Gå til innhold

hvordan foregår innsett? Noen som kan fortelle gledeshistorier der dere lykkes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gleder meg til innsett den 9 august. Har hørt at man får bilde av embryoet- ultralydbilde. Stemmer det? Hvordan var den dagen for deg da de tok innsett? Jeg skal gjøre dette for første gang. Faktisk via eggdonasjon. Men jeg gleder meg på lik måte som om det var mitt eget genetiske barn.  En utrolig god følelse. 

Jeg er spent på når jeg kan få positiv graviditets-test etter innsett. 

Noen som har gledelige historier å fortelle? 

Anonymkode: 8ca65...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Innsett er en ukomplisert sak, det eneste jeg synes er ubehagelig er å ha full blære. Uttak er mye verre, men det slipper jo du med eggdonasjon. 

Jeg testet 10 dager etter innsett av blasto, dessverre har ikke jeg blitt gravid enda (3 innsett). 

Anonymkode: d1311...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Innsett er en ukomplisert sak, det eneste jeg synes er ubehagelig er å ha full blære. Uttak er mye verre, men det slipper jo du med eggdonasjon. 

Jeg testet 10 dager etter innsett av blasto, dessverre har ikke jeg blitt gravid enda (3 innsett). 

En trøst å høre at innsett er en ukomplisert sak. Ja, tror uttak er mye verre. 

Jeg kan sikkert ta en test 10 dager etter innsett. Jeg har høye forhåpninger. Skal sette inn 2 embryo via eggdonasjon. Men jeg leser at det er også en del som ikke lykkes etter flere innsett, så jeg må bare forberede meg på at det kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innsett er fint og spennende :) Man må møte opp med full blære, som jo er litt irriterende 😅 Men da får de lettere ført egget inn på rett sted. 

Man får se bilde av egget hvordan det har delt seg, det er kult! Det får du ta bilde av med mobilen. Så er det selve innsettet, jeg synes det kjentes som menssmerter. Murringer der nede liksom. En sykepleier har ultralyd utpå magen og legen fører inn egget. Det går kjapt og greit :) Kjente meg helt normal etterpå :) 

Du får se på ultralydskjermen når egget føres inn og hvor det ligger bår det er satt på plass. Jeg tok bilde av dette også ❤️ Det ser ut som en lys prikk bare, men kjekt å ha sett det 😅

Anonymkode: 17cd1...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to innsett, det første endte med kjemisk og det andre er jeg nå 9 uker på vei med. Fikk bilde siste gangen men ikke første, så det er vel litt forskjellig. 

Ikke vondt i det hele tatt, kjipt med full blære bare men får løpe på do rett etterpå 😂

Første gangen var jeg skikkelig på testere og fikk meg noen reale nedturer og stressa dager. Så gang nummer to ventet jeg til dag 12 og fikk klar og fin positiv test, så jo lenger du venter jo bedre er det som regel 😅

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Innsett hos meg var ikke ukomplisert, men stort sett er det det. 

TS kommer an på hvor mange dager embryoet er når du kan få positiv test. Normalt får man positiv test rundt ikm , altså 14 dager etter eggløsning. Er embryoet 5 dager bør du få positiv test eller mensen 9 dager etter innsett. 

Anonymkode: 98e8d...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk ikke ultralydbilde av det bittelille kornet, men fikk se det hos privatklinikk. Offentlig fikk jeg ikke se det heller. Er i uke 25 nå og fikk positiv test 10 dager etter eggløsning. 

Anonymkode: 98e8d...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innsett var helt uproblematisk for min del alle gangene. Ikke vondt eller ubehagelig. De skrev ut ultralydbildet den ene gangen, så det har jeg enda. En rolig og fin opplevelse som førte til nydelige barn. 

Anonymkode: c2c8b...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Innsett var helt uproblematisk for min del alle gangene. Ikke vondt eller ubehagelig. De skrev ut ultralydbildet den ene gangen, så det har jeg enda. En rolig og fin opplevelse som førte til nydelige barn. 

Anonymkode: c2c8b...e24

Tenker på hormonbehandlingen før innsett: er den ubehagelig? . Jeg skal ta 3 estrofemtabeletter daglig, og gå over på en annen medisin etterpå.  Men en trøst å høre at innsett virker til å være helt uproblematisk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...