AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #21 Skrevet 14. juli 2021 Det er sannsynligvis fordi blodtrykket synker mye i varmen. Moren min som har høyt blodtrykk fikk beskjed av legen om å ta pause i medisinene når hun var på ferie i Hellas. Ellers ville hun svime av. Ikke så mye du får gjort med det annet enn å ta det med ro, drikke mye vann, og prøve å kjøle deg ned. Anonymkode: b829e...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #22 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oookay.. Dette var nytt for meg at varmen har en slik påvirkning når det kommer til psykiske lidelser, problemer......... Anonymkode: 40686...55d Det har vel ikke nødvendigvis så mye med psykiske lidelser å gjøre, men noen av oss går rundt hele sommeren, altså i månedsvis sammenhengende, med fysiske smerter, konstant hodepine og svimmelhet, diarè, store søvnproblemer, dehydrering, feil væskebalanse i kroppen, lavt blodtrykk, store ødemer, astmaproblemer og generelle pustevansker, synsproblemer, sviende utslett, sår og soppinfeksjoner og er konstant på randen til å svime av og kaste opp (og noen ganger gjør vi det også). Og det er faktisk ikke hyggelig. Man er evig på nippet til å bli grepet av panikk pga smertene og pustevanskene og like på nippet til å vippe over i dyp depresjon eller i verste fall psykose pga søvn- og væskemangel. Og det er absolutt ingenting å gjøre med været, det føles utrolig klaustrofobisk å være så fullstendig låst i en sånn tilværelse og det er ingen forståelse å få noe sted, ikke ett eneste hyggelig ord å høre eller en liten hyggelig gest på flere måneder . Faktisk er folk flest utrolig stygge mot de av oss som ikke simpelthen bare ELSKER varme og det er en ensom tilværelse å bli syk av den istedenfor. Anonymkode: f42e6...c78 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #23 Skrevet 15. juli 2021 Selv om du drikker masse vann og får i deg salt så kan det være at du pga varmen og svetting likevel får kluss i elektrolyttene. Ville kjøpt Resorb på apoteket og drukket det daglig. En legesjekk kan også være på sin plass, få sjekket blodtrykk og jernstatus. Ellers så ville jeg vurdert å investere i AC for å få det mere levelig inne. Eller flytte til Vestlandet, her er vi ikke plaget av langvarig høy varme i allefall 😣 Anonymkode: 31a39...582 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #24 Skrevet 15. juli 2021 Vurder om du er flink nok til å akklimatisere deg. Jeg sliter med varmen selv og syns det er ubehagelig. Det som hjelper meg er en kald dusj eller å ta et bad i sjøen, et kaldt fotbad, vifte på, luftige og lette klær og solbriller. Anonymkode: 30500...5ab
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #25 Skrevet 21. juli 2021 jeg besvimer ofte i varme. fikk hjertestans og måtte operere. de sa det var medfødt hjertefeil. besvimt i 40 år og ingen leger har sagt til meg hvorfor før. har nå installert aircondition. og fått operert inn hjertestarter. be om hjertesjekk Anonymkode: 49257...2db 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #26 Skrevet 21. juli 2021 On 7/15/2021 at 2:39 AM, AnonymBruker said: Det har vel ikke nødvendigvis så mye med psykiske lidelser å gjøre, men noen av oss går rundt hele sommeren, altså i månedsvis sammenhengende, med fysiske smerter, konstant hodepine og svimmelhet, diarè, store søvnproblemer, dehydrering, feil væskebalanse i kroppen, lavt blodtrykk, store ødemer, astmaproblemer og generelle pustevansker, synsproblemer, sviende utslett, sår og soppinfeksjoner og er konstant på randen til å svime av og kaste opp (og noen ganger gjør vi det også). Og det er faktisk ikke hyggelig. Man er evig på nippet til å bli grepet av panikk pga smertene og pustevanskene og like på nippet til å vippe over i dyp depresjon eller i verste fall psykose pga søvn- og væskemangel. Og det er absolutt ingenting å gjøre med været, det føles utrolig klaustrofobisk å være så fullstendig låst i en sånn tilværelse og det er ingen forståelse å få noe sted, ikke ett eneste hyggelig ord å høre eller en liten hyggelig gest på flere måneder . Faktisk er folk flest utrolig stygge mot de av oss som ikke simpelthen bare ELSKER varme og det er en ensom tilværelse å bli syk av den istedenfor. Anonymkode: f42e6...c78 Jeg forstår, for jeg har det mye sånn selv: kroniske helseplager(ingen stoffskifteproblemer eller hjertefeil da), der noen forverres i varmen; stort sett bundet til leiligheten pga. helsa og økonomien og har ingen steder å dra til for å få kjølt meg ned, alle vinduer står åpne konstant men det er like varmt i alle rom, lufta er knusktørr osv. osv. Elsker sommer og sol, men har aldri tålt sterk varme over lengre tid. Anonymkode: 76d28...09a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #27 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår, for jeg har det mye sånn selv: kroniske helseplager(ingen stoffskifteproblemer eller hjertefeil da), der noen forverres i varmen; stort sett bundet til leiligheten pga. helsa og økonomien og har ingen steder å dra til for å få kjølt meg ned, alle vinduer står åpne konstant men det er like varmt i alle rom, lufta er knusktørr osv. osv. Elsker sommer og sol, men har aldri tålt sterk varme over lengre tid. Anonymkode: 76d28...09a Jeg mener at dette er plager som kommer kun om sommeren, ikke forverring av allerede eksisterende helseproblemer (selv om det helt klart er like ille). Jeg mener at vi er temmelig mange som får alle helseproblemene jeg ramser opp og flere til av selve sommeren og varmen. Der andre våkner opp og nyter sommerlivet, er det noen av oss som rett og slett nesten kollapser og må sette hele livet på vent selv om vi fungerer helt normalt alle andre deler av våret. Anonymkode: f42e6...c78
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #28 Skrevet 21. juli 2021 On 7/14/2021 at 7:14 PM, AnonymBruker said: Slutt å klag og lukk opp alle vinduene i leiligheten din. Så vil alt gå så bra til slutt. Anonymkode: 40686...55d Det hjelper da ikke lukke opp vinduene når det er 30 grader ute 😂 TS: skaff deg aircondition. Anonymkode: 5239f...2ed 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå