Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan klarer du å ikke se det når du leste tråden?

Anonymkode: 5a31d...148

Jeg leste tråden og tenkte først noe helt annet. Men nå er jeg ikke sikker. Skriver du det jeg tror du mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott tråd! Når jeg er på stranda med ungene må jeg tilstå at jeg tenker lite på hvordan jeg ser ut. Har det morro i vannet i stedet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan klarer du å ikke se det når du leste tråden?

Kan du ikke svare på spørsmålet isteden?

Anonymkode: 78733...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen få folk gjør dette. De aller, aller fleste har mer enn nok med seg selv. Selv har jeg fedme og er helt klart "dvask", men jeg har født to barn og er superstolt av kroppen min. Ja, det er masse jeg gjerne skulle endret, men det hindrer meg ikke i å kose meg på stranda. Tror ikke det er spesielt mange som bryr seg om akkurat min kropp, så interessant er jeg ikke for de fleste. Og om noen skulle se på meg og vurdere med som tjukk og dvask og under snittet, so what? Jeg vet jo ikke at det skjer og bryr meg heller ikke.

Anonymkode: 2d62e...2e0

Enig. De fleste «vurderer» ikke andres kropper heller, som den AB-en vil ha det til. Ingen her er blinde, er jo bare å se ett sekund på noen og så ser man jo det man ser, uten at man «vurderer» eller «dømmer» av den grunn!

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvem i denne tråden gjør det ikke? Alle skriver jo at det er så flott å se overvektige, dissende, ruglete, overvektige osv osv 

Fordi ingen er blinde. Alle har jo øyne som fungerer. Betyr ikke at noen har kritisert disse kroppene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kunne ønske jeg klarte det samme.. Er normalvektig med mine 64kg fordelt på 167cm, men føler meg for stor til å bade på stranden eller badeland sammen med barna mine😭😭

Håper jeg klarer det snart. Minstemann har skikkelig lyst å dra på badeland her i byen, men får meg bare ikke til å gjøre det..

Anonymkode: d2b5b...7a5

64 er helt normalvektig, så du er IKKE stor. Jeg er noen cm høyere enn deg og noen kilo mindre og har null problem med bikini på stranda. Denne kroppen har båret frem og født 3 barn og har forandret seg deretter og selv om jeg foretrekker kroppen før svangerskapene, har jeg akseptert at ting er som de er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da barna var mindre var vi mye i badeland både her i Norge og i Danmark. Husker vi var på en turnering hvor det var badeland på hotellet. Ingen av de andre mødrene badet med barna, det var meg og fedrene. Ville ikke at mine barn skulle vokse opp med en mor som ikke badet sammen med dem fordi man ikke vil vise seg i badetøy. Det er så viktig. Legg vekk kroppspresset som skapes av influencere som kun har seg selv som interesse og kos dere med barna. 

Anonymkode: 153f4...63c

Enig! Jeg tar også sklia og konkurrerer om raskest tid med barna mine, selv om jeg vet at jeg lager kjempeplask med min over snittet store kropp. 

Barna mine fortjener at jeg blir med og sklir, så jeg tenker "fake it 'til you make it". 

I garderoben gjør jeg også et poeng av å ikke gjemme meg bort når jeg skifter, eller dusje med tøyet på. De fortjener at jeg later som om jeg synes det er helt ok. Og så lenge jeg later som, så synes jeg også det er helt ok. 

Vi er mange mammaer som meg i svømmehallen vi bruker, og det er jeg glad for. 🙂

Anonymkode: 1e483...dcf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker jeg mer tildekket badetøy, leggings og kjole med trekvart armer. Jeg synes kroppen min er fin, men vil ikke vise den frem. Synes likevel det er viktig å være fleksibel når man har barn, så kan folk jamre seg så mye de vil. Trodde lenge, og tror fortsatt at man ikke er velkommen med mindre man kler av seg. 

Anonymkode: 9dacf...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 168 og om jeg veier under 65 kg ser jeg nesten syklig tynn ut. Så du er nok ikke så stor. :)

Anonymkode: a188f...6ab

Imens er jeg 174 og om jeg veier over 60 kg ser jeg smålubben ut. Kropper er utrolig forskjellige, ganske fascinerende. 

Anonymkode: 98b53...ea6

Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De som mener det er kroppspress i samfunnet synes jeg skal ta seg en tur ut av Instagram og ut i det virkelige liv. Nærmere bestemt et badeland med primært småbarnsforeldre.

Her ser man kropper og former i alle størrelser, 90% har ruglete lår uansett om de er veldig store eller veldig små, alle går rundt i bikini eller badedrakt uansett hvor det valker seg på kroppen og helt uavhengig av fettprosent på 20% eller 60%. 

Et sunt og herlig syn, synes jeg! 

Så enig. Jeg var på stranden igår og jeg ble så glad!! Alle så ut som meg. Alle med litt på magen,cellulitter og det som er. Jeg ble rett og slett glad. Og ikke bare det men alle gikk i bikini og tilsynelatende dreit i andre. Elsket det! Ble inspirert til å kaste klærne selv for jeg gruet meg veldig til å kle av meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Instagram er alt om å være noe man ikke er. Her er ei som viser sitt sanne jeg, for å si det slik:

6634FB6F-3EBD-4DE6-AAC7-D91BDF89A9AC.thumb.jpeg.1f62dbc01383012d454b8e6b9748018e.jpegFAFC1D40-1A30-4CD9-B25D-57AF86C46D4B.thumb.jpeg.a8efb55b11540b23e598db5ec5410e52.jpeg

Anonymkode: 04f86...48a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem i denne tråden gjør det ikke? Alle skriver jo at det er så flott å se overvektige, dissende, ruglete, overvektige osv osv 

Ja jeg blir glad av å se mennesker som koser seg. Blir glad av latter og gode stemninger. De har forskjellige former og det merker jeg fordi jeg kan se, men det er en forbigående tanke

Anonymkode: acb7d...a68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kunne ønske jeg klarte det samme.. Er normalvektig med mine 64kg fordelt på 167cm, men føler meg for stor til å bade på stranden eller badeland sammen med barna mine😭😭

Håper jeg klarer det snart. Minstemann har skikkelig lyst å dra på badeland her i byen, men får meg bare ikke til å gjøre det..

Anonymkode: d2b5b...7a5

Da bør du gå i terapi! Dine barn skal da ikke ha et begrenset liv pga dine tullete komplekser. Voks opp, du er Mamma!

• Liker 4
Skrevet

Så bra fokus TS. Har selv en kropp som viser den har født flere barn og at jeg har vært en jojoslanker mye av livet mitt. For mange år siden fant jeg ut at jeg var god nok som jeg var, både i kg og utseende. Mange vil nok oppleve meg som overvektig med klærne av pga mye løshud, som igjen ikke viser så godt når jeg har på klær, men det bryr jeg meg ikke om lenger!!!

Er og har alltid vært en badenymfe, men hadde endel år jeg skjemtes over kroppen min, og badet kun på sydenferier hvor vi ikke kjente noen eller på hytta. Så fikk jeg unger som ville ha med mamma på aktiviteter, sklier m.m også her hjemme. Nå sprader jeg rundt i både basseng, badeland og på stranda som «alle» andre. Var to dager i badeland nå med mine to tenåringsjenter med venninner og koste meg hele tiden uten å tenke på kropp.

• Liker 3
Skrevet
Alvario skrev (2 timer siden):

Så bra fokus TS. Har selv en kropp som viser den har født flere barn og at jeg har vært en jojoslanker mye av livet mitt. For mange år siden fant jeg ut at jeg var god nok som jeg var, både i kg og utseende. Mange vil nok oppleve meg som overvektig med klærne av pga mye løshud, som igjen ikke viser så godt når jeg har på klær, men det bryr jeg meg ikke om lenger!!!

Er og har alltid vært en badenymfe, men hadde endel år jeg skjemtes over kroppen min, og badet kun på sydenferier hvor vi ikke kjente noen eller på hytta. Så fikk jeg unger som ville ha med mamma på aktiviteter, sklier m.m også her hjemme. Nå sprader jeg rundt i både basseng, badeland og på stranda som «alle» andre. Var to dager i badeland nå med mine to tenåringsjenter med venninner og koste meg hele tiden uten å tenke på kropp.

Bra!!!💕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Imens er jeg 174 og om jeg veier over 60 kg ser jeg smålubben ut. Kropper er utrolig forskjellige, ganske fascinerende. 

Anonymkode: 98b53...ea6

Kroppsbilde er fascinerende..... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi må slutte å se på såkalte "påvirkere" på instagram. Vi må huske på at dem ser ikke sånn ut irl, de er redigerte og de poserer på en måte som får dem til å se helt annerledes ut enn dem egentlig er. Hele den bransjen burde vært bannlyst og stoppa for lengst. Spesielt influencere som feks CBE, som har små jenter selv, som skal vokse opp i denne galskapen.

Anonymkode: 31066...eaa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...