Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 17. juli 2021 #21 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er opptatt av sikkerhet i bil, så jeg har kjørt Volvo. Og fått kommentarer fra både ambulansearbeider og en politimann at i ulykker så er det utrolig hvor mye de kan tåle i en kræsj, og de har selv Volvo. Men så var jeg så lei bruktbiler som plutselig måtte på verksted og kosta en årslønn hver gang, så jeg kjøpte meg ny bil, og folk blir helt på styr fordi jeg taper SÅ mye penger ved å kjøpe ny bil, men jeg er den eneste som har samme bil 15 år etterpå. Så jeg er sånn som har bilen til den stryker med.. Anonymkode: 4a31d...e79 Du kan kjøpe "neste ny bil" og få de samme fordelene som ny bil, samt det blir en økonomisk bedre investering - bare siden du nevner det. For øvrig, kjører volvo selv, er enig i det med sikkerhet. Vi kjøpte brukt volvo med lav km stand. Vi tar godt vare på den og bytter den ikke ut før man absolutt må. Vi er ganske like Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #22 Del Skrevet 17. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (5 minutter siden): Bilen er et status symbol og viser identitet og hvordan man vil fremstille seg ovenfor andre. For meg er bilen en praktisk greie og et kompromi med min partner. Jeg er ikke særlig interessert i bil. Jeg foretrekker å sykle om jeg kan, og bruker bilen til praktiske gjøremål. Det er som med bil som med klær, kropp, utseende frisyre, hus, hva vi flasher til naboen og på jobben - statussymbol igjen - man kan kjøpe seg identitet. Akkurat nå er det veldig moteriktig å ha elbil. Tipper de fleste ikke bryr seg om det er miljøvennlig eller i (det kan forresten diskuteres) - De fleste kjøper bil etter egoet sitt, ikke etter miljøet. Bilisme er materialisme og egoisme. Hvorfor er det egoistisk å ha bil? Anonymkode: cbf9e...109 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #23 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): (...) Og sånn kunne jeg skrevet om hvert bidige merke om jeg ville. Men nå tok jeg de to jeg har mest problemer med. Anonymkode: 02cac...388 Er det noen merker som etterlater et positivt inntrykk også? Anonymkode: 1237b...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #24 Del Skrevet 17. juli 2021 Det er så mye bitterhet og misunnelse mot folk som kjører dyr bil i slike tråder, hvorfor gidde å bry seg? Anonymkode: 4f394...848 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #25 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så mye bitterhet og misunnelse mot folk som kjører dyr bil i slike tråder, hvorfor gidde å bry seg? Anonymkode: 4f394...848 Dét er vel en del av spørsmålet, ja. Som flere har forklart ganske greit. Anonymkode: 1237b...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #26 Del Skrevet 19. juli 2021 Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på en dyr bil, men den eneste situasjonen jeg bryr meg om andre sine biler er når jeg dater. Tenker at jeg har lite til felles med en mann som kjører en veldig dyr bil, vil heller ha en mann som prioriterer reiser og god mat over billån... velger heller en mann uten bil enn en med Porsche liksom. Anonymkode: ea7eb...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #27 Del Skrevet 19. juli 2021 Heldigvis kan man velge om man skal ha bil i det hele tatt, og hva slags bil om man vil ha det. Hvilket bilmerke og -modell andre velger, bryr jeg meg ikke med. For min del handler bil i hovedsak om sikkerhet, økonomi, brukervennlighet og utseende. Derfor kjører jeg BMW. Hva andre mener om det, er meg revnende likegyldig. Anonymkode: 3bf86...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #28 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på en dyr bil, men den eneste situasjonen jeg bryr meg om andre sine biler er når jeg dater. Tenker at jeg har lite til felles med en mann som kjører en veldig dyr bil, vil heller ha en mann som prioriterer reiser og god mat over billån... velger heller en mann uten bil enn en med Porsche liksom. Anonymkode: ea7eb...4c4 Jeg ville ikke vært sammen med en mann uten førerkort og bil. Anonymkode: 3bf86...3b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #29 Del Skrevet 19. juli 2021 Jeg kjøpte bil for 2 mnd siden. En 3 år gammel Toyota Auris st bil. St bil må jeg ha pga plassen i bilen. Toyota har vist seg for meg å være rimelig i bruk og en jeg kan stole på. Ang Tesla så synes jeg de er fine, men jeg kan ikke ha el bil da vi er mye på hytta uten lade mulighet. Da er hybrid bedre. Anonymkode: d2841...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #30 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjøpte bil for 2 mnd siden. En 3 år gammel Toyota Auris st bil. St bil må jeg ha pga plassen i bilen. Toyota har vist seg for meg å være rimelig i bruk og en jeg kan stole på. Ang Tesla så synes jeg de er fine, men jeg kan ikke ha el bil da vi er mye på hytta uten lade mulighet. Da er hybrid bedre. Anonymkode: d2841...daa Hva er st bil? Anonymkode: 3bf86...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 19. juli 2021 #31 Del Skrevet 19. juli 2021 Det betyr ikke en dritt hva slags bil du har. Selv har jeg null bruk for bil og lever lykkelig uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #32 Del Skrevet 19. juli 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): Det betyr ikke en dritt hva slags bil du har. Selv har jeg null bruk for bil og lever lykkelig uten. Ok. Anonymkode: 3bf86...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #33 Del Skrevet 19. juli 2021 Kvittering skrev (På 17.7.2021 den 8.19): Folk som kjører bmw er de verste jeg vet om. Tror de er så kule og bedre enn alle andre, og skylder på at bmw er så mye bedre å kjøre. Det de egentlig er ute etter, er å vise hvor mye penger de har brukt på merkebilen sin. Det er bare tull, har kjørt bmw selv, og det er så oppskrytt. Det er bare en bil, med like kjøreegenskaper som andre biler. Folk hauser bilmerker etter egne preferanser. Jeg bryr meg lite om hvilken bil jeg kjører, så lenge jeg er fornøyd med hva bilen gjør. Og det er A til B. Jeg har en BMW 1-serie fra 2008. Prøvde de fleste biler i samme klasse, men BMW’n var definitivt den beste å kjøre. Bilen er gammel og definitivt ikke et statussymbol. 😊 Du kan mene hva du vil, og min mening er at du umulig kan ha greie på gode kjøreegenskaper. 😇 Anonymkode: f90d3...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #34 Del Skrevet 19. juli 2021 Vel, alle er nok ikke slik! Her kommer ingen el bil inn på mange år enda. Jeg orker simpel tenn ikke legge opp all kjøring etter bilen. Stå i køer, vente, velge overnatting med lader…😵💫 Nei, det der er for spesielt interesserte. Vi har en hybrid og en diesel. Jeg hiver nødig diesel bilen fordi den er manuell og ungene skal snart øvelseskjøre. Nesten ikke manuelle å oppdrive om dagen, som vil hjelpe meg nevneverdig på behovet for vedlikehold, så da kan jeg like gjerne beholde. Tror planen er å kjøpe siste dieselbil som lages, så kan alt annet gå seg skikkelig til først med disse el-bilene Anonymkode: cac9b...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentegutt Skrevet 19. juli 2021 #35 Del Skrevet 19. juli 2021 Kunne ikke brydd meg mindre, bil er bil en kjedelig kasse som bare skal frakte folk fra A til B 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittering Skrevet 19. juli 2021 #36 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en BMW 1-serie fra 2008. Prøvde de fleste biler i samme klasse, men BMW’n var definitivt den beste å kjøre. Bilen er gammel og definitivt ikke et statussymbol. 😊 Du kan mene hva du vil, og min mening er at du umulig kan ha greie på gode kjøreegenskaper. 😇 Anonymkode: f90d3...779 Bra styggere bil skal du lete lenge etter. Gratulerer med kjøp, sikkert til overpris også, kun fordi det stod "bmw" på den. Får håpe det var en 135i du kjøpte da, ellers så er ikke kjøreegenskapene noe å prate om i den klassen biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #37 Del Skrevet 20. juli 2021 On 7/17/2021 at 8:41 AM, AnonymBruker said: Morsomt å se el-bilene på sommerferie i år. Laaange ladekøer. Anonymkode: d6db0...568 Ingen ladekø med Tesla😉 Anonymkode: 78ba0...b51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #38 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vel, alle er nok ikke slik! Her kommer ingen el bil inn på mange år enda. Jeg orker simpel tenn ikke legge opp all kjøring etter bilen. Stå i køer, vente, velge overnatting med lader…😵💫 Nei, det der er for spesielt interesserte. Vi har en hybrid og en diesel. Jeg hiver nødig diesel bilen fordi den er manuell og ungene skal snart øvelseskjøre. Nesten ikke manuelle å oppdrive om dagen, som vil hjelpe meg nevneverdig på behovet for vedlikehold, så da kan jeg like gjerne beholde. Tror planen er å kjøpe siste dieselbil som lages, så kan alt annet gå seg skikkelig til først med disse el-bilene Anonymkode: cac9b...942 Simpel tenn🤣🤣🤣 Anonymkode: 3bf86...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 20. juli 2021 #39 Del Skrevet 20. juli 2021 On 7/17/2021 at 2:18 PM, AnonymBruker said: Det er så mye bitterhet og misunnelse mot folk som kjører dyr bil i slike tråder, hvorfor gidde å bry seg? Anonymkode: 4f394...848 Jeg skjønner ikke at folk gidder bry seg. Før jeg ble gammel nok til å kjøpe bilen jeg selv likte, så tenkte jeg ikke noe særlig over hva folk kjørte. Merket jo om en flott sportsbil kjørte forbi, men tenkte ikke så veldig mye over det. Annet enn at den personen er interessert i den type bil og kjøpte seg en 🤷♂️ Er mer interessert i andre biler etter at jeg skulle kjøpe meg en ny bil selv. Da så jeg mer rundt meg for å se om jeg så noe som var kult og som jeg kunne tenke meg selv. Jeg har også blitt mer "glad i" biler etter at jeg fikk meg en som jeg liker og som er fantastisk å kjøre. Kjørte bare gamle skraphauger frem til den, så bil var så-som-så for meg. Kjørekomfort er noe helt annet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 21. juli 2021 #40 Del Skrevet 21. juli 2021 Jeg foretrekker å gå/sykle eller bruke kollektivtransport, med trenger bil til praktiske gjøremål. Jeg kjører mindre enn 10 000 km/år. Jeg kjøper derfor billige biler med høy km som er godt vedlikeholdt. Romslige stasjonsvogner med hengerfeste, og modeller som er kjente for sikkerhet, byggekvalitet og holdbarhet. Jeg gjør alt av service og vedlikehold/utskiftinger selv. Min siste bil ga jeg 10kNOK for og den hadde jeg i tre år. Den hadde gode kjøreegenskaper, 4X4, gode seter, klimaanlegg, bra stereo, høy sikkerhet og kunne trekke 1800kg. Jeg er ganske interessert i bil, men for meg er bil mer antistatus enn status. Jeg setter av 6000,- til bil i måneden, og det jeg ikke bruker på bil setter jeg i fond. Jeg bruker et par hundre i måneden på forsikring, bytte olje kommer på 400,-, bytte komplette bremser kanskje 2000,-, støtdempere/fjærer 2000,- og registerreim/vannpumpe 1500,-. Da klimaanlegget sluttet å virker, fikset jeg det på 30 minitter gratis med en hack jeg plukket opp på YouTube. For meg er dette blitt en hobby, men man må eie situasjonen og sørge for å ligge i forkant med utbedringer for driftsikkerhetens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå