Gå til innhold

Hvor mye ukepenger/månedspenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

-min eldste har også pantejobben, og må ta meg seg alt som skal til glass og metallgjennvinning samtidig. Og hun får selvsagt beholde pantepengene selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 14 og får ingen faste lommepenger. Jeg betaler mobilregningen hans. Han har ansvar for kjøkkenet hver 3. uke (oppvask, søppel etc) og for eget rom, men han får ikke lønn for dette. Det er noe han må gjøre fordi han er gammel nok til å bidra i huset på lik linje med oss andre. Skal han på kino e.l. får han penger til det.

Gjest En  mor på besøk
Skrevet

Min eldste er 7,5 og får ingen penger. Han trenger det ikke, vi kjøper det han trenger. Mat, klær og evnt godteri får han av oss. Jeg ser ingen som helst grunn til å begynne med egen økonomi når man er så liten.

Av jobber hjemme har de ingen faste de MÅ gjøre da og da, men de rydder rommet sitt (eldste og søsken på 2 og 4) når det trengs eller når vi ber om det, i tillegg rydder de greiene sine inn fra stua hvis de har lekt der og de rydder inn ting de har med ut i hagen. Natuligvs jelper de til å lage mat - når de ønsker det selv. Vi fokuserer ikke på at dette er jobbing, de ser oss stulle i huset hele tiden og syns vel det er nturlig å gjøre det selv også.

Tannfeen har ikke gitt penger her i huset - men en gang kinobilletter! Det var stas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...