likestilling Skrevet 17. juli 2021 #121 Del Skrevet 17. juli 2021 Betasuppe skrev (9 minutter siden): Ja det var nok dårlig oversatt. De agiterer / interacter med cellene i veggene i blodårene, og det skaper en reaksjon som fører til fortykning av blodet (blodplater). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7644431/ Alle de som debunker dette er skråsikre på at spikeproteiner ikke går inn i blodstrømmen, men blir i muskel og det lymfatiske systemet, men det er jo motbevist i Pfizers egen rapport. Men igjen så kan det jo være helt tilfeldig at mange har fått alvorlige bivirkninger som blodpropp, nevrologisk skade osv, at det tilfeldigvis skjedde samtidig. Det er derfor man ikke kan ha en perfekt vaksine selv om man bruker milliarder og tusenvis av vitenskapsfolk, man må rett og slett se over flere år for å få en skikkelig konklusjon om den er trygg. Det var nok dårlig oversatt ja Dette er jo relativt kjent og f.eks. den artikkelen du linker til omhandler vel først og fremst SARS-CoV-2 og ikke vaksinen? Jeg skjønner hvor du vil og er ikke uenig i at det trolig er s-proteinet som er årsak til blant annet problemer med blodet, men hvis man faktisk får COVID får man også virus som sirkulerer rundt og de samme problemene, pluss en del ekstra. Jeg er enig i at vaksinen ikke er risikofri, men spørsmålet blir jo om man klarer å unngå viruset i seg selv. Om jeg måtte velge mellom "mild covid" og vaksine ville jeg valgt vaksine. Jeg er ikke vaksinert ennå og har ikke fått tilbud og er litt usikker, men jeg heller mot å ta den til tross for at jeg ikke vil ha den fordi alternativet fort kan bli naturlig COVID som jeg ser på som verre. Førstevalg er å ikke få vaksine eller COVID, men om jeg må velge ville jeg tatt vaksine. D-dimer level in COVID-19 infection: a systematic review - PubMed (nih.gov) Her er litt forskning som går på d-dimer (en slags proxy for å måle clotting), men som du ser er det ingen vaksine i bildet her. Problemet er jo at dette skjer med naturlig COVID også, så man må nesten sammenligne mot naturlig COVID. Fordelene med vaksine utover dette med blodet er ganske åpenbare. SARS-CoV-2 er et skummelt virus, og det er jo grunnen til at vaksinen er "umulig" å gjøre perfekt. Av de to ville jeg definitivt heller tatt sjanse på vaksine dog, om alternativet var å bli syk av COVID. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 17. juli 2021 #122 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) 28 minutter siden, likestilling said: Det var nok dårlig oversatt ja Dette er jo relativt kjent og f.eks. den artikkelen du linker til omhandler vel først og fremst SARS-CoV-2 og ikke vaksinen? Jeg skjønner hvor du vil og er ikke uenig i at det trolig er s-proteinet som er årsak til blant annet problemer med blodet, men hvis man faktisk får COVID får man også virus som sirkulerer rundt og de samme problemene, pluss en del ekstra. Bådet viruset og vaksinen har S-proteinet. Det er hele poenget her. Man får jo andre virus, men ikke samme problemene. 28 minutter siden, likestilling said: D-dimer level in COVID-19 infection: a systematic review - PubMed (nih.gov) Her er litt forskning som går på d-dimer (en slags proxy for å måle clotting), men som du ser er det ingen vaksine i bildet her. Problemet er jo at dette skjer med naturlig COVID også, så man må nesten sammenligne mot naturlig COVID. Fordelene med vaksine utover dette med blodet er ganske åpenbare. De burde gjøre en slik test før og etter vaksine som en del av datainnsamlingen om vaksinen. Ja det skjer med naturlig COVID men i hvor stor grad vs vaksine? Vaksine er 100% sikker at du får disse S-proteinene i deg. Og det er deg jeg ser på som den høyeste risken. Endret 17. juli 2021 av Betasuppe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. juli 2021 #123 Del Skrevet 17. juli 2021 Betasuppe skrev (2 timer siden): Bådet viruset og vaksinen har S-proteinet. Det er hele poenget her. Man får jo andre virus, men ikke samme problemene. De burde gjøre en slik test før og etter vaksine som en del av datainnsamlingen om vaksinen. Ja det skjer med naturlig COVID men i hvor stor grad vs vaksine? Vaksine er 100% sikker at du får disse S-proteinene i deg. Og det er deg jeg ser på som den høyeste risken. Du har 100% sjanse for å få S-proteinet i deg om du får naturlig COVID siden det er en del av viruset Vaksinen får jo bare kroppens egne celler til å produsere disse "piggene" (men uten selve viruset) slik at vi danner antistoffer. Man kan få de samme problemene av naturlig COVID også? Pluss mer, siden naturlig er mer enn S-proteinet. Ja, enig at de burde gjøre en slik test med de som får vaksinen (og det har helt sikkert blitt gjort også og jeg blir ikke overrasket om de viser forhøyede verdier hos mange) men jeg ville fortsatt valgt vaksine om det sto mellom å få garantert "naturlig COVID" og vaksine. Ganske lett valg, selv om det aller beste ville være å slippe begge deler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 17. juli 2021 #124 Del Skrevet 17. juli 2021 34 minutter siden, likestilling said: Du har 100% sjanse for å få S-proteinet i deg om du får naturlig COVID siden det er en del av viruset Vaksinen får jo bare kroppens egne celler til å produsere disse "piggene" (men uten selve viruset) slik at vi danner antistoffer. Man kan få de samme problemene av naturlig COVID også? Pluss mer, siden naturlig er mer enn S-proteinet. Ja, enig at de burde gjøre en slik test med de som får vaksinen (og det har helt sikkert blitt gjort også og jeg blir ikke overrasket om de viser forhøyede verdier hos mange) men jeg ville fortsatt valgt vaksine om det sto mellom å få garantert "naturlig COVID" og vaksine. Ganske lett valg, selv om det aller beste ville være å slippe begge deler. Du får ikke samme spike protein i kroppen med vaksinen som du får med covid, fordi de har byttet ut noen gener i vaksine-versjonen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. juli 2021 #125 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) AfterTheRain skrev (4 minutter siden): Du får ikke samme spike protein i kroppen med vaksinen som du får med covid, fordi de har byttet ut noen gener i vaksine-versjonen. Flott med kilde Edit: For øvrig hadde det også vært fint om dere "corona-vaksineskeptikere" også kunne forklare litt bedre hvordan dere resonnerer. Jeg brenner ikke etter å ta denne vaksinen men det er vanskelig å skjønne hva dere med ting som "s-proteinet risper vegger i blodårene" og slikt. Det gjør det jo ikke... Jeg skjønner ikke helt hva dere mener vaksinen kan gjøre som viruset ikke kan, og hvorfor... Endret 17. juli 2021 av likestilling 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 17. juli 2021 #126 Del Skrevet 17. juli 2021 Just now, likestilling said: Flott med kilde Dette er vel info som du finner overalt... 1000 artikler om "hvordan funker mrna vaksinene" osv. Man skulle tro folk leser seg opp på ting de injiserer i kroppen... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 17. juli 2021 #127 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) Bare for å gjøre deg fornøyd: https://forskning.no/vaksiner-virus/en-tredje-mrna-vaksine-ble-en-skuffelse-hvorfor-virker-den-ikke-like-bra-som-de-to-andre/1879858 Akkurat sånn type tukling kan føre til autoimmun sykdom elller "immun escape"... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antigenic_escape Endret 17. juli 2021 av AfterTheRain 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. juli 2021 #128 Del Skrevet 17. juli 2021 AfterTheRain skrev (8 minutter siden): Dette er vel info som du finner overalt... 1000 artikler om "hvordan funker mrna vaksinene" osv. Man skulle tro folk leser seg opp på ting de injiserer i kroppen... Jeg vet hvordan de fungerer takk, og takk det samme. AfterTheRain skrev (5 minutter siden): Bare for å gjøre deg fornøyd: https://forskning.no/vaksiner-virus/en-tredje-mrna-vaksine-ble-en-skuffelse-hvorfor-virker-den-ikke-like-bra-som-de-to-andre/1879858 Her står det at de har endret en aminosyre til en tilsvarende. Så vidt jeg forstår koder det for akkurat det samme, men du må gjerne rette meg om du mener noe annet... Det står også, interessant nok, at den CuraVac-vaksinen som ikke har byttet ut dette men bruker originalen ikke fungerer så bra... Incorporation of pseudouridine into mRNA enhances translation by diminishing PKR activation | Nucleic Acids Research | Oxford Academic (oup.com) Det jeg ikke skjønner er hvilken virkningsmekanisme du (og andre) ser for deg her? Hva vil endringen av den aminosyren til en annen isomer av samme molekyl (som så vidt jeg forstår er analoge og koder det samme, men ikke brytes ned like raskt) gjøre? mRNA-vaksinene inneholder jo ikke s-proteinet, men kode for å lage det, og den koden er lik selv om de har byttet ut en aminosyre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #129 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) AfterTheRain skrev (6 timer siden): Du får ikke samme spike protein i kroppen med vaksinen som du får med covid, fordi de har byttet ut noen gener i vaksine-versjonen. Det var det som ble sagt over her. At du får sprøytet inn «s-proteinET) fra viruset og dermed er du 100% sikker på å få i deg dette som er det som gir sykdom, dersom du velger å ta vaksinen. Noen her pekte på at selvsagt sprøytes ikke noe fra viruset inn i kroppen i lik mengde og med lin sannsynlighet for å bli syk, men Joda når du velger å ta vaksinen så velger du å få sprøytet det farligste fra viruset inn i kroppen ble det skrevet Over her. Men det er jo selvsagt gjort studier på dette med hva piggproteinet kan gjøre i kroppen, her referert via tjomlid. https://tjomlid.com/2021/06/10/svar-til-aleksander-bjargo-om-mrna-vaksiner-og-piggproteiner-en-studie-i-a-skyte-seg-selv-i-fottene/ «I denne studien fant man piggprotein i noen vaksinerte pasienter, men nivået var svært mye lavere enn det syke pasienter har, og forsvant etter få dager. Faktisk er mengden piggprotein fra vaksiner rundt 100.000 ganger lavereenn det virusene selv produserer og som kan gi organskader ved covid-19. Det er aldri knyttet noe dokumentert risiko til dette funnet som studien viser til.» Endret 18. juli 2021 av rosemarin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 18. juli 2021 #130 Del Skrevet 18. juli 2021 13 hours ago, likestilling said: Du har 100% sjanse for å få S-proteinet i deg om du får naturlig COVID siden det er en del av viruset Vaksinen får jo bare kroppens egne celler til å produsere disse "piggene" (men uten selve viruset) slik at vi danner antistoffer. Man kan få de samme problemene av naturlig COVID også? Pluss mer, siden naturlig er mer enn S-proteinet. Du har ikke 100% sjanse for å få covid, og selv om du får det så er det ikke 100% sjanse for å få samme antall spike proteins i deg, og du har slettes ikke sjanse for å få de overalt på de stedene som vaksinen sprer dem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 18. juli 2021 #131 Del Skrevet 18. juli 2021 Outlander skrev (19 timer siden): hvordan vet du det er liten sjans? Har du blitt smittet enda? Regner med de andre som har enten blitt smittet og innlagt, eller er døde mente det samme. Tror svært få som ikke er i risikogruppen får alvorlige følger av dette viruset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. juli 2021 #132 Del Skrevet 18. juli 2021 Betasuppe skrev (7 timer siden): Du har ikke 100% sjanse for å få covid, og selv om du får det så er det ikke 100% sjanse for å få samme antall spike proteins i deg, og du har slettes ikke sjanse for å få de overalt på de stedene som vaksinen sprer dem. OM du får COVID skrev jeg, Om, hvis, gitt at. OM du får COVID får du selvfølgelig i deg s-proteinet siden det er det som binder til ACE2. Kan du vennligst enten legge ved kilder eller forklare litt bedre hva du mener? Jeg har aldri vært en "vaksineforkjemper" når det gjelder denne vaksinen og mener ikke at den er risikofri, men det du skriver er på ingen måte egnet til å opplyse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympus Skrevet 18. juli 2021 #133 Del Skrevet 18. juli 2021 Har ikke lyst til å ta den. Kommer sikkert til å ta den ilp uka... It's not natural Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #134 Del Skrevet 18. juli 2021 Betasuppe skrev (8 timer siden): Du har ikke 100% sjanse for å få covid, og selv om du får det så er det ikke 100% sjanse for å få samme antall spike proteins i deg, og du har slettes ikke sjanse for å få de overalt på de stedene som vaksinen sprer dem. Hva er grunnen til at det skulle feste seg andre og verre steder når du får de via vaksinen enn via smitte? Det gir jo ikke mening i det hele tatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 18. juli 2021 #135 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) 10 minutter siden, likestilling said: Kan du vennligst enten legge ved kilder eller forklare litt bedre hva du mener? Jeg har aldri vært en "vaksineforkjemper" når det gjelder denne vaksinen og mener ikke at den er risikofri, men det du skriver er på ingen måte egnet til å opplyse. Du er den eneste som klager, så kanskje problemet ligger hos mottakeren? Hvilke kilder skal du ha og hva lurer du på eksakt? Just now, rosemarin said: Hva er grunnen til at det skulle feste seg andre og verre steder når du får de via vaksinen enn via smitte? Det gir jo ikke mening i det hele tatt mRNA-vaksinene bruker lipid nanoparticles som transporteres rundt i kroppen. De er designet til å egentlig gå overalt. Endret 18. juli 2021 av Betasuppe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 18. juli 2021 #136 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Problemet med vaksinene er kanskje akkurat det som jeg nevnte her for en stund siden: at pfizer og moderna har endret på den genetiske koden til viruset, fordi den umodifiserte virus mrna-en ble veldig fort eliminert i kroppen og brutt ned (som egentlig er veldig bra og normalt!). Så de har tukla litt med virus mrna-en sånn at den er mye mer stabilt og overlever mye lengre i kroppen, for tanken var at kroppen da på denne måten har mer tid til å lage antistoffer mot dette fremmede materialet. Men nå i ettertid kom det jo forskningen (se forrige kommentar) som viser at de modifiserte mrna-baserte nanopartiklene spres i hele kroppen, og egentlig ingen som vet hvor lenge de blir værende i kroppen. Kanskje den modifiserte mrna-en ble litt for stabilt, hvem vet? Men det ser ut som om kroppen ikke eliminerer disse partiklene. De blir i kroppen, og ingen vet hvor lenge. Endret 18. juli 2021 av AfterTheRain 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. juli 2021 #137 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Betasuppe skrev (20 minutter siden): Du er den eneste som klager, så kanskje problemet ligger hos mottakeren? Hvilke kilder skal du ha og hva lurer du på eksakt? mRNA-vaksinene bruker lipid nanoparticles som transporteres rundt i kroppen. De er designet til å egentlig gå overalt. Jeg tror nok problemet ligger i at ingen tar denne tråden seriøst lenger og at de som leser her bare klikker "liker" på alt om du klipper og limer det fra en eller annen antivaxx-side, det har ikke så mye å si at det henger sammen eller gir mening. Tipper du hadde fått samme respons uansett hva du hadde skrevet.... Du forklarer ikke hvor du har det fra at man får mer spike-protein i seg fra vaksinen enn fra naturlig covid eller hvorfor det skal ende opp på forskjellige steder, og heller ikke noe om hvilken årsaksmekanisme du ser for deg. Det er bare blabla om "lipid nanoparticles" og andre buzzwords som du har plukket opp på en eller annen blogg. Viruset er også en lipid nanopartikkel, men hva betyr det? Det er jo bare en bitteliten samling molekyler som er pakket inn i en lipidmembran (fett) som også et virus er. Det minner veldig om "vaksiner inneholder kvikksølv! og menneskefoster"-prat, og dette kommer fra en som ikke er spesielt overbegeistret for denne spesifikke vaksinen.... Edit: Blandet visst deg og forrige bruker, menmen. Du forklarer ikke du heller. Det er liksom ingen forklaring på ting, bare "oh no, lipide nanopartikler!" som om det skulle være noe farlig i seg selv... Endret 18. juli 2021 av likestilling 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 18. juli 2021 #138 Del Skrevet 18. juli 2021 1 minutt siden, likestilling said: Jeg tror nok problemet ligger i at ingen tar denne tråden seriøst lenger og at de som leser her bare klikker "liker" på alt om du klipper og limer det fra en eller annen antivaxx-side, det har ikke så mye å si at det henger sammen eller gir mening. Tipper du hadde fått samme respons uansett hva du hadde skrevet.... Du forklarer ikke hvor du har det fra at man får mer spike-protein i seg fra vaksinen enn fra naturlig covid eller hvorfor det skal ende opp på forskjellige steder, og heller ikke noe om hvilken årsaksmekanisme du ser for deg. Det er bare blabla om "lipid nanoparticles" og andre buzzwords som du har plukket opp på en eller annen blogg. Viruset er også en lipid nanopartikkel, men hva betyr det? Det er jo bare en bitteliten samling molekyler som er pakket inn i en lipidmembran (fett) som også et virus er. Det minner veldig om "vaksiner inneholder kvikksølv! og menneskefoster"-prat, og dette kommer fra en som ikke er spesielt overbegeistret for denne spesifikke vaksinen.... Jeg tror heller at du gjør deg vrang, og innstillingen din lyser gjennom innlegget. Kilden er nevnt i forrige innlegg. Du er vel en av de som spør etter kilde for å så ikke lese dem... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #139 Del Skrevet 18. juli 2021 AfterTheRain skrev (11 minutter siden): Problemet med vaksinene er kanskje akkurat det som jeg nevnte her for en stund siden: at pfizer og moderna har endret på den genetiske koden til viruset, fordi den umodifiserte virus mrna-en ble veldig fort eliminert i kroppen og brutt ned (som egentlig er veldig bra og normalt!). Så de har tukla litt med virus mrna-en sånn at den er mye mer stabilt og overlever mye lengre i kroppen, for tanken var at kroppen da på denne måten har mer tid til å lage antistoffer mot dette fremmede materialet. Men nå i ettertid kom det jo forskningen (se forrige kommentar) som viser at de modifiserte mrna-baserte nanopartiklene spres i hele kroppen, og egentlig ingen som vet hvor lenge de blir værende i kroppen. Kanskje den modifiserte mrna-en ble litt for stabilt, hvem vet? Men det ser ut som om kroppen ikke eliminerer disse partiklene. De blir i kroppen, og ingen vet hvor lenge. Men det er jo selvsagt gjort studier på dette med hva piggproteinet kan gjøre i kroppen, her referert via tjomlid. https://tjomlid.com/2021/06/10/svar-til-aleksander-bjargo-om-mrna-vaksiner-og-piggproteiner-en-studie-i-a-skyte-seg-selv-i-fottene/ «I denne studien fant man piggprotein i noen vaksinerte pasienter, men nivået var svært mye lavere enn det syke pasienter har, og forsvant etter få dager. Faktisk er mengden piggprotein fra vaksiner rundt 100.000 ganger lavereenn det virusene selv produserer og som kan gi organskader ved covid-19. Det er aldri knyttet noedokumentert risiko til dette funnet som studien viser til.» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. juli 2021 #140 Del Skrevet 18. juli 2021 AfterTheRain skrev (38 minutter siden): Problemet med vaksinene er kanskje akkurat det som jeg nevnte her for en stund siden: at pfizer og moderna har endret på den genetiske koden til viruset, fordi den umodifiserte virus mrna-en ble veldig fort eliminert i kroppen og brutt ned (som egentlig er veldig bra og normalt!). Så de har tukla litt med virus mrna-en sånn at den er mye mer stabilt og overlever mye lengre i kroppen, for tanken var at kroppen da på denne måten har mer tid til å lage antistoffer mot dette fremmede materialet. Men nå i ettertid kom det jo forskningen (se forrige kommentar) som viser at de modifiserte mrna-baserte nanopartiklene spres i hele kroppen, og egentlig ingen som vet hvor lenge de blir værende i kroppen. Kanskje den modifiserte mrna-en ble litt for stabilt, hvem vet? Men det ser ut som om kroppen ikke eliminerer disse partiklene. De blir i kroppen, og ingen vet hvor lenge. De har ikke endret på den genetiske koden, koden er den samme. Det de har gjort er å substituere en aminosyre som ikke blir brutt ned like raskt. Lenken din sa også at CuraVac som hadde brukt den originale aminosyren ikke fungerte. Din lenke: En tredje mRNA-vaksine ble en skuffelse. Hvorfor virker den ikke like bra som de to andre? (forskning.no) ... så ifølge din logikk er "CuraVac" helt trygg? Sånn bortsett fra at den ikke fungerer så bra da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg