Gå til innhold

Fridaysweater og perleribb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder på å strikke friday sweater fra petiteknit. I oppskriften sto det at perleribb vokser i vask og at man skal vaske prøvelappen før man tar mål. Det har jeg gjort, men syns likevel at den ser så fryktelig liten ut? Ser jo at plagget vil vokse noe i vask og har rett stikkefasthet.

Dere som har erfaring med den, er den liten i størrelsen? Gjør jeg noe feil? Vil den vokse veldig i vask?

Det ble mange spørsmål gitt, men lurer rett og slett på om jeg må rekke opp og gå opp i størrelse eller hva.

Anonymkode: 673bd...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikka barnegenseren. Den ser ikke stor ut, men den er ganske tøyelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppskriften bør inneholde mål på ferdig plagg. Sammenlign dette med målene på den personen du strikker til, så ser du om du må opp en størrelse.

Anonymkode: beb3c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppskriften bør inneholde mål på ferdig plagg. Sammenlign dette med målene på den personen du strikker til, så ser du om du må opp en størrelse.

Anonymkode: beb3c...d9b

De står ikke om disse målene gjelder etter plagget er vasket eller ei. Renger med det er etter vask, iom at perleribb vokser i vask? 
Da må jeg jo strikke ferdig hele plagget først..  Har strikket prøvelapp, vasket og tatt mål. Det skal være rett strikkefasthet. Syns likevel den ser så liten ut og kan ikke se for meg at den vokser såååå mye i vask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De står ikke om disse målene gjelder etter plagget er vasket eller ei. Renger med det er etter vask, iom at perleribb vokser i vask? 
Da må jeg jo strikke ferdig hele plagget først..  Har strikket prøvelapp, vasket og tatt mål. Det skal være rett strikkefasthet. Syns likevel den ser så liten ut og kan ikke se for meg at den vokser såååå mye i vask..

Rekner med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...