Gå til innhold

Statsbudsjettet - jeg er lei!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Man har SÅ mye, og gir SÅ mye til det og det, da blir det SÅ lite til det og det .....  

Der sier du noe... PRIOTERING heter det........Og den prioriteringen som blir gjordt her i landet er rett og slett for dårlig....

Barnehagepolitikken er for dårlig.....

Veipolitikken er for dårlig...

Eldreomsorg politikken er for dårlig....

Sykehuspolitikken er for dårlig......

Mener jeg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Forklar hva du mener her Lasse, er du klar over at Norge er i ferd med å ikke være et velferdssamfunn lenger? De svakest stilte i Norge blir fattigere, og grøss og gru hvis man er uføretrygdet alenemor, eller er minstepensjonist! til og med fanger i bur eller fengsel, har det bedre enn de.

Er du klar over at vi har et overskudd på statsbudsjettet at vi har råd til å gjøre det bra for alle som trenger det i Norge, som ikke kan noe for at de er uføretrygdet osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adelorte
Det er jo akkurat det samme "jabbet" hvert eneste år - ingen er fornøyd, så krangler de litt, truer litt og til slutt blir det ikke store forandringen likevel...  

Kan vi ikke bare blåse i hele greia og si at vi gjør som i fjor?

:kul::kul:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og skal man ta fra noe til alt det der... da blir noe annet ganske mye dårligere..... grøss....

Jeg sier ikke at man skal forbedre alt på en gang, men kansje litt av gangen. Vi lever i et rikt land, men jeg syns faktisk ikke at vi ser så mye til det - iforhold til de sakene jeg nevnte. :wink:

Ta også f,eks barnehagepolitikken... Stortinget har "innført" et satningsområde for alle barnehager. I perioden 2000 og 2003 skal kvalitet være et viktig tema i barnehagene. De vil ha kvalitiet, men klarer ikke da å tenke at antall barn per avdeling har noe å si for kvaliteten. Samtidig vil de innføre maksimum pris, og det er jo fint for foreldre. Billigere barnehageplasser er kjempe bra, men hva vil da skje. Joda.. flere barn - færre voksne.... Kvalitet sa dem????? hm...

Men som sagt:

anonym skrev:  

Det er jo akkurat det samme "jabbet" hvert eneste år - ingen er fornøyd, så krangler de litt, truer litt og til slutt blir det ikke store forandringen likevel...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er vi kåret til verdens beste land når det gjelder levevilkår...

Deretter vil mer bruk av oljepenger gi høyere rente, og dårligere konkurransevilkår etc etc...

Grunnen til at ikke mer brukes er 1. det er detvi skal leve av etter at oljen er borte om ca 50 år ... Hva har vi ellers her i Norge? Svar: Så godt som ingen ting!...Deretter sier alle økonomer med peil på intenasjonal økonomi at vi ikke må bruke mer pga det jeg har nevnt...

Hadde det vært så enkelt hadde SELVFØLGELIG regjeringen brukt dem! De er jo ikke dumme, og VIL ikke ha ting som de er???

Tinger ikke så enkelt...

Men de skulle gjerne vært det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake til budsjettet...

Problemene her er jo at regjeringene vi har hatt veldig lenge er så svake... Det gjør at de må samarbeide med x andre partier, og inngå kompromiss på kompromiss...

Slik får ingen regjering hverken vist hva de står for eller gjennomført noe de lover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til budsjettet...

Problemene her er jo at regjeringene vi har hatt veldig lenge er så svake... Det gjør at de må samarbeide med x andre partier, og inngå kompromiss på kompromiss...  

Slik får ingen regjering hverken vist hva de står for eller gjennomført noe de lover...

BINGO Lasse..... Der er du inne på noe som jeg kan være enig i....

Ellers er jeg tydligvis ikke så veldig enig med deg i forhold til politikken i Norge...

men du... enkelte polikere er dumme... Iallefall i mine øyne......

De er dumme når de vil innføre kvalitet i barnehagene, og samtidig ikke ser konsekvensene av det de vil innføre....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...