Gå til innhold

Grei tegning til å være den første?

nystart85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor tegner du i paint? Prøv heller på ark med blyant, tror det ville blitt mye bedre 😊

Anonymkode: d884e...783

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du vil. Dersom du ønsker å bare leke deg med ulike måter å tegne abstrakte figurer på, så har det jo ingenting å si hva andre mener. da er det jo bare å fortsette å leke deg med figurer og former, og tegne i vei.

Hvilke ambisjoner har du? Vil du bli mye flinkere og bevege deg mot realistiske motiver, eller vil du holde deg til det abstrakte? Eller kanskje en blanding? Jeg råder deg uansett til å lære deg noen grunnregler og øve på å tegne det du ser rundt deg. For å bli god til å tegne/male abstrakt bør man ha grunnleggende kunnskaper om hvordan ting ser ut og hvordan lys og skygge faller på dem, og skal man bruke farger bør man lære seg hvordan fargene påvirker hverandre og hvordan man kan bruke det aktivt for å skape balanse i bildet/motivet. Sett deg gjerne også inn i hva en god komposisjon (oppbygging av et bilde, plassering av objekter/former i bildet) er.

Det er med visuell kunst som det er med all annen kunst; man må legge ned mange timer med øving og studering for å bli god. Det krever en del bare å bli bedre. Talent er 10-20% mens øving/arbeide er 80-90% av jobben.
Start med å søke litt rundt på Youtube, der ligger det mange videoer av kunstnere av ulike slag som gjerne deler tips for å bli bedre på det området du vil bli bedre på. Eller finn et kurs e.l. på hjemstedet ditt som du kan følge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (1 time siden):

Det kommer an på hva du vil. Dersom du ønsker å bare leke deg med ulike måter å tegne abstrakte figurer på, så har det jo ingenting å si hva andre mener. da er det jo bare å fortsette å leke deg med figurer og former, og tegne i vei.

Hvilke ambisjoner har du? Vil du bli mye flinkere og bevege deg mot realistiske motiver, eller vil du holde deg til det abstrakte? Eller kanskje en blanding? Jeg råder deg uansett til å lære deg noen grunnregler og øve på å tegne det du ser rundt deg. For å bli god til å tegne/male abstrakt bør man ha grunnleggende kunnskaper om hvordan ting ser ut og hvordan lys og skygge faller på dem, og skal man bruke farger bør man lære seg hvordan fargene påvirker hverandre og hvordan man kan bruke det aktivt for å skape balanse i bildet/motivet. Sett deg gjerne også inn i hva en god komposisjon (oppbygging av et bilde, plassering av objekter/former i bildet) er.

Det er med visuell kunst som det er med all annen kunst; man må legge ned mange timer med øving og studering for å bli god. Det krever en del bare å bli bedre. Talent er 10-20% mens øving/arbeide er 80-90% av jobben.
Start med å søke litt rundt på Youtube, der ligger det mange videoer av kunstnere av ulike slag som gjerne deler tips for å bli bedre på det området du vil bli bedre på. Eller finn et kurs e.l. på hjemstedet ditt som du kan følge.

trodde dere kanskje så følelsene bak det jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nystart85 skrev (23 minutter siden):

trodde dere kanskje så følelsene bak det jeg da

Derfor jeg spurte hva du vil med dette. Du spurte om bildet var litt artig eller dårlig, og det er vanskelig å svare på når man ikke vet hva du vil med bildet.
Jeg trodde kanskje du var ute etter noen tips om hvordan utvikle seg som tegner, så hvis det er konstruktiv kritikk på dette bildet du vil ha, kan du godt få det. Følelsene bak er subjektivt og vanskelig å si noe om. Jeg fikk ingen umiddelbare tanker eller følelser da jeg så bildet. Jeg ser bare linjer og noen få gråtoner, og jeg "ser" ikke hvilke følelser som ligger bak.

Hva var det du prøvde å formidle? Hvilke følelser ligger bak? Hva er det du vil at vi skal se?

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du ikke den samme som har laget div kunst før og lagt ut her? Syns det var fint jeg!

Anonymkode: 6277c...488

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...