det er mange som fint er klare for barn tidlig i 20-årene. Selv fikk jeg barn når jeg var 22 og 25, det gikk helt fint, i dag er de skolebarn og mannen og jeg er fortsatt sammen. For oss var det riktig. Det betyr ikke at det er riktig for alle, men det er for bastant å male opp ned og i mente om at man ikke burde få barn i ung alder og spørre om man virkelig er forberedt - det er ingen som aner hva de går til når de får barn.. Anonymkode: b9076...fef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Del Skrevet 16. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Helt ærlig, for noen teite svar med noen få unntak. Jeg skriver ikke denne posten sånn at dere kan drive å grave i om jeg skal skilles i framtiden eller om jeg vil ha barn? Hva er det som feiler dere som kommer med så lite taktfulle spørsmål og kommentarer? Ingen av dere kjenner meg, dere vet ikke min familie situasjon eller hvem jeg er og om jeg er klar for barn eller ikke. Motbydelige svar fra voksne damer, helt grusomt altså. tråkke andre ned i dritten er visst det eneste noen kan.. Anonymkode: 2f5d1...d4b Velkommen til KG 😂 Anonymkode: e5bdb...483 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå