Gå til innhold

Fant forlovelsesring hjemme


Sano87643

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fant jeg en forlovelsesring hjemme (ring i eske med lapp under forlovelse) fra bjørklund. 
 

Nå går jeg rundt å venter i spenning på om det kanskje skal skje noe. Vi har vært sammen i 9år å venter barn nr 2 om bare noen uker. Vi har også mulig kjøpt nytt hus sammen. 
 

 

men av en eller annen grunn så gikk jeg i samme skulle i dag for å se etter noe å da var boksen og ringen borte. Hva skal jeg tro? Har han ombestemt seg? Skal jeg bare la det gå? Eller hvor lenge skal jeg vente med å ta det opp med han? 
 

kan også legge til at det var en herre ring jeg fant, ikke damering. 

Endret av Sano87643
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være noen andre sin ring? At han har passet på en ring til en venn som skulle fri? Siden det ikke var en damering?

jeg prater bare med det med typen min jeg😂😂 «Når vi skal gifte oss så skal vi ha…» også videre. Så vi er begge enige om at vi skal gifte oss, og han vet at jeg ikke godtar en evig forlovelse og at han ikke kan gå i evighet uten å fri til meg. For det har jeg sagt, når vi begynte å prate om min brors evige forlovelse😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Byou said:

jeg prater bare med det med typen min jeg😂😂 «Når vi skal gifte oss så skal vi ha…» også videre. Så vi er begge enige om at vi skal gifte oss, og han vet at jeg ikke godtar en evig forlovelse og at han ikke kan gå i evighet uten å fri til meg. For det har jeg sagt, når vi begynte å prate om min brors evige forlovelse😂

Hvis det noen sinne blir giftemål på meg og kjæresten så skal vi bli enige om ting sammen. "Vi SKAL ha.."ditt og datt synes jeg blir jævlig teit når man trossalt er to i et forhold. Så denne stakkaren du er sammen med går med både en og to tidsfrister hengende over seg?

Først skal han altså fri, og det bør han ifølge deg raska på med.

Og fra forlovelse til bryllup skal også skje rimelig kjapt. 

Jeeeeez, hva med å bare la han få fri til deg når det kjennes riktig for han istedenfor å nærmest stå med stoppeklokke på den måten der. Vil du at frieriet skal være genuint, eller vil du at det skal skje raskt og på dine premisser hvor du pisker rundt og "SKAL ha" alt mulig?? 

Noe annet godtar du ikke, skriver du. Kanskje roe deg littegrann ned og ikke bosse så mye rundt før han plutselig bestemmer seg  for at han ikke godtar DEG og dumper deg. 

 

Anonymkode: ef67d...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det noen sinne blir giftemål på meg og kjæresten så skal vi bli enige om ting sammen. "Vi SKAL ha.."ditt og datt synes jeg blir jævlig teit når man trossalt er to i et forhold. Så denne stakkaren du er sammen med går med både en og to tidsfrister hengende over seg?

Først skal han altså fri, og det bør han ifølge deg raska på med.

Og fra forlovelse til bryllup skal også skje rimelig kjapt. 

Jeeeeez, hva med å bare la han få fri til deg når det kjennes riktig for han istedenfor å nærmest stå med stoppeklokke på den måten der. Vil du at frieriet skal være genuint, eller vil du at det skal skje raskt og på dine premisser hvor du pisker rundt og "SKAL ha" alt mulig?? 

Noe annet godtar du ikke, skriver du. Kanskje roe deg littegrann ned og ikke bosse så mye rundt før han plutselig bestemmer seg  for at han ikke godtar DEG og dumper deg. 

 

Anonymkode: ef67d...f08

Hva slags kommentar er dette?😅 Jeg har ikke lagt noen krav til han, vi er åpen med hverandre og har en god dialog. Vi prater om bryllup og hva vi begge kunne tenke oss. Hva er galt med det? Trenger ikke kaste deg i at kommentaren min er så sinnsykt på ordet av at jeg kom med et eksempel. Poenget mitt var helt enkelt at jeg og han prater om bryllup. 
jeg har heller ikke sagt at han må fri til meg fort, men jeg nekter å være i et forhold med masse barn og være samboere i 10 år uten å bli gift. Det ser jeg ikke meningen med, og det gjør ikke han heller. Og fra mitt syn synes jeg det er respektløst overfor meg, som gjør det meste i huset, og lager middagen, så om jeg ikke får en ring når jeg føder hans barn i tillegg. Det er han enig i.
slutt å bli så innmari provosert av at jeg ikke forklarer alt med teskje… Og det er utrolig utidig å mene at typen min kommer til å dumpe meg for at jeg ikke er redd for å si at jeg ikke aksepterer å være «kjæreste» i evig tid. Er det nødvendig å være så frekk på tastaturet bare fordi dette forumet er anonymt??? Det er sykt utidig å gå til personangrep på nett, skjerp deg.

Jeg prøvde å si til OP at det er helt greit å ha en dialog på det, når emnet kommer opp. Slik som jeg nevnte at typen min spurte hvorfor broren min ikke gifter seg når han har vært forlovet i 3 år. 

Anonymkode: d4518...235

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva slags kommentar er dette?😅 Jeg har ikke lagt noen krav til han, vi er åpen med hverandre og har en god dialog. Vi prater om bryllup og hva vi begge kunne tenke oss. Hva er galt med det? Trenger ikke kaste deg i at kommentaren min er så sinnsykt på ordet av at jeg kom med et eksempel. Poenget mitt var helt enkelt at jeg og han prater om bryllup. 
jeg har heller ikke sagt at han må fri til meg fort, men jeg nekter å være i et forhold med masse barn og være samboere i 10 år uten å bli gift. Det ser jeg ikke meningen med, og det gjør ikke han heller. Og fra mitt syn synes jeg det er respektløst overfor meg, som gjør det meste i huset, og lager middagen, så om jeg ikke får en ring når jeg føder hans barn i tillegg. Det er han enig i.
slutt å bli så innmari provosert av at jeg ikke forklarer alt med teskje… Og det er utrolig utidig å mene at typen min kommer til å dumpe meg for at jeg ikke er redd for å si at jeg ikke aksepterer å være «kjæreste» i evig tid. Er det nødvendig å være så frekk på tastaturet bare fordi dette forumet er anonymt??? Det er sykt utidig å gå til personangrep på nett, skjerp deg.

Jeg prøvde å si til OP at det er helt greit å ha en dialog på det, når emnet kommer opp. Slik som jeg nevnte at typen min spurte hvorfor broren min ikke gifter seg når han har vært forlovet i 3 år. 

Anonymkode: d4518...235

Hvis du fnyser sånn av svaret mitt til meg, hvorfor bruke tid på å gidde å svare? 

Anonymkode: ef67d...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du fnyser sånn av svaret mitt til meg, hvorfor bruke tid på å gidde å svare? 

Anonymkode: ef67d...f08

Oj beklager at du ble så såret av at jeg svarte deg. Forventer du et kort lite svar på den lange meldingen din? Skjerp deg, selv om du er på nettet.

reagerte spesielt på at du går på personangrep på meg når jeg er selvsikker i mitt forhold og er ærlig med min partner om hva jeg synes jeg fortjener. Beklager at jeg er trygg nok på meg selv til å stille krav til min partner, så han slipper å gå rundt å være usikker på hva jeg forventer av han. Dette har også gjort at han tørr å si til meg hva han forventer og ønsker av meg. Så vær så snill lille nett troll, oppfør deg på internett. Selv om du ikke har en partner som tåler at du stiller krav, eller forteller dine meninger.😊 Dette forumet handlet jo faktisk om denne damens spørsmål, hun ønsket svar på om hun kan spørre sin partner om ekteskap. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (2 minutter siden):

I følge KG logikk, så er an utro og har funnet noen andre 😂

Haha uff😂 I dette tilfellet må det jo være en mann🙈 Lite sannsynlig da… Men hadde kanskje ikke skadet å spørre om det? Bare sagt «Du jeg så denne ringen i skuffen når jeg ryddet, hvem sin var det?» skader jo ikke🤷🏼‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kuppe en annen person sin tråd! Get a room

Anonymkode: d25ea...391

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en herrering kan det være han passet på den for en kompis? 

Sikker på at det var en herrering da? 🙈 Man vet aldri med disse mannfolka. De har ikke alltid den beste smaken når det kommer til slike ting er min erfaring. 

Anonymkode: 33f0e...d4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært en gammel forlovelsesring fra før dere ble sammen? Jeg var forlovet da jeg var 17-18, og jeg er rimelig sikker på at den ringen ligger et eller annet sted i huset nå, 10 år senere. Fikk meg ikke til å kaste den selv om jeg aldri kommer til å bruke den. 

Anonymkode: cbf74...45b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hvor i landet den ble kjøpt tror jeg ikke den er for en kompiss egentlig. Å det dere sier med utroskap synes jeg ikke noe om. Det vet jeg ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan det ha vært en gammel forlovelsesring fra før dere ble sammen? Jeg var forlovet da jeg var 17-18, og jeg er rimelig sikker på at den ringen ligger et eller annet sted i huset nå, 10 år senere. Fikk meg ikke til å kaste den selv om jeg aldri kommer til å bruke den. 

Anonymkode: cbf74...45b

Det er jeg. Den ble kjøpt 28.juni sto på kviteringen som lå med ringen jeg fant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sano87643 skrev (2 timer siden):

Det er jeg. Den ble kjøpt 28.juni sto på kviteringen som lå med ringen jeg fant. 

Spør han, da vel?

Anonymkode: a67f8...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten du kan få svar på er ved å spørre. At andre synser og mener hjelper deg egentlig ganske lite, vi har ikke fasiten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det bare var en herrering. Når vi forlovet oss lå begge ringene i etuiet ?  Tittet du ikke inne i ringen? Der kunne du ha fått svaret... Din og så dato...

Anonymkode: b969e...00f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det var hans ring og at han er og kjøper din ring nå?
Eventuelt at han har bestilt en, og at den nå er klar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Du spør han bare, helt sikkert en logisk forklaring. Som at han passer på den for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis det noen sinne blir giftemål på meg og kjæresten så skal vi bli enige om ting sammen. "Vi SKAL ha.."ditt og datt synes jeg blir jævlig teit når man trossalt er to i et forhold. Så denne stakkaren du er sammen med går med både en og to tidsfrister hengende over seg?

Først skal han altså fri, og det bør han ifølge deg raska på med.

Og fra forlovelse til bryllup skal også skje rimelig kjapt. 

Jeeeeez, hva med å bare la han få fri til deg når det kjennes riktig for han istedenfor å nærmest stå med stoppeklokke på den måten der. Vil du at frieriet skal være genuint, eller vil du at det skal skje raskt og på dine premisser hvor du pisker rundt og "SKAL ha" alt mulig?? 

Noe annet godtar du ikke, skriver du. Kanskje roe deg littegrann ned og ikke bosse så mye rundt før han plutselig bestemmer seg  for at han ikke godtar DEG og dumper deg. 

 

Anonymkode: ef67d...f08

What 😂 mest petty og unødvendige kommentaren jeg har lest.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...