Gå til innhold

Hvorfor betyr det så mye hva slags bil man har?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bil betyr mye for mange fordi den sier noe om deg til omverdenen. At du selv ikke bryr deg om bil er fullstendig irrelevant.

For eksempel lærte vi da vi ble kurset for utrykning at vi skulle være obs på asiatiske biler. Det er fordi den utrykningsskolen (og vi i etterkant) har erfaring med at førere av asiatiske biler ofte har en noe under gjennomsnitt førerkompetanse, sjelden er oppmerksom på det rundt seg og ofte blir stresset når de først oppdager blålysene.

Et annet eksempel er de som kjører Audi, som av noen blir sett på som kakser, mens de av BMW og Mercedes-førere blir sett på som try hards, siden Audi bare er en dyr folkevogn og liksompremium. Audi er gjerne favorittmerket til innflytterne i Bærum, altså de som oppfører seg som nyrike russere. To vidt forskjellige synspunkt avhengig av hvilken sosioøkonomiske status du har.

Så lett blir du satt i bås før noen i det hele tatt har hilst på deg.

Anonymkode: f2094...166

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123 eller noe

Sitter daglig og drømmer om en Volvo 240 på Finn.no, det er så classy med de fine kantete 80tallsbilene, som helt sikkert sluker bensin... samme for meg, jeg betaler gjerne! Jeg skulle så gjerne hatt en, med riller på bakvinduet og kassettspiller i! ❤️ En dag! Men vi har ikke garasje nå.

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk må ha noe å gjøre på, noe å snakke om, noe som opptar dem. 

Hva er nytt med det. 

Hvis jeg ikke forteller andre om livet mitt har jeg forstått at det tolkes som at jeg *ikke har noe*, altså, er det et slags krav om at man forteller hva man har, for hvis du ikke *beviser* noe, så har du heller ikke noe. 

Det merkelige med slikt tankesett er jo at det er litt snålt at folk ser på seg selv automatisk som verdige nok til å få tilgang til slik informasjon. 🙈🙈 Det er rart. 

Anonymkode: 270a2...9fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri brydd meg :) Har kjørt de rimeligste bilene jeg har kunnet kjøpe i over 10 år, og først nå har jeg og mannen kjøpt en ny bil fordi jobben hans krevde det. Det er en fancy bil, men det var funksjonen vi kjøpte den for, ikke fordi den var fancy i seg selv. Håper det gir mening.

Anonymkode: a88c2...703

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 8.41):

Morsomt å se el-bilene på sommerferie i år. Laaange ladekøer. 

Anonymkode: d6db0...568

Når jeg har ferie er det ikke så nøye med tiden. Og man må uansett stoppe og hvile dersom man skal kjøre langt. 
Det fine i hverdagen er at man lader om natten. Så slipper man å bruke tid på bensinstasjoner. Totalt sett i løpet av året bruker man mer tid på å fylle bensin og diesel enn de få oppladningene man står i kø for.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 8.23):

Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på en dyr bil, men den eneste situasjonen jeg bryr meg om andre sine biler er når jeg dater. Tenker at jeg har lite til felles med en mann som kjører en veldig dyr bil, vil heller ha en mann som prioriterer reiser og god mat over billån... velger heller en mann uten bil enn en med Porsche liksom. 

Anonymkode: ea7eb...4c4

Det har ikke slått deg at ganske mange menn med dyr bil har råd til dyre reiser, god mat og god vin også? Gjerne mye bedre råd selv med dyr bil.

Og hva er greia med at billån er så negativt? Selv billån er nært gratis i dag. Man har råd til bilen selv om pengene er lånt. Ganske mange med billån har også pengene. Det er bare det at de står i aksjefond eller er plassert på annen måte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 8.11):

Tja....har egentlig aldri brydd meg om hvilke biler folk har men liker fine biler da. 

Har en Audi nå og det er et merke jeg både elsker og hater. 

Synes den er virkelig stilig, alt ekstrautstyr jeg vil ha og er en drøm å kjøre. Problemet er når man skal fikse noe🥶

Anonymkode: 4f1e5...992

Har hatt Audi de siste 25 årene. Har aldri fikset en ting. 🤷‍♀️

Anonymkode: d4b37...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...