Gjest prestekrage Skrevet 15. september 2005 #1 Skrevet 15. september 2005 Men hun må jo få i seg noe næring. Hun sender absolutt alt i retur max en halvtime etter at det er fortært. Hun har overhode ikke lyst på mat eller drikke. Eneste jeg har fått i henne er væske, 1 gulrot og en neve med saltstenger (alt kommet i retur, men håper jo at kroppen har tatt til seg bittelitt). Hva pleier du å friste med??? Må ha noen ideer før jeg skal ut å handle.
Gjest Piper Skrevet 15. september 2005 #3 Skrevet 15. september 2005 Popcorn er noe mine barn ahr klart å beholde
millemei Skrevet 15. september 2005 #4 Skrevet 15. september 2005 Cola uten kullsyre (dau cola som vi sier). Og bare pittelitt om gangen for å se om magen er begynt å bli blidere. Guttene mine vil alltid ha nudler etter spysyken, og det får de gjerne godt ut på dagen/kvelden og det har gått greit. Men jeg dropper krydderblandingene i. Mange sverger også til kokt ris uten noe saus eller smør. Med andre ord, noe som er lett for magen.
Gjest prestekrage Skrevet 15. september 2005 #5 Skrevet 15. september 2005 Etter at jeg og hun ble enige om å kutte ut cola-produkter NEKTER hun å drikke cola. Det (cola) har heller aldri fungert på meg, drikker derimot sitronbrus.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #6 Skrevet 15. september 2005 Loff med syltetøy eller potetskruer pleide å smake for broren min og meg.....
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2005 #7 Skrevet 15. september 2005 Ritz kjeks er bra, eplenektar på flaske, som du putter i fryseren og lager "slush" av, og har fem seks saltkorn i er bra, saltstenger er jo en innertier. La henne få akkurat det hun har lyst på.............
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2005 #8 Skrevet 15. september 2005 Gele var det eneste jeg fikk i min syke kusine. Er det ingenting de har lyst på?
Gjest Ingrid78 Skrevet 15. september 2005 #9 Skrevet 15. september 2005 Pappa hadde en fin oppskrift på meg når jeg var lita, og den har jeg videreført til stesønnen min nå. Mariekjeks eller gjendekjeks. (Kommer an på hvor lenge hun klarer å holde på maten) Mariekjeks er egentlig best, og doven cola. Funker hver eneste gang.
Far til 2 Skrevet 15. september 2005 #10 Skrevet 15. september 2005 Jeg tror det for det meste er vi voksne, som i omsorg for våre barn, er mest opptatt av at barna skal få i seg litt næring. Når jeg selv er syk slik du beskriver er det absolutt ingenting som frister. Det samme har jeg inntrykk av gjelder de fleste andre. Når du velger en slik titel som du har på innlegget forstår jeg deg dithen at du har prøvd det meste og er på vei til å gi opp mht fast føde. Sannsynligvis vil noe av matlysten komme tilbake iløpet av noen (12 ?) timer. Sålenge barnet får i seg nok drikke (vann er ant. helt OK) kan jeg ikke se at det er noen krise. Men ikke drikke formye om gangen. Det liker ikke magen. Omsorg og trøst som barnet får er nok viktigere enn mye annet når det står på som værst. Matlysten kommer. Men med små skritt antageligvis.
Vimsevips Skrevet 15. september 2005 #11 Skrevet 15. september 2005 Havrevelling, tørre kjeks, blåbærsaft, sitronbrus, Cola, kokt vann. Vesla får bare Cola når ho er syk. Så i følge henne er det medisin brus. Klarer du å få det i henne ved å si at det er forskjell på å være syk og frisk?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #12 Skrevet 15. september 2005 Enig med Far til 2 her. Så lenge hun får i seg litt væske, er det ikke så farlig med maten. Hun tar ikke skade av å gå uten mat et døgn. Ikke noe artig å bli "tvunget" i mat når man vet at man bare må spy etterpå. Matlysten kommer når magen er klar for å ta imot. La henne få det hun har lyst på. (Da jeg var liten, fikk jeg alltid lyst på havresuppe (av alle ting!) først) Jeg hadde skikkelig omgangssyke her for ikke så lenge siden, jeg bare ga opp å få i meg noe og gikk til sengs. Morgenen etter var jeg kjempesulten, men hadde jo null blodsukker så jeg sjanglet ut på kjøkkenet og gomlet frukt og søte kjeks.
Elmat Skrevet 15. september 2005 #14 Skrevet 15. september 2005 chips og cola, tuller ikke, det hjelper som bare det. Mot reisesyke også...
Gjest Leola Skrevet 15. september 2005 #15 Skrevet 15. september 2005 Sitronbrus - jeg tvinger aldri i barna mine mat når de er syke. Min erfaring er at de blir fortere friske hvis de kun drikker.
exita Skrevet 15. september 2005 #16 Skrevet 15. september 2005 Det er viktigste er at hun får i seg væske når hun spyr, slik at hun ikke blir dehydrert. Men bare litt vann i slengen,vent en stund og se om hun klarer å holde på det,så kan du gi litt mer. Hun bør drikke lite men ofte. Når det ser ut som om hun begynner å bli bedre kan du prøve å koke rissuppe til henne,ris er bra for løs mage ( oppkast og diare). Oppskrift: kok opp ris i så mye vann at det blir som en suppe. Smak til med sukker. I begynnelsen kan du prøve å bare gi henne "søet" av suppen,klarer hun å holde på det kan du gi henne ris oxo.Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #17 Skrevet 16. september 2005 Min lille solstråle får akkurat det hun vil ha når hun er syk. Lunken eplesaft i vann er bra for det binder maven. Får hun i seg litt vil hun ha: * ispinne (nei, og nei...ikke bra for maven) * potetgull (fysj og fysj..alt for fett når maven er irritert) * kjeks Men hun spiser hvertfall litt og blir ikke så slapp. Også er hun så søt når hun sitter på fanget, med sove-hår som står til alle kanter, smokken og stål-ånde. Jammen er de nydelige når de har farang også disse småttisene. Spora visst litt av .... La Guapa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå