Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #1 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det er jo akkurat det samme "jabbet" hvert eneste år - ingen er fornøyd, så krangler de litt, truer litt og til slutt blir det ikke store forandringen likevel... Kan vi ikke bare blåse i hele greia og si at vi gjør som i fjor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. oktober 2002 #2 Del Skrevet 3. oktober 2002 Der er jeg ueing-gitt. Nå må jeg ta noen forbehold, forjeg har ikke hatt tid til å sette meg sikkelig inn i saken, men det jeg har sett er begredelig, og det lover IKKE godt for velferdsstaten vår. Skal bare ta noen hovedtrekk: 1. Kommunene får mindre penger. For deg og meg betyr det: - mindre penger til skolene (sats på skolen) - dyrere kommunale avgifter (noen inntekter må kommunene ha) - fritidsklubber må legges ned (er ikke lovpålagt - så sats på forebyggende arbeid for ungdom) - mindre penger til barnevernet (som allerede er i krise) - mindre penger til eldreomsorg (som heller ikke er noe å rope hurra for) - lista kan bli ganske lang...... 2. Familiepolitikk - eller mangel på sådan: - småbarnstillegget i barnetrygden forsvinner - prisene på barnehageplasser skal gå ned men - prisene på SFO-plasser går opp Det betyr 2 minus og 1 pluss og etter min regning kommer barnefamiliene ut i minus uasnett - og barnefamilier settes opp mot hverandre. 3. Få avgifter går ned - det betyr at heller ikke el-avgiften går ned, og den svir ihvertfall i min lommebok. er ikke så opptatt av at ikke avgiften på alkohol og tobakk går ned, for det er egentlig 2luksusartikler - men det er ikke strømmen. - økning av egenandeler på medisiner for alle (den som ble fjernet denne måneden, vet dere - for gamle og uføre.) Akkurat den svir ikke så mye hos meg, men så er jeg ikke en kronisk syk minstepensjonist. 4. Det blir skattelette - men da skal du jaggu tjene godt for å merke den. Ut fra det jeg har lest - blir det mindre velferdsstat for penga. Og det som også er ille, er at dette er et spill. Her legges et budsjettforslag fram som er så uspiselig at ingen vil godta det, og etter mange forhandlinger, som bare vil bli "flikking" på noe dårlig, får vi et budsjett som er nesten like ille, som noen fler er litt mer fornøyd med - men det vil neppe hjelpe kommunene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 3. oktober 2002 #3 Del Skrevet 3. oktober 2002 Statsbudsjettet 2003 er helt tragisk... :o Politikken i Norge er til å grine av!! Får nesten lyst til å stemme Frp. De har i hvert fall noe fornuftig å komme med. Hvorfor ikke bruke oljepengene våre? Vi har jo over 260 milliarder overskudd hvert år :o Når skal vi få lov å dele på litt av disse pengene? Synes det er helt vanvidd at f.eks eldre på sykehjem bare får bruke en bleie for dagen og at forbryterene blir beskyttet!! Hvor er moralen i dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #4 Del Skrevet 3. oktober 2002 Nei, det er ikke samme som alle andre år. I år har de gått fra alle løfter. Det de har gjort er så grovt at det får følger for valget. Bondevik snakker om moral, han snakker som de blinde sloss. Bare å fjerne gravferdsordningen er en stor skam. det har vert snakk om å øke den, for den har stått still i åresvis. Hva gjør dem? fjerner den. Blå resept for eldre og uføre blir ikke gratis lengre, noe som nylig ble innført. Refusjossstøtten til sjøfolk skulle økes for å sikre jobber. De fjerna den helt. Sånn kan vi ramse opp resten av natten, men er så forbanna.... dem må ha vert i narkorus hele gjengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #5 Del Skrevet 4. oktober 2002 I år er jeg såpass sint at jeg har tenkt å skrive brev til både regjeringspolitikere og andre pollitikere, og be dem svar på hvordan det de har foreslått kan passe med de løftene som ble gitt. Egentlig håper jeg mange vil skrive og uttrykke sin misnøye, for dette er ille.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 4. oktober 2002 #6 Del Skrevet 4. oktober 2002 JA EMINEL...... jeg er så enig så enig...... Om man bruker av oljefondet... vil økonomine og skatten bli verre på sikt heter det...... Men hvorfor det..... Det er det politikerene som bestemmer.... De gir og tar...... HVorfor kan de ikke bare gi litt uten og ta noe tilbake.... Og da snakker jeg om utbedring av sykehus og eldreomsorgen...... Det er til å grine av..... Vi lever i et rikt land, men ser vi så veldig mye til det. Nå er det til og med snakk om maksimum pris i barnehagene, og hva skjer da.... Sikkert som i Sverige... Flere barn og færre voksne på en avdeling.... Blir det noen bedre........Hva med kvaliteten i barnehagene.... Politikere...skjerp dere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 4. oktober 2002 #7 Del Skrevet 4. oktober 2002 Deter ikke politikerne som bestmmer om renter går opp da! Deter det økonomiske systemet som bestemmer det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 4. oktober 2002 #8 Del Skrevet 4. oktober 2002 På grunn av krisen i verdensøkonomien går ikke oljefondet med overskudd i år..... Vi har faktisk mindre penger nå enn vi hadde for et år siden. Enig i at statsbudsjettet ikke er særlig bra, man mister helt tilliten til politikere, de lyver alle sammen. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 4. oktober 2002 #9 Del Skrevet 4. oktober 2002 Har ikke satt meg veldig godt inn i tingene enda, men har bitt meg merke i følgende: De skryter av skattelette, men for hvem? Skattene som senkes eller at terskelen heves er Formueskatten og Boligskatten. Greit nok at dette kommer meg til gode, men hva med f.eks. aleneforeldre og de som i utgangspunktet sliter med økonomien? Det er stadig flere som leier bolig fordi de ikke har råd til å kjøpe, hvor er hjelpen til dem? Tror uansett ikke alle vil bli 100% fornøyd med et statsbudsjett uansett hvem som legger det frem, men i år synes jeg virkelig forslaget var vondt å svelge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #10 Del Skrevet 4. oktober 2002 Ja nå begynner jeg å bli lei også, og synes synd på dem som naivt trodde på Bondevik og hans regjering, etter det jeg forstår, synes jeg linja blir bare strammere og strammere etterhvert som tiden går, hvor blir det til slutt av velferdsstaten Norge? jeg føler det blir ingenting igjen av den til slutt, og jeg føler at liksom alt skal spares på, og alt skal spares til de neste generasjonene , som bondevik sier, men hvem er det som ikke tenker lenger enn nesa rekker? Tror Bondevik virkelig ikke at vi som lever i nåtiden trenger å få dekt det vi har behov for også+ kanskje bittelittegranne litt mer velferd? er det så mye å forlange? er vi egoistisk da? som bondevik sier? Bondevik er altfor opptatt av å spare, spare, spare til fremtidige generasjoner, at han glemmer oss som lever i nåtiden! Det er dårlig gjort det. Nei STEM FRP og få litt mer velferd, slik at blåresept medisner blir dekket, at skatteletten blir litt mindre, at skoler, veier og sykehus blir ord som klinger fint i øret, og som ikke ser ut som etterkrigsgjenstander. Stem FRP fordi da kan vi kanskje håpe på litt mindre skatt for oss som sliter. TENK å få billigere mat, alkohol og tobakk, det hadde ikke vært noe minus det? forbruket av smugler sprit vil gå ned, og vi vil se glade nordmenn som handler sin vin til fornuftig pris, og sin mat STOL på hagen, og ikke tro at han vil velte oljefondet, tror dere virkelig han er så DUM? nei! han vil gi oss en litt bedre hverdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khalid Hagen Skrevet 4. oktober 2002 #11 Del Skrevet 4. oktober 2002 Ja, selvsagt skal jeg stemme på FrP! Dessuten tror jeg at Haakon Lie er fremtidens mann for Arbeiderpartiet, og at Chelsea slår Viking ut av europacupen. "Fremskritts"partiet er det mest misvisende navnet jeg har sett siden "Det Beste" herjet i postkassene for noen år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #12 Del Skrevet 4. oktober 2002 unnskyld meg nå khalid Hagen, men hva mener du? hvorfor en så ironisk tone? vil du ikke at landet vårt skal få fremskritt? og hvilket parti skal du egentlig stemme på? KRF? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #13 Del Skrevet 4. oktober 2002 Husk statsbudsjettet når dere skal stemme. På noen av postene vil nok Bondevik svelge noen hårete kameler, men du vet hvor han vil, hvor moralen sitter, SÅ STEM RIKTIG. Du kan få lese hele budsjettet på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 4. oktober 2002 #14 Del Skrevet 4. oktober 2002 Nå viser det seg at økonomien til den enkelte blir den samme (omtrenT 9 uansett hvilket parti som styrer. Da er det veldig naivt (synes jeg) å tro at frp har en løsning som er så mye bedre enn alle de andre... Blir som mormonerne som mener de er de eneste kristne..... Hallo!: Dersom Hagen hadde eneste gode løsning, hvorfor ser inegn andre den??? Nei, verden er mer kompisert enn det de aller aller flrste tror, derfor er det lite politikerne kan gjøre: Veldig mye er allerede lagt av de økonomiske systemer i verden... Skal man holde seg til spillereglene (og uten dem rakner alt, og DET blir kaos!!!) så er det lite politikerne kan fordele tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 4. oktober 2002 #15 Del Skrevet 4. oktober 2002 På grunn av krisen i verdensøkonomien går ikke oljefondet med overskudd i år..... Vi har faktisk mindre penger nå enn vi hadde for et år siden. Det er ikke det som ble sagt på tabloid i går...... Da sa de at det var forventet et overskudd også i år på oljefondet.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 4. oktober 2002 #16 Del Skrevet 4. oktober 2002 Enig med Lasse - totalen for oss blir jo mer eller mindre den samme uansett. De gir litt her, og så tar de det igjen på andre områder. Mener jeg har hørt at 98% av statsbudsjettet er fast, og at det er 2% de krangler om - altså helt minimale endringer, så hvorfor alt dette bråket??? Jeg syns faktisk vi har det veldig bra... men det bør en vel ikke si... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #17 Del Skrevet 4. oktober 2002 hallo? det er ikke de t samme hvilket parti man stemmer, og det er IKKE naivt å tro at Hagen og frp hvis de får komme til makta, at de ikke vil gjøre ting bedre for oss her i Norge.... makan til sprøyt lasse! Hagen er villig til å bruke litt mer på til oss nordmenn fra oljefondet, og husk å stemme riktig! H agen har god moral, og det synes jeg ikke Bondevik har, han kan ikke ¨å styre landet! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. oktober 2002 #18 Del Skrevet 5. oktober 2002 Frp kan tillate seg å fri i øst og vest, for de har ikke regjeringsmakt og behøver derfor ikke ta ansvar for sitt frieri. Når det gjelder statsbudsjettet, som privatbudsjettet, så er det en del faste poster som bare må på plass. I tillegg har vi en verdensøkonomi, som vi er en del av - og sitter fast i, og den legger en del premisser. Og deretter kommer proriteringene av resten. Og det er vel der uenighetene kommer. Selv om et valgløfte var lavere skatter og avgifter - når økonomien er så stram som det sies at den er - burde man virkelig satse på det nå? De som i først omgang drar nytte av dette, det er jo faktisk de med høyere inntekt, mens barnefamilier og eldre i stor grad betaler den regninga. Jeg har litt over middels inntekt, og får derfor noe skattelette, men den kunne jeg klart meg uten, for jeg synes det er viktigere at andre løfter blir holdt. Så det er prioriteringene jeg reagerer mest på - for de viser en helt klar nedbygging av fellesgoder, noe som for såvidt er god høyrepolitikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #19 Del Skrevet 8. oktober 2002 Bettie, nå har folk forstått eller de oppegående da, at FRP er partiet å stole på... hva skal vi med Bondevik regjeringen? jeg føler de ødelegger hele samfunnet, bryter løfter osv osv... ser du ikke hvor det bærer hen? AP har forsåvidt forstått at man ikke skal drive å tukle nå sist med sjøfolkene... det vil ikke Bondevik og co.. de aner ikke hva de driver med!!! FORTSETT å stemme på FRP folkens, kanskje jeg og du får det litt bedre i hverdagen? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. oktober 2002 #20 Del Skrevet 8. oktober 2002 Man har SÅ mye, og gir SÅ mye til det og det, da blir det SÅ lite til det og det ..... På en måte hadde detvært ok med 3 år med frp og økonomisk selvmord... Så hadde det kanskje blitt slutt på det kortsynte maset om denne politikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå