AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Har to små barn og har gledet meg i mange uker til ferie. Barnet har også gledet seg men det ble ikke slik vi planla.. Samboer har tidligere hatt alkoholproblemer men har i lang tid fungert samt klart å ikke drikke. Ofte når han henger med gamle venner så «sprekker han, og han velger alkoholen framfor alt. Han spurte om han kunne se forballkamp med noen kompiser på søndag, og jeg sa at det hørtes hyggelig ut, men at han måtte komme hjem om barna våknet da vi har en nyfødt og en gutt på 3 år. Planen var å dra neste dag så vi må jo pakke osv.. En fotballkamp ble til noen øl, litt sprit og enda mer og samboer satt å drakk seg full hos en kompis flere timer etter fotballkampen. Samboer ønsket å ta med seg sprit hjemme til kompisen men dette lot jeg han ikke gjøre, da jeg ikke orker å kjøre på bilferie med en bakfull samboer. Uansett, så ble ungene veldig urolige på kvelden og siden jeg er syk og har alvorlig sykdom i familien for tiden selv måtte jeg ringe samboer å be han om å komme hjem.. Ungene hylskrek lenge og jeg hadde ikke sjangs til å roe ned begge, jeg trengte hjelp og ingen andre kunne hjelpe til andre enn samboer som egentlig skulle ha vært der. Dette var typ kl 1 på natten. Han var dritings når han tok telefonen, og han sa han skulle komme hjem men en halvtime senere la han mobilen bort å fortsatt å drakk (dette vet jeg fordi jeg ringte ei venninne og hun sa at samboer hatt i sofaen å drakk og latet som ingenting etter jeg hadde ringt) Jeg er så skuffet. Det er ikke første gangen jeg føler at alkoholen tar dårlige valg og vi blir valgt til slutt. Har vært helt knust i to dager og klarer ikke å komme over dette. Har ikke lyst til å dra på ferie med han lengre, føler ikke at han fortjener å dra med oss etter han behandler oss som dritt. Jeg er så sint på han at jeg har ikke ord! Han sier han angrer og ønsker å dra på ferie men dette har skjedd så mange ganger. Har egentlig mest lyst til å dra ifra han og aldri komme tilbake men tenker på barna. Har planlagt alt i ferien og skulle egentlig dra igår men det ble ikke noe av noe🥲 Er så lei meg.. Er helt knust! Anonymkode: 84993...76a 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. juli 2021 Tenk på barna og dra fra ham. Anonymkode: f6dc1...143 79
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har egentlig mest lyst til å dra ifra han og aldri komme tilbake men tenker på barna. Hvis du tenker på barna så drar du. Anonymkode: 8c3ba...7ce 51
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Yeah, barna og stikk.. han vet hva han gjør. Om han har alkoholproblemer så bør han ikke sitte og se kamp med alkohol til stede, han bør ta ansvar. Anonymkode: 8fd19...08d 31
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Og prisen for årets mann, går til.........🏆🥇 Anonymkode: 7e474...1f6 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Ts her. En gang forrige uke skulle samboer sprette en dyr champagne fordi han skulle feire noe som egentlig ikke var å feire.. Han prøver å få naboen med på å drikke hele tiden men de har ingen interesse av dette og de har barn.. Samboer har skjerpet seg etter han fikk barn, men det virker som han kjeder seg etter en stund å må ruse seg for å ha det «moro». Hans gamle kompisgjeng og han skeier ofte ut, mens hans nye venner som også har barn drar hjem fra byen i rett tid, drikker seg ikke fulle, og er mer voksne enn han. Ofte når samboer for besøk av hans bror skal samboer hele tiden prøve å prakke på broren å drikke, men broren vet at samboer har slitt med alkohol og han sier alltid nei.. Det er trist å se.. Fotballkamp med kompisgjengen høres så hyggelig ut, men ofte sklir det ut til skikkelig rusing.. Samboer kan fortelle til meg at han bare skal se kamp å ingenting mer, men dette blir ofte til drikking og siden samboer ikke klarer å stoppe blir han full fordi han drikker for mye, igjen.. Samboer kan spørre meg om han kan dra på quiz-kveld til en venn, og dette blir gjerne til en øl, som igjen blir til 10 øl, som igjen blir til sprit som igjen blir til hensynsløs oppførsel og til slutt eksisterer ikke jeg og ungene hans før neste dag. Å møte en kompis over en kaffe blir gjerne til to øl, som igjen blir til flere øl som igjen blir til drinker.. Så havner han på byen å mister helt kontrollen.. Tar ikke telefonen når jeg ringer, sovner på nachspiel og sårer meg. Å dra ut å spise med noen venner er ikke en sofistikert middag med venner, men en tur ute på fylla. Han lyver veldig mye har jeg lagt merke til🥲 Anonymkode: 84993...76a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Har veldig lyst å gå ifra han! Anonymkode: 84993...76a 15
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har veldig lyst å gå ifra han! Anonymkode: 84993...76a Er vel ikke noe å lure på. Virker ikke som han selv innser at han har et problem. Anonymkode: e5417...d4c 26
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Han har så mye å miste. Han har fått drømmejobben, drømmehuset, en flott familie og meg.. Det virker som han er i ferd med å miste alt til fordel for alkoholen men ser det ikke selv. Anonymkode: 84993...76a 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har veldig lyst å gå ifra han! Anonymkode: 84993...76a Gå. Ta med barna og gå. Oppførselen hans er ikke bra for hverken han selv, for deg eller for barna. Ved å gå minimerer du konsekvensene av atferdens hans til å i meste fall gå utover han selv. Du må gå. Ta kontakt med krisesenter eller fortell om hvordan du har det til en venninne eller familiemedlem. Er du redd for hva han kan gjøre hvis du går fra han, sånn mtp vold? Eller er han "kun" stupfull og fraværende? Anonymkode: c6562...c58 26
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Dette er jo ikke uhell. Han planlegger det jo. Han har et alkoholproblem, og vet om det. Likevel drikker han. Virker ikke som han har lyst til å slutte Anonymkode: be258...5e6 23
Gidavmeg Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Han trenger profesjonell hjelp med avhengigheten sin 15
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Mitt forslag er at du og barn drar på ferie uten han. Kanskje det får han til å se hva han er i ferd med å miste. Anonymkode: cb97a...ed6 18
Tanuki Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Du må gå!! Han blir aldri bedre, jeeg lover deg. Har en svigerfar som har vært alkis i flere år nå. Du sier også at han lyver mye, du må bare gå. Tenk på barna. Dem fortjener ikke å vokse opp i samme hjem som en alkoholiker. 20
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Er så skuffet.. G Tanuki skrev (1 minutt siden): Du må gå!! Han blir aldri bedre, jeeg lover deg. Har en svigerfar som har vært alkis i flere år nå. Du sier også at han lyver mye, du må bare gå. Tenk på barna. Dem fortjener ikke å vokse opp i samme hjem som en alkoholiker. Har lyst å gå ifra han Anonymkode: 84993...76a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 Hørtes nøyaktig ut som jeg hadde det med med min x. Jeg gikk endelig til slutt etter å ha tenkt mange ganger på at jeg så gjerne ville gå. Når jeg hadde gått og fått han på avstand, så skjønte jeg virkelig hva jeg hadde stått oppi, hva ungene hadde levd med og hvor ustabilt ting hadde vært for oss. Idag bor jeg med en snill mann, som drikker kanskje to øl i året hvis han i det hele tatt drikker noe. Du MÅ gå! Han kommer aldri til å legge bort flaska, rusen vinner alltid! Drit i huset og hans følelser, du vil klare deg. Ungene dine har det bedre med en mor som ikke er trist stadig vekk, og at de slipper å leve i usikkerhet. Anonymkode: 9de8b...51b 15
bundaberg Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Mye alkohol problemer betyr slutten på forholdet. Han trenger behandling og rehabilitering av rusmidler ASAP. 5
Tanuki Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er så skuffet.. G Har lyst å gå ifra han Anonymkode: 84993...76a Hva stopper deg??? Du har 2 barn som fortjener MYE bedre! 17
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 Bare det at han må spørre deg om lov for alt mulig viser at dette er et betent tema hos dere. Kjenner meg litt igjen da jeg (bare) datet en fyr med alkoholproblemer i to år. Jeg ble til en jeg selv ikke likte da jeg følte jeg ble litt "bossy" for å kontrollere at han ikke var full da vi møttes f.eks en tirsdag ettermiddag... Det er ikke så enkelt å bare avslutte det når man har to felles(?) barn og hus sammen og har det ellers bra. Men ville virkelig vist han hva konsenkvensene kan være. Han er jo edru når han tar sitt første glass og vet hvordan det blir. Anonymkode: cb563...7e8 4
Carrot Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Hei TS, ta deg tid til å lese det du selv skriver med øyne som om det var en annen som skrev det og gi denne personen råd.. Jeg skjønner at det er fint å få ventilere på et forum på nett, men det du trenger er handling, ikke ord - dine! Det er kun du som kan ta ansvar i eget liv, han er syk slik du beskriver det, og sykdom kan man ikke uten videre behandle med vilje alene.. Jeg har forståelse for at du er skuffet, men du har også et ansvar for fremtiden til dine barn, din egen skuffelse får du takle senere, nå må du ta grep om livet til familien din basert på den fremtiden du ønsker. Beklager at dette nok virker hardt, men realiteten er ofte det, hard. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå