Gå til innhold

Drittlei av å bli presset til å spise deg jeg ikke vil ha

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
anonym 4545 skrev (5 minutter siden):

Nå ja. Bestemor er ute i skogen og plukker, Renser og koker syltetøy.

Poenget mitt er at voksne folk som ikke blir syke av maten fint greier å smake litt. Folk bør tenke litt over hvor heldige vi er som for det første har god tilgang på mat, og slutte med denne "forbanna sytinga". All mat er kjempegod hvis man virkelig er sulten. Tenk over hvor mange hundre millioner mennesker som sulter hver dag, og særlig barna. Å klage på "å måtte ta et kakestykke" er skammelig. 

Håper sytepavene virkelig blir sultne en dag.

Åh, så utrolig LEI jeg er av å høre på "tenk på de som er sultne!" Og "stakkars bestemor!"-argumentasjon. 

Har TS -bedt- bestemor om å plukke tyttebær? NEI. Ergo får bestemor ta på seg kostnaden av å plukke, røre og servere tyttebæra selv!!!

TS skylder ingen å spise mer av maten han eller hun får servert enn han eller hun orker selv. Det er IKKE ts sitt ansvar å spise det de andre mener er riktig mengde. 
det er IKKE ts sitt ansvar å spise bare fordi noen har stått opp tidlig for å plukke bær/vispe fløte/slakte grisen/bake kaken/gro potetene. 

At det liksom er UHØFLIG å takke nei fordi det kan såre følelsene til svigermor - det får svigermor ta ansvar for selv! Man spiser det man selv ønsker - og ikke en ert mer! 

pliktspising!!!! Det gjør meg forbanna - det har INGENTING rundt et selskapsbord å gjøre! Det ødelegger menneskers forhold til mat og ikke minst hverandre. LIGG. UNNA. ANDRES. SPISING.

Anonymkode: 2e15c...81f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonyminist skrev (På 10.7.2021 den 22.30):

Spis noen du vil ha.. 

😂😂😂

Anonymkode: 4bec0...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...