Gå til innhold

Jentenavn liste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ingen etter min smak, men jeg kunne til nød byttet abelina med adelina :Nikke:

Anonymkode: 1f499...4b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Khowid og chorona?

Anonymkode: baa9b...a94

Det er mine navn og ingen skal stæle dem! 

Anonymkode: 4bd0d...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker kombinasjon av to av navnene på listen; Alette. 
Resten blir for sært for min del. 

Anonymkode: e5be2...a3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har dere noen andre forslag på sjeldne jentenavn som begynner på A ?

Anonymkode: 0ac21...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker dere Adelisa da?

Er du fransk?

Anonymkode: befb5...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvilket navn er finest av disse? Liker navn på A. Bare disse navnene. Gjerne rangere disse. 

Adelisa, aile, aine, alide, adrielle, alinde, allis, adelie, alethe, Andora, aranka, aela, alica, ayna, aleah, aletta, alessia, almira, aggie, abelina, Arissa. 

Alle de navnene er grusomme. Virker som om foreldre som velger slike hjemmesnekrede navn føler at de har noe å bevise eller en stor trang til å skille seg ut eller være « kul». hvorfor ikke velge et fint originalt navn til barnet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er gjerne en grunn til at de er sjeldne, for å si det sånn.

Navnene på lista skriker harry, livets harde skole og minimalt med ressurser. I all hovedsak fordi de fleste ikke faktisk er navn. "Allis" skrives Alice. "Alethe"/"Aletta" er vel egentlig Alette, som er et sjeldent og ikke spesielt fint men helt normalt navn. Hadde ikke valgt det selv, men kjenner en som heter det og det fungerer. "Andora" - mener du Andorra? Som i landet? "Aranka" ser ut som du har prøvd å stave Ankara. "Aggie"... Vet ikke hva jeg skal si til det engang. Stakkars unge. 

Hvis du ønsker å sikre at jentungen er alene om å ha sitt navn i barnehagen eller på skolen, tenk i retning av Aud, Arnhild eller Asta - besteforeldrenavn som ikke er så hotte lenger. Agnethe hører man heller ikke så ofte. Amalie, Amelia, Andrine, Anine... Fall bare for guds skyld ikke for fristelsen å lage et hjemmesnekret navn, for du lurer ingen. Det er barnet som skal leve med navnet, ikke du som skal få uttrykke hvor spesiell og unik du er. 

Anonymkode: aba31...89a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min oldemor het Antora. Ellers Alvira, Atina, Annabelle, Augusta.. 

Anonymkode: ca8f9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg likte Aleah.

Anonymkode: c220c...8c0

Jeg også egentlig, og Adelie er jo faktisk fint 

Anonymkode: 5a598...29a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er gjerne en grunn til at de er sjeldne, for å si det sånn.

Navnene på lista skriker harry, livets harde skole og minimalt med ressurser. I all hovedsak fordi de fleste ikke faktisk er navn. "Allis" skrives Alice. "Alethe"/"Aletta" er vel egentlig Alette, som er et sjeldent og ikke spesielt fint men helt normalt navn. Hadde ikke valgt det selv, men kjenner en som heter det og det fungerer. "Andora" - mener du Andorra? Som i landet? "Aranka" ser ut som du har prøvd å stave Ankara. "Aggie"... Vet ikke hva jeg skal si til det engang. Stakkars unge. 

Hvis du ønsker å sikre at jentungen er alene om å ha sitt navn i barnehagen eller på skolen, tenk i retning av Aud, Arnhild eller Asta - besteforeldrenavn som ikke er så hotte lenger. Agnethe hører man heller ikke så ofte. Amalie, Amelia, Andrine, Anine... Fall bare for guds skyld ikke for fristelsen å lage et hjemmesnekret navn, for du lurer ingen. Det er barnet som skal leve med navnet, ikke du som skal få uttrykke hvor spesiell og unik du er. 

Er så enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor er Alida fint navn men ikke Alide?

Hvorfor er Alice ett fine navn men ikke Alica eller Allis?

Hvorfor er Adelina fint men ikke Adelisa?

Hvorfor er Adele fint men ikke Adelie?

Jeg spør fordi jeg lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er Alida fint navn men ikke Alide?

Hvorfor er Alice ett fine navn men ikke Alica eller Allis?

Hvorfor er Adelina fint men ikke Adelisa?

Hvorfor er Adele fint men ikke Adelie?

Jeg spør fordi jeg lurer.

Fordi det er navn du har funnet på, først og fremst. Forøvrig flyter de dårlig, og ser corny ut sånn som du skriver dem. 

Alide er uheldig - "lide" er ikke så hyggelig å ha i navnet. Det er heller ikke åpenbart hvordan det skal uttales. Alica vil uttales Alika - er det tanken eller er det Alicia du mener? Allis ser ut som en femåring har forsøkt å stave Alice. Adelisa høres fullstendig hjemmesnekra ut, samme med Adelie. Hvordan uttaler du det? A-DE-lie? A-de-LI? Grusomt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 4.10):

Hvilket navn er finest av disse? Liker navn på A. Bare disse navnene. Gjerne rangere disse. 

Adelisa, aile, aine, alide, adrielle, alinde, allis, adelie, alethe, Andora, aranka, aela, alica, ayna, aleah, aletta, alessia, almira, aggie, abelina, Arissa. 

😂😂😂 Bare stygge navn 😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Aurelia/Aurelie

Anonymkode: f267f...1bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi det er navn du har funnet på, først og fremst. Forøvrig flyter de dårlig, og ser corny ut sånn som du skriver dem. 

Alide er uheldig - "lide" er ikke så hyggelig å ha i navnet. Det er heller ikke åpenbart hvordan det skal uttales. Alica vil uttales Alika - er det tanken eller er det Alicia du mener? Allis ser ut som en femåring har forsøkt å stave Alice. Adelisa høres fullstendig hjemmesnekra ut, samme med Adelie. Hvordan uttaler du det? A-DE-lie? A-de-LI? Grusomt. 

Ts. Alida har også ordet lide/lida. Alica utalelser Alisa akkurat sånn som Alice uttales Alise. Det er mange som heter Allis og det som er så bra med det navnet er at man vet hvordan det uttales. Adelie uttales Adeli. E er stum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...