Justlooking Skrevet 12. juli 2021 #21 Del Skrevet 12. juli 2021 Enterprises skrev (5 minutter siden): Morro å se at folk er skeptiske fordi de brukte så kort tid på å lage den. Det tok så kort tid fordi de hadde et bunnløst budsjett, mer datakraft en de kunne bruke opp og forskere stod i kø for å hjelpe med sin ekspertise. Ting tar tid når du må holde deg til ditt eget utstyr å et fastsatt budsjett med de samme gamle ansatte som ikke tror på internett (du skjønner hva jeg mener) Regner med du vet at vaksinen bare er betinget godkjent? Det står masse informasjon om hvorfor på sidene til Folkehelseinstituttet, legemiddelverket etc. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 12. juli 2021 #22 Del Skrevet 12. juli 2021 1 minutt siden, Justlooking said: Regner med du vet at vaksinen bare er betinget godkjent? Det står masse informasjon om hvorfor på sidene til Folkehelseinstituttet, legemiddelverket etc. Norge er notorisk slow på å godkjenne dvs medikamenter på både godt og vondt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 12. juli 2021 #23 Del Skrevet 12. juli 2021 13 minutter siden, zemer said: Hva har budsjett å si? Hjelper ikke med alle verdens penger når en tenker på langtidsbivirkninger. Det er mange leger, forskere osv som er skeptiske. Ikke noe galt i å være skeptiske. Selv er jeg skeptisk til de to vaksinene som ga blodpropp hos et fåtall mennesker, selv om tallene viser at det er større skader fra Paracet (hadde nok tatt den for det, for å hjelpe de som er svake) også tenker jeg at de snart milliarder av doser satt har reddet nok liv til å vei opp for U oppdagede bivirkninger. Og hvor ille kan det være? Oppskriften som blir skutt inn i armen er å lære kroppen MMA mot korona. Slike har vi hatt i lang tid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 12. juli 2021 #24 Del Skrevet 12. juli 2021 Nei, nei har fått dose en og ser frem til dose to 😊 En venninne av meg som er skeptisk til vaksiner og derfor takket nei fikk påvist Covid for noen dager siden. Hun er skikkelig dårlig og blir i tillegg sliten av den minste anstrengelse. Jeg har ikke spurt om hun angrer på at hun ikke takket ja til vaksinen (så drittsekk er jeg ikke), men jeg tenker for meg selv at hun kunne ungått alt dette eller fått et mildere sykdomsforløp om hun hadde tatt den. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. juli 2021 #25 Del Skrevet 12. juli 2021 Enterprises skrev (13 minutter siden): Norge er notorisk slow på å godkjenne dvs medikamenter på både godt og vondt Så du tror det er Norge som bare er litt trege med godkjenningen altså, anbefaler deg å lese deg litt opp på dette… 😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 12. juli 2021 #26 Del Skrevet 12. juli 2021 Enterprises skrev (41 minutter siden): Hva er din grunn til å ikke ta den? Jeg har selv tatt den for å kunne hjelpe de rundt meg som ikke tåler sykdommen eller som ikke kan ta den pga sykdom. Blant annet så er det to små barn i barnehagen til guttene mine som trolig vil ta kvelden skulle de bli smittet. Ja dessverre har folk lett for og tenke på kun eldre folk som risikogruppe. Risikogrupper finnes i alle aldre. Dessuten har man folk som blir alvorlig syke uten og være i risikogruppen i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 12. juli 2021 #27 Del Skrevet 12. juli 2021 viren skrev (10 minutter siden): Nei, nei har fått dose en og ser frem til dose to 😊 En venninne av meg som er skeptisk til vaksiner og derfor takket nei fikk påvist Covid for noen dager siden. Hun er skikkelig dårlig og blir i tillegg sliten av den minste anstrengelse. Jeg har ikke spurt om hun angrer på at hun ikke takket ja til vaksinen (så drittsekk er jeg ikke), men jeg tenker for meg selv at hun kunne ungått alt dette eller fått et mildere sykdomsforløp om hun hadde tatt den. Det er nok ikke nødvendig å spørre uansett, nei, antar hun har fått med seg hvordan de fleste tenker om dette. Er hun skeptisk til vaksiner generelt eller mot korona? God bedring til din venninne😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12. juli 2021 #28 Del Skrevet 12. juli 2021 student86 skrev (5 minutter siden): Det er nok ikke nødvendig å spørre uansett, nei, antar hun har fått med seg hvordan de fleste tenker om dette. Er hun skeptisk til vaksiner generelt eller mot korona? God bedring til din venninne😊 Den slitenheten som den du svarer på sier at venninnen opplever, er også en beskrevet bivirkning av vaksinen. Så det hjelper ikke å godte seg, og tenke at dette hadde hun unngått med 100% sikkerhet om hun heller hadde valgt vaksinen. Dessuten er det et udiskutabelt faktum, at vaksinene er betinget godkjent, og i det ligger at man ikke vet om noen av dem har uheldige langsiktige bivirkninger. Jeg tenker at uansett hva man velger, vaksine eller ikke, så er valgene befengt med usikkerhet. Så må hver og en velge det som er riktig for en selv. Og så må man selvsagt være villig til å ta konsekvensene av det valget man tar, helt uten at andre stiller en til veggs for det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 12. juli 2021 #29 Del Skrevet 12. juli 2021 15 minutter siden, student86 said: Det er nok ikke nødvendig å spørre uansett, nei, antar hun har fått med seg hvordan de fleste tenker om dette. Er hun skeptisk til vaksiner generelt eller mot korona? God bedring til din venninne😊 Takk! Hun er generelt skeptisk til vaksiner, ikke bare denne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 12. juli 2021 #30 Del Skrevet 12. juli 2021 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Den slitenheten som den du svarer på sier at venninnen opplever, er også en beskrevet bivirkning av vaksinen. Så det hjelper ikke å godte seg, og tenke at dette hadde hun unngått med 100% sikkerhet om hun heller hadde valgt vaksinen. Dessuten er det et udiskutabelt faktum, at vaksinene er betinget godkjent, og i det ligger at man ikke vet om noen av dem har uheldige langsiktige bivirkninger. Jeg tenker at uansett hva man velger, vaksine eller ikke, så er valgene befengt med usikkerhet. Så må hver og en velge det som er riktig for en selv. Og så må man selvsagt være villig til å ta konsekvensene av det valget man tar, helt uten at andre stiller en til veggs for det. Det stemmer, det, syns ingen skal godte seg, men heller vise både respekt og omtanke for andre. Men, jeg er nysgjerrig på om venninnen generelt ikke ønsker vaksiner, eller om det er kun koronavaksiner. Grunnen til det er fordi jeg syns ikke det er rett å kalle folk vaksinemotstandere hvis de kun har betenkeligheter mot koronavaksiner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 12. juli 2021 #31 Del Skrevet 12. juli 2021 viren skrev (3 minutter siden): Takk! Hun er generelt skeptisk til vaksiner, ikke bare denne. Ok, skjønner. Fortsatt fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardrøm Skrevet 12. juli 2021 #32 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De sier at 90% av den norske befolkningen har sagt ja til vaksinen. Stemmer det at vi bare er 10% som ikke skal ta den ? Flere med meg som ikke skal ta den ? Og hva er grunnen? Anonymkode: c0431...452 Kommer fort godt over 90 prosent av den voksne befolkningen. I aldersgruppa 65-74 hadde for eksempel over 95 prosent tatt første dose i forrige uke. Aldersgruppa 55-64 prosent ligger allerede på 92 prosent. De som ikke tar vaksinen er med andre ord svært, svært få. Grunnen er vel at folk i Norge heldigvis har stor tro på den faglige kompetansen til myndighetene. Mens i land hvor folk ikke har tillit til myndighetene, eller hvor politikere tuller seg inn i de faglige vurderingene, er vaksinasjonsgraden langt lavere. Bulgaria er skrekkeksempelet i EU hvor bare 14,6 prosent har tatt første dose. Norge har forøvrig også passert USA i andel som har fått første dose. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 12. juli 2021 #33 Del Skrevet 12. juli 2021 (endret) viren skrev (1 time siden): Nei, nei har fått dose en og ser frem til dose to 😊 En venninne av meg som er skeptisk til vaksiner og derfor takket nei fikk påvist Covid for noen dager siden. Hun er skikkelig dårlig og blir i tillegg sliten av den minste anstrengelse. Jeg har ikke spurt om hun angrer på at hun ikke takket ja til vaksinen (så drittsekk er jeg ikke), men jeg tenker for meg selv at hun kunne ungått alt dette eller fått et mildere sykdomsforløp om hun hadde tatt den. "Takket nei, fikk korona noen dager senere..." Hvorfor skulle hun angre?? Du vet at vaksinen bruker 14-21 dager på å opparbeide full effekt, ikkesant? Dersom hun sa ja og lot seg vaksinere ville hun uansett fått covid, just saying... Endret 12. juli 2021 av Den Sagnsomsuste Skriveleif 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 12. juli 2021 #34 Del Skrevet 12. juli 2021 Skal ikke ha den, hverken jeg, mannen min eller barna våre. Og ikke en sjel i verden vil få meg til å endre mening. Skjønner ikke at folk hisser seg opp over et fritt valg. La folk bestemme selv. Mange i familien min har fått vaksine, mange skal ikke ha. Dette visner ut snart, så det med å stresse med å velge ja eller nei pga frykt for å gå glipp av ting er bare dumt. Ingen i Norge vil bli tvunget til å holde seg innendørs, uten mulighet til å bevege seg ute blandt folk, hvis de takker nei til vaksinen. Så enkelt er det! Velg selv, og ikke bry dere om hva andre mener om hvilket valg du har tatt for deg selv. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omno_guest Skrevet 13. juli 2021 #35 Del Skrevet 13. juli 2021 Jeg skal heller ikke ta. Vi er mange som ikke skal 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 13. juli 2021 #36 Del Skrevet 13. juli 2021 Jeg skal vente litt. Tør ikke ennå🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 13. juli 2021 #37 Del Skrevet 13. juli 2021 Jajajane skrev (1 time siden): Skal ikke ha den, hverken jeg, mannen min eller barna våre. Og ikke en sjel i verden vil få meg til å endre mening. Skjønner ikke at folk hisser seg opp over et fritt valg. La folk bestemme selv. Mange i familien min har fått vaksine, mange skal ikke ha. Dette visner ut snart, så det med å stresse med å velge ja eller nei pga frykt for å gå glipp av ting er bare dumt. Ingen i Norge vil bli tvunget til å holde seg innendørs, uten mulighet til å bevege seg ute blandt folk, hvis de takker nei til vaksinen. Så enkelt er det! Velg selv, og ikke bry dere om hva andre mener om hvilket valg du har tatt for deg selv. Helt enig. Vi er heldigvis en storfamilie som tenker akkurat det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 13. juli 2021 #38 Del Skrevet 13. juli 2021 omno_guest skrev (1 time siden): Jeg skal heller ikke ta. Vi er mange som ikke skal Dere er ikke mange i forhold til de som tar vaksinen og som skjønner viktigheten av det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 13. juli 2021 #39 Del Skrevet 13. juli 2021 (endret) NorthernLight skrev (2 minutter siden): Dere er ikke mange i forhold til de som tar vaksinen og som skjønner viktigheten av det. Hvilken rolle spiller det? La dem foreta sine egne valg slik du og jeg gjorde. Vi seiler alle vår egen sjø her i verden... Endret 13. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 13. juli 2021 #40 Del Skrevet 13. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (3 minutter siden): Hvilken rolle spiller det? La dem foreta sine egne valg slik du og jeg gjorde. Vi seiler alle vår egen sjø her i verden... Det spiller en rolle for samfunnet og folk at mange ikke vaksinerer seg. De kan smitte andre betydelig lettere enn vaksinerte og det er også mer sjanse for mutasjoner. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg