AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Jeg hater varme, får alltid sånn hodepine av det. I juli har jeg flere ganger opplevd å svime av, har ikke opplevd dette før. Drikker masse vann og får i meg salt. Er ikke gravid eller noe sånt. Holder meg inne i leiligheten, men det svimler for meg bare jeg prøver å lage middag. Går jeg ut og prøver å gå en liten tur i nabolaget svimer jeg av. Har snakket med fastlegen på telefon og fikk bare beskjed om å drikke masse. Jeg orker ikke ha det sånn som dette gjennom hele ferien min, jeg ligger bare i sengen og svetter. Føler meg helt på felgen, jeg ringte faktisk legevakt og spurte om hjelp men fikk samme beskjed derfra som fra fastlegen. I morgen er det meldt 30 grader og full sol, da blir det enda verre temperatur i leiligheten. Denne varmen må da ta slutt snart, jeg orker ikke dette stort mer. Anonymkode: 4a454...692 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Kjøp deg vifter, du kan jo ikke ha 30 grader innendørs. Finnes mange billige vifter. Anonymkode: 9f2b8...085 2
proghodet Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Hvis ikke vifte er tilstrekkelig, hva med air condition? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hater varme, får alltid sånn hodepine av det. I juli har jeg flere ganger opplevd å svime av, har ikke opplevd dette før. Drikker masse vann og får i meg salt. Er ikke gravid eller noe sånt. Holder meg inne i leiligheten, men det svimler for meg bare jeg prøver å lage middag. Går jeg ut og prøver å gå en liten tur i nabolaget svimer jeg av. Har snakket med fastlegen på telefon og fikk bare beskjed om å drikke masse. Jeg orker ikke ha det sånn som dette gjennom hele ferien min, jeg ligger bare i sengen og svetter. Føler meg helt på felgen, jeg ringte faktisk legevakt og spurte om hjelp men fikk samme beskjed derfra som fra fastlegen. I morgen er det meldt 30 grader og full sol, da blir det enda verre temperatur i leiligheten. Denne varmen må da ta slutt snart, jeg orker ikke dette stort mer. Anonymkode: 4a454...692 Slutt å klag og lukk opp alle vinduene i leiligheten din. Så vil alt gå så bra til slutt. Anonymkode: 40686...55d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Kjøp deg aircondition https://www.elkjop.no/catalog/hjem-og-husholdning/inneklima/no-aircondition/aircondition Anonymkode: 9ad75...35d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Jeg har vifter på hele døgnet. Og åpner selvfølgelig vinduene og lufter nå det er varmere inne enn ute. Men det blir jo likevel varmt, 30 grader er jo fryktelig varmt. Hva kan jeg gjøre for å slutte å svime av hele tiden? Anonymkode: 4a454...692 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Anonymburker skrev (1 minutt siden): Jeg blir suicidal av varmen.. Blir du det? Hvorfor det? Anonymkode: 40686...55d 2
Anonymburker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir du det? Hvorfor det? Anonymkode: 40686...55d Fordi det forsterker alt som er negativt i livet fra før av. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vifter på hele døgnet. Og åpner selvfølgelig vinduene og lufter nå det er varmere inne enn ute. Men det blir jo likevel varmt, 30 grader er jo fryktelig varmt. Hva kan jeg gjøre for å slutte å svime av hele tiden? Anonymkode: 4a454...692 Krev en fysisk time hos fastlegen og få sjekket lagrene i kroppen din! Mulig du mangler noe, som jern f.eks. Drikke masse, vann med kullsyre, brus, saft etc., spis popkorn, chips, lakris slik at du får i deg salt. Og husk å spise skikkelig. Anonymkode: de0c8...0c7 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Fordi det forsterker alt som er negativt i livet fra før av. Oookay.. Dette var nytt for meg at varmen har en slik påvirkning når det kommer til psykiske lidelser, problemer......... Anonymkode: 40686...55d
Gjest Villfisker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 Hater denne varmen jeg også, men får ikke gjort noe med den. Har gjennomtrekk så mye jeg kan. Greit med sol, men hadde ikke trengt å bli så varmt. Håper det blir kaldere neste uke, og vi snart får høst. Det er den fineste av alle årstidene. Også lukter den godt
Anonymburker Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oookay.. Dette var nytt for meg at varmen har en slik påvirkning når det kommer til psykiske lidelser, problemer......... Anonymkode: 40686...55d Da lærte du noe nytt i dag. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 Elektrolytter, få i dere masse vann OG salt. Lag limonade, eller kjøp elektrolytter rett og slett. Det kan hjelpe. Sov i et rom som er kjøligere om mulig. Jeg og mannen flytter nok ned i kjelleren i natt, meldt 23 grader hele natta. Anonymkode: f2e27...6e7 2
Mezzosoprena Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 Har du sjekket stoffskiftet ditt i det siste, spesielt høyt stoffskifte har varmeintoleranse som symptom... 1
eveline Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 Jeg er litt rar jeg da fordi jeg liker varmen jeg😁
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 Har ikke lest igjennom alle svarene, men viktig at du får i deg elektrolytter. Også anskaffe deg litt mer behagelig og klær som virker svalende mot huden (linklær) Bildet funnet fra internett. Men jeg sitter selv på ett kontor (hjemmekontor) der luften nå blir for tett. Jeg må ofte reise meg og hente meg vann for å få bevegt meg litt. Hodet jobber litt tregere og når det er så varmt. Men jeg alt bare litt saktere. Men igjen, jeg elsker sol og varme. Jeg går av og til sjøen for å bade etter jobb. Det er veldig forfriskende og deilig Anonymkode: 5b871...99f
bluedot Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Krev en fysisk time hos fastlegen og få sjekket lagrene i kroppen din! Mulig du mangler noe, som jern f.eks. Drikke masse, vann med kullsyre, brus, saft etc., spis popkorn, chips, lakris slik at du får i deg salt. Og husk å spise skikkelig. Anonymkode: de0c8...0c7 Skriver under dette. Jeg legger til å spise regelmessig. Det høres ut som du har lavt blodtrykk TS, noe som forsterkes av dehydrering som kommer med varmen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå