PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #21 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville ikke sagt veldig oversiktlig akkurat. Du er en gal om du ligger i 80 km/t. Kommer det en bil der fremme må du jo bråbremse. Anonymkode: ba755...c11 Da bør man få blikket litt lengre frem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #22 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Da bør man få blikket litt lengre frem. Bremselengde på 80km/t er ca. 60 m på tørr asfalt. Hjelper ikke å se langt fremme når du ikke kan se flere hundre meter fremme til at du kan bremse behagelig. Med din logikk er det full gass og full brems. Anonymkode: ba755...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #23 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bremselengde på 80km/t er ca. 60 m på tørr asfalt. Hjelper ikke å se langt fremme når du ikke kan se flere hundre meter fremme til at du kan bremse behagelig. Med din logikk er det full gass og full brems. Anonymkode: ba755...c11 Det fungerer nok ikke helt slik. Men du får kjøre på din måte, så fortsetter jeg å kjøre på min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #24 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Det fungerer nok ikke helt slik. Men du får kjøre på din måte, så fortsetter jeg å kjøre på min. Kunne du utdypet hva som ikke fungerer "slik"? Problemet er at vi kjører på samme fil i slike veier. At du kjører på din måte vil faktisk påvirke meg, hadde gitt totalt beng om det var en midtdeler mellom oss som på motorvei. Anonymkode: ba755...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #25 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne du utdypet hva som ikke fungerer "slik"? Problemet er at vi kjører på samme fil i slike veier. At du kjører på din måte vil faktisk påvirke meg, hadde gitt totalt beng om det var en midtdeler mellom oss som på motorvei. Anonymkode: ba755...c11 Full gass/full brems. Jeg kjører på tilsvarende veier daglig. Hvorvidt det påvirker deg eller ikke spiller liten rolle all den tid den tid veitrafikkloven følges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #26 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Full gass/full brems. Jeg kjører på tilsvarende veier daglig. Hvorvidt det påvirker deg eller ikke spiller liten rolle all den tid den tid veitrafikkloven følges. Kan hende fordi du ikke treffer på så mange da, det er jo ikke slik at så sykt mange kjører i slike strekninger daglig, og sannsynligheten er vel ikke så høy for at du treffer på noen når du kjører som en villmann. Kan gjerne dra frem vegtrafikkloven ja, gjerne §3, som alle på KG er så glade i. «Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret» Jeg må si det at jeg hadde blitt forstyrret om jeg hadde sett deg i 80 km/t på bildet. Hadde blitt litt redd for det første, og for det andre tenkt at du ikke ville hatt sjans til å stoppe idet du ser meg. Er ikke en oversiktlig vei, det der. Anonymkode: ba755...c11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #27 Del Skrevet 19. juli 2021 knulleGuden666 skrev (På 11.7.2021 den 16.37): På de rette og oversiktlige plassene 80 og ved svinger, bakketoppen osv roe ned til 50-60 eller så mye så en har full kontroll selv, hadde det vært 100 der og man er lommekjent der da kunne de også kjørt i 100 på enkelte strekninger, må såklart se an veien og justere farten etter forholdene hele tiden Du har ikke lappen. Hva gjør du her? Anonymkode: a44fb...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #28 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende fordi du ikke treffer på så mange da, det er jo ikke slik at så sykt mange kjører i slike strekninger daglig, og sannsynligheten er vel ikke så høy for at du treffer på noen når du kjører som en villmann. Kan gjerne dra frem vegtrafikkloven ja, gjerne §3, som alle på KG er så glade i. «Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret» Jeg må si det at jeg hadde blitt forstyrret om jeg hadde sett deg i 80 km/t på bildet. Hadde blitt litt redd for det første, og for det andre tenkt at du ikke ville hatt sjans til å stoppe idet du ser meg. Er ikke en oversiktlig vei, det der. Anonymkode: ba755...c11 Det er en rett strekke, selvsagt er det oversiktlig. Hvorvidt du blir forstyrret er da uinteressant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #29 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (7 minutter siden): Det er en rett strekke, selvsagt er det oversiktlig. Hvorvidt du blir forstyrret er da uinteressant. Rett, ja, men oversiktlig, tja. Du ser den svingen i enden? Å ligge 80 for så å bremse kraftig ned er meningsløst. Jo, det er interessant ifølge vegtrafikkloven §3. Les den igjen. «Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret» Anonymkode: ba755...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #30 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rett, ja, men oversiktlig, tja. Du ser den svingen i enden? Å ligge 80 for så å bremse kraftig ned er meningsløst. Jo, det er interessant ifølge vegtrafikkloven §3. Les den igjen. «Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret» Anonymkode: ba755...c11 Hvis man må bremse kraftig ned er det fordi man ikke har blikket langt npk frem. Har man blikket langt nok grem ser man evt. trafikke imot. Der er nettopp det du refererer til i loven man unngår ved å kjøre i 80 km/t her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #31 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Hvis man må bremse kraftig ned er det fordi man ikke har blikket langt npk frem. Har man blikket langt nok grem ser man evt. trafikke imot. Der er nettopp det du refererer til i loven man unngår ved å kjøre i 80 km/t her. Sist jeg sjekket kan ikke blikket, uansett hvor langt du har det frem, se langs en sving. Når du allerede har oppdaget faren, uansett hvor raskt du reagerer, må du bremse kraftig ned om det kommer en møtende bil. Du må regne med at møtende bil har samme hastighet som deg. Som kjørelæreren min sa, "Du skal kunne møte deg selv i svingen". På hvilken måte unngår man det ved å kjøre i 80? Tenker du på de bak? Er ikke så mange folk bak i en slik strekning, og det er bedre at du kjører i riktig fart enn at du kjører i 80 og havner i en ulykke. Det sinker i hvert fall trafikken. Anonymkode: ba755...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #32 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 9.41): Her er én fil (med møteplasser), en ferist, svingete vei, vegetasjon og fjell som tar sikten...og 70 grensen blir opphevet. 70 er jo allerede crazy bananas under slike forhold. Så hva blir fartsgrensen til her nå da? Anonymkode: c770a...537 Holder stort sett 80 på den veien, men kjører der relativt ofte og da på kveld/natt Anonymkode: 495f6...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #33 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sist jeg sjekket kan ikke blikket, uansett hvor langt du har det frem, se langs en sving. Når du allerede har oppdaget faren, uansett hvor raskt du reagerer, må du bremse kraftig ned om det kommer en møtende bil. Du må regne med at møtende bil har samme hastighet som deg. Som kjørelæreren min sa, "Du skal kunne møte deg selv i svingen". På hvilken måte unngår man det ved å kjøre i 80? Tenker du på de bak? Er ikke så mange folk bak i en slik strekning, og det er bedre at du kjører i riktig fart enn at du kjører i 80 og havner i en ulykke. Det sinker i hvert fall trafikken. Anonymkode: ba755...c11 Blikket mitt klarer helt fint å se gjennom en sving, med mindre det er hindringer i veien. Man skal ikke være til unødig hindring. Når man kjører saktere enn hva forholdene tillater og man har trafikk bak seg er man nettopp det. Noe sier meg uansett at vi ikke blir enige om dette. Noe som er helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #34 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (16 minutter siden): Blikket mitt klarer helt fint å se gjennom en sving, med mindre det er hindringer i veien. Man skal ikke være til unødig hindring. Når man kjører saktere enn hva forholdene tillater og man har trafikk bak seg er man nettopp det. Noe sier meg uansett at vi ikke blir enige om dette. Noe som er helt greit. Noe sier meg også det, men det er greit. Håper bare ikke du skremmer noen med den farten. Kjør forsiktig 👍 Anonymkode: ba755...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. juli 2021 #35 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe sier meg også det, men det er greit. Håper bare ikke du skremmer noen med den farten. Kjør forsiktig 👍 Anonymkode: ba755...c11 Fører med blikket på veien ser det som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 19. juli 2021 #36 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke lappen. Hva gjør du her? Anonymkode: a44fb...273 Om du ikke har fått det med deg, så har jeg fått tilbake lappen… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #37 Del Skrevet 19. juli 2021 PetterKanin skrev (1 time siden): Fører med blikket på veien ser det som kommer. Du gir deg ikke du. Anonymkode: ba755...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #38 Del Skrevet 19. juli 2021 knulleGuden666 skrev (1 minutt siden): Om du ikke har fått det med deg, så har jeg fått tilbake lappen… Grattis! Kjør forsiktig knulleguden. Anonymkode: ba755...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #39 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan hende fordi du ikke treffer på så mange da, det er jo ikke slik at så sykt mange kjører i slike strekninger daglig, og sannsynligheten er vel ikke så høy for at du treffer på noen når du kjører som en villmann. Anonymkode: ba755...c11 Selv om man kanskje ikke treffer en annen bil kan man fort treffe en rådyr, elg eller annet dyr som smetter ut på veien. Og det smeller godt om du treffer en elg i 80 km/t. Du kan faktisk risikere å ende opp med å kjøre av veien og havne i sjøen … Det er livsfarlig å kjøre i 80 km/t på en slik vei. Anonymkode: d7c3e...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #40 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om man kanskje ikke treffer en annen bil kan man fort treffe en rådyr, elg eller annet dyr som smetter ut på veien. Og det smeller godt om du treffer en elg i 80 km/t. Du kan faktisk risikere å ende opp med å kjøre av veien og havne i sjøen … Det er livsfarlig å kjøre i 80 km/t på en slik vei. Anonymkode: d7c3e...47a Jeg er ikke uenig. Petterkanin mener tydeligvis at 80 km/t er riktig hastighet her, og gir seg ikke på det. Anonymkode: ba755...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå