Gå til innhold

Hvorfor betyr det så mye hva slags bil man har?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser det stadig vekk på forumet her at folk har svært så sterke meninger om elbil eller diesel. Noen mener man kun kan kjøre Tesla eller Mercedes med rak rygg. Andre påstår at en familiebil må være sånn og sånn...hvorfor betyr dette så mye for folk? Jeg ser at bilen er en dyr anskaffelse og man tilbringer mye tid i den. Men likevel...å hisse seg opp over en dings. Litt kjedelig, kanskje?

Anonymkode: 1237b...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du si, men det er vel også like mye debatt om en håndveske eller et selskapsantrekk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg har den bilen jeg har fordi den passer til mitt behov. Jeg trenger ganske stor bil for å frakte ting mellom hjem og hytte og for å kjøre hageavfall og diverse på søpla. En bruksbil, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi folk er så opptatt av fasade. Visstnok viktig å ha tesla og designerveske å vise seg frem med. Kjenner to gode eksempler som kjørte med hevet hode i sine teslaer, og jeg tenkte at disse hadde bedre råd enn jeg hadde antatt. Men nei, begge hadde høye forbrukslån og er nå personlig konkurs. Ikke pga teslaen alene, de likte også å ha andre dyre ting de heller ikke hadde råd til. 

Ikke noe i veien med å ha en tesla om man har svært god råd, men mange av de som kjøper er vanlige folk som burde prioritert anerledes. 

Og designvesker..... det er bare teit og penger ut vinduet. 

Anonymkode: a0d3e...60e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke. Familien til typen er Audifolk   derfor kjører jeg også Audi  Viharikke egen bil,  men får oftelåne fra svigers. Hadde det vært et annet bokmerke,  hadde det vært det jeg kjører 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne aldri brydd med mindre. Bil er en bil.

Anonymkode: 3e086...5c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja....har egentlig aldri brydd meg om hvilke biler folk har men liker fine biler da. 

Har en Audi nå og det er et merke jeg både elsker og hater. 

Synes den er virkelig stilig, alt ekstrautstyr jeg vil ha og er en drøm å kjøre. Problemet er når man skal fikse noe🥶

Anonymkode: 4f1e5...992

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører bmw er de verste jeg vet om. Tror de er så kule og bedre enn alle andre, og skylder på at bmw er så mye bedre å kjøre. Det de egentlig er ute etter, er å vise hvor mye penger de har brukt på merkebilen sin. 

Det er bare tull, har kjørt bmw selv, og det er så oppskrytt. Det er bare en bil, med like kjøreegenskaper som andre biler.

Folk hauser bilmerker etter egne preferanser. Jeg bryr meg lite om hvilken bil jeg kjører, så lenge jeg er fornøyd med hva bilen gjør. Og det er A til B.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Det jeg liker aller best er å se alle hyttefolkene som leier svinedyre biler for å kjøre til hytta som de egentlig ikke har råd til. 

At folk gidder🤷‍♀️ Jeg vil heller putre rundt i kjedelige biler jeg i det minste har råd til😅

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/10/2021 at 11:27 PM, AnonymBruker said:

Ser det stadig vekk på forumet her at folk har svært så sterke meninger om elbil eller diesel. Noen mener man kun kan kjøre Tesla eller Mercedes med rak rygg. Andre påstår at en familiebil må være sånn og sånn...hvorfor betyr dette så mye for folk? Jeg ser at bilen er en dyr anskaffelse og man tilbringer mye tid i den. Men likevel...å hisse seg opp over en dings. Litt kjedelig, kanskje?

Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg. Selv har vi opplevd å bli snakket til når vi kom i en som sluker diesel og en som sluker bensin (vi er bil interesserte) 

Jeg er litt barnslig av meg, så jeg plasserte enderøret til V8'ern akkurat ved fører vinduet til luringen. Jeg hørte noen høylytte banneord som gikk over til hosting. Da tenkte jeg at det var på tide å dra 😆

Anonymkode: 2eb1c...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 23.35):

Fordi folk er så opptatt av fasade. Visstnok viktig å ha tesla og designerveske å vise seg frem med. Kjenner to gode eksempler som kjørte med hevet hode i sine teslaer, og jeg tenkte at disse hadde bedre råd enn jeg hadde antatt. Men nei, begge hadde høye forbrukslån og er nå personlig konkurs. Ikke pga teslaen alene, de likte også å ha andre dyre ting de heller ikke hadde råd til. 

Ikke noe i veien med å ha en tesla om man har svært god råd, men mange av de som kjøper er vanlige folk som burde prioritert anerledes. 

Og designvesker..... det er bare teit og penger ut vinduet. 

Anonymkode: a0d3e...60e

Hva mener du med svart god råd egentlig? 

Her har vi gjennomsnittlig lønn, men mannen pendler og bruker mindre på å ha en tesla med lån og forsikring enn han betaler i en bom. Riktignok ikke en splonka ny da, men fortsatt. Og mange velger nok da tesla for å slippe og lade på jobb som man må med mange andre av elbilene. 

Men nå valgte vi ikke en tesla, for det har kommet ut flere med lengre rekkevidde, men det er fortsatt et av alternativene vi hadde og vi hadde tjent på det. Og vi har ikke svært god råd (for da snakker vi millioner i inntekt?). 

Men jeg forstår hva du mener, de sier jo at de aller fleste teslaene er fullfinansiert og det er nok som alle andre dyre biler, at folk kjøper det for fasaden. 

Anonymkode: 4a31d...e79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er opptatt av sikkerhet i bil, så jeg har kjørt Volvo. Og fått kommentarer fra både ambulansearbeider og en politimann at i ulykker så er det utrolig hvor mye de kan tåle i en kræsj, og de har selv Volvo. 

Men så var jeg så lei bruktbiler som plutselig måtte på verksted og kosta en årslønn hver gang, så jeg kjøpte meg ny bil, og folk blir helt på styr fordi jeg taper SÅ mye penger ved å kjøpe ny bil, men jeg er den eneste som har samme bil 15 år etterpå. Så jeg er sånn som har bilen til den stryker med.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt å se el-bilene på sommerferie i år. Laaange ladekøer. 

Anonymkode: d6db0...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest parkeringsvakten

Det er jo selvsagt de med sterkeste meninger som dukker opp i slike tråder. Enkelte bryr seg om og er interessert i bil, andre vil bare ha noe de liker og ferdig med det. 

Jeg har litt dyrere bil som jeg valgte hovedsaklig for utseende og praktiske behov. Jeg kan se for meg at det virker som om bil er veldig viktig for meg for de som ikke kjenner meg. Men for meg var det den bilen jeg likte og jeg har råd til det, så hvorfor ikke. 

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er opptatt av sikkerhet i bil, så jeg har kjørt Volvo. Og fått kommentarer fra både ambulansearbeider og en politimann at i ulykker så er det utrolig hvor mye de kan tåle i en kræsj, og de har selv Volvo. 

Men så var jeg så lei bruktbiler som plutselig måtte på verksted og kosta en årslønn hver gang, så jeg kjøpte meg ny bil, og folk blir helt på styr fordi jeg taper SÅ mye penger ved å kjøpe ny bil, men jeg er den eneste som har samme bil 15 år etterpå. Så jeg er sånn som har bilen til den stryker med.. 

Jeg tenker at dersom man har råd, så er det ikke poeng i å være så bekymret for at man "taper" penger. Hva skal man med penger om man bare bekymrer seg for at man taper de, og aldri kan bruke de på det man liker?

Just now, AnonymBruker said:

Morsomt å se el-bilene på sommerferie i år. Laaange ladekøer. 

Anonymkode: d6db0...568

Så lenge utviklingen går mot flere elbiler, så vil det bli mye mer ladestasjoner. Er gyllen mulighet til å starte resturant/ kafe med ladestasjon tilgjengelig. Om alle i 60km omkrets kommer innom, så blir det bra butikk. Spesielt om det er i nærheten av større vei der mange turister kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del må jeg like fasongen bilen har. Feks.. tesla kunne jeg aldri hatt. Stygg og spiss etter min smak.

Kvinne 48

Anonymkode: b64be...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del handler det om holdningen til bilmerkeeigere som gruppe. Feks land rover er kaksetraktor, her jeg bor krur det av slike om vinteren, fordi kakene er på hytten og da må de ha "skikkelig bil" de parkerer som noen idioter og tror trafikkregler på bygda er ikke eksisterende. Derfor har jeg fått det bilmerket oppi halsen. 

Tesla er samme greia for de får ikke starte om vinteren når det er kaldt. De har tydligvis også blinklys som ekstrautstyr da mange av sjåførene mangler evnen til å bruke det. Når de i tillegg har holdning som tilsier at de er konge og vi er bønder... Da har jeg fått tesla o vrangstrupen også. 

Og sånn kunne jeg skrevet om hvert bidige merke om jeg ville. Men nå tok jeg de to jeg har mest problemer med. 

Anonymkode: 02cac...388

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Kvittering skrev (30 minutter siden):

Folk som kjører bmw er de verste jeg vet om. Tror de er så kule og bedre enn alle andre, og skylder på at bmw er så mye bedre å kjøre. Det de egentlig er ute etter, er å vise hvor mye penger de har brukt på merkebilen sin. 

Det er bare tull, har kjørt bmw selv, og det er så oppskrytt. Det er bare en bil, med like kjøreegenskaper som andre biler.

Folk hauser bilmerker etter egne preferanser. Jeg bryr meg lite om hvilken bil jeg kjører, så lenge jeg er fornøyd med hva bilen gjør. Og det er A til B.

Dyre bildeler på bmw.... Vet om ei jente som blir 18 neste år. Har kjøpt seg allerede en bmw nå, som hun betaler forsikringer på.  Snakk om å kast bort penger et helt år i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk har forskjellige interesser, og alle har vi ting vi bruker unødvendig mye penger på. 

Anonymkode: cbf9e...109

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dyre bildeler på bmw.... Vet om ei jente som blir 18 neste år. Har kjøpt seg allerede en bmw nå, som hun betaler forsikringer på.  Snakk om å kast bort penger et helt år i forveien.

Hahaha, jeg lurer virkelig på hva argumentasjonen hennes er for at hun akkurat valgte det merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 23.27):

Bilen er et status symbol og viser identitet og hvordan man vil fremstille seg ovenfor andre. For meg er bilen en praktisk greie og et kompromi med min partner. Jeg er ikke særlig interessert i bil. Jeg foretrekker å sykle om jeg kan, og bruker bilen til praktiske gjøremål. Det er som med bil som med klær, kropp, utseende frisyre, hus, hva vi flasher til naboen og på jobben - statussymbol igjen - man kan kjøpe seg identitet. Akkurat nå er det veldig moteriktig å ha elbil. Tipper de fleste ikke bryr seg om det er miljøvennlig eller i (det kan forresten diskuteres) - De fleste kjøper bil etter egoet sitt, ikke etter miljøet. 

Bilisme er materialisme og egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...