AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #61 Del Skrevet 11. juli 2021 PetterKanin skrev (6 timer siden): "Ville du pakket kjønnsorganet ditt i munnen på noen som har sagt nei?" "Hvorfor er det greit når du gjør det med mat da?" Hva mener du med pakket? De putter vel ikke mat inn i munnen?? Legger det i verste fall på tallerken? Anonymkode: ae805...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #62 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå bare tuller du. Hvor skrev jeg at maren ikke smaker godt? Svarer du på andre sine poster? Anonymkode: 6cda1...3d6 Maren smaker godt?? Anonymkode: ae805...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 11. juli 2021 #63 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med pakket? De putter vel ikke mat inn i munnen?? Legger det i verste fall på tallerken? Anonymkode: ae805...1d4 Med "pakket" mener jeg å presse noe på noen noe de ikke har bedt om. En liten overdrivelse sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #64 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): SLUTT å si at folk med sykdommer later som for å gjøre seg interessante! Jeg håper jeg blir bedt på middag til en sånn som deg en gang og får servert gluten og laktose. For da skal jeg drite ned dassen flere ganger og sitte å fise og prompe i sofaen så det er rene gasskammeret etter meg som du må sitte i etterpå! Anonymkode: f8cb6...f54 Altså jeg har ikke sykdom men jeg fiser og promper løs i sofaen når jeg er på besøk hos noen DET STINKER ropte en Anonymkode: ae805...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #65 Del Skrevet 11. juli 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Med "pakket" mener jeg å presse noe på noen noe de ikke har bedt om. En liten overdrivelse sånn sett. Ah, grei og forståelig redegjørelse egentlig Anonymkode: ae805...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 11. juli 2021 #66 Del Skrevet 11. juli 2021 Jeg har ikke lest alle svarene, men har lært en setning av en venninne og den funker. " nei takk, jeg vil ikke ha/ jeg er mett/ ellers takk, men du må gjerne ta mer/spise det du" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #67 Del Skrevet 11. juli 2021 Opplever det samme når det gjelder alkohol. Jeg velger ofte å ikke drikke av ulike grunner, men det skal folk tydeligvis ha problemer med. Ikke nødvendigvis i form Av direkte mas, men det er liksom ikke greit å bare si nei takk. Det skal begrunnes og kommenteres og argumenters for hvorfor man burde ta osv. man må da få velge selv hva man vil putte i kroppen sin! Anonymkode: 59c44...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #68 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fortsette å si «nei takk?» Eller at du er forsynt? (Nå synes jeg det er veldig spesielt å være voksen og ikke ha vendt seg til å spise det meste da, kjenner ingen sånne). Men ja, det er like uhøflig å kommentere på hva og hvor mye andre spiser, men man kan ikke oppdra voksne mennesker, så det er bare p smile og fortsette å takke nei. Anonymkode: 480c8...5d6 Deg handler jo ikke nødvendigvis om å like eller ikke like. Folk har ulike grunner til at de velger å spise slik eller sånn, og det bør man få velge selv uten at andre skal mene noe om eller presse på eller ha forklaring på Anonymkode: 59c44...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 11. juli 2021 #69 Del Skrevet 11. juli 2021 Kaketvang! Jeg haaaater kaketvang. Det er noe med bløtkake og eplekake som gjør at det nærmest vokser i munnen som en svamp og er vanskelig å svelge. Smaken i seg selv er ok , men konsistensen på sukkerbunn gir meg av ukjente årsaker brekninger. Likevel tror folk at jeg bare er sjenert når jeg ikke tar et stykke til og tar saken i egne hender og lemper på stykke nr 2 og sier: Ikke vær forsiktig, det er vel fortjent, kos deg masse du. Jeg burde ikke legge på meg, så når jeg først tar'n helt ut, hadde det vært fint å velge selv og sløse kaloriene på noe som virkelig betyr noe, f.eks øl og sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #70 Del Skrevet 12. juli 2021 En ting jeg har syntes det har vært deilig med å være mye hjemme i korona tiden er å slippe all mase av venner, familie, kollega osv om hva jeg spiser eller ikke spiser. Ei venninne av meg vet at jeg forsøker å slanke meg, vi var en gjeng ute for å spise. Og det virket ut som alle skulle ha dessert noe jeg egentlig hadde tenkt å stå over. Hun var veldig på meg hvorfor jeg ikke ville ha dessert, og jeg trodde alle skulle ha så jeg bestilt en i slenge jeg og. Hun sa 'hjippi' til meg da jeg valgte ut desserten, men når kelner spurte henne så leverte hun fra seg menyen og sa hun stod over. Jeg har tenkt tanken i ettertid 'Hva i helvette'. Prøver folk (altså venninner) å sabotere vektnedgangen min. Er jeg så så naiv at jeg tror at folk vil meg vell, men egentlig ønsker meg ikke vell allikevel? Og ofte når vi er på besøk skal alle presse på meg enda mer mat. Skal du ikke ha mer? Ta en ett stykke til. Kom igjen nå- Du som har vært så flink kan unne deg litt søtsaker nå... Og slik holder enkelte fortsatt på selv om jeg har sagt jeg er mett og forsynt. Hilsen ei som har nå klart å gå ned 6 kilo det siste 6 mnd. Anonymkode: 56ee6...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 12. juli 2021 #71 Del Skrevet 12. juli 2021 Hvis f eks svigermor/bestemor har lagt sin sjel i maten og holdt på i flere timer, synes jeg voksne folk skal ta en smakt av alt, unntatt selvfølgelig ved allergi. Det koster så lite glede for kokkene, Snakker ikke om barn, men voksne selvdisiplinerte mennesker. Hvordan greier dere matsytere i andre kulturer hvor det ofte blir sett på som en fornærmelse å ikke spise det man får servert. Å være en "pyse" i matveien vitner om å være bortskjemt, Skjerp dere som sutrer om å bli "preset" på å smake på f eks tyttebær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 12. juli 2021 #72 Del Skrevet 12. juli 2021 anonym 4545 skrev (5 minutter siden): Hvis f eks svigermor/bestemor har lagt sin sjel i maten og holdt på i flere timer, synes jeg voksne folk skal ta en smakt av alt, unntatt selvfølgelig ved allergi. Det koster så lite glede for kokkene, Snakker ikke om barn, men voksne selvdisiplinerte mennesker. Hvordan greier dere matsytere i andre kulturer hvor det ofte blir sett på som en fornærmelse å ikke spise det man får servert. Å være en "pyse" i matveien vitner om å være bortskjemt, Skjerp dere som sutrer om å bli "preset" på å smake på f eks tyttebær. Jeg synes folk skal få bestemme selv. Man bestemmer selv om man skal ta andre ting i munnen, så hvorfor skal det ikke gjelde mat? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #73 Del Skrevet 12. juli 2021 Selvfølgelig er det lov å være voksen og ikke like all mat. På samme måte som man ikke liker alt annet her i livet. Du må gjerne gå i klær som minner om bestemors gardiner, men jeg vil ikke det. Du må gjerne spise østers, men jeg vil ikke det. Du kan høre på death metal, men jeg velger det bort. Og det er en forskjell på å ikke like, og å mislike. Jeg liker ikke paprika, men jeg spiser det om jeg får det servert. Samme med lammekjøtt. Østers og sopp misliker jeg, og har kastet opp fordi noen har prøvd å lure det i meg ved å si at det ikke er sopp i maten jeg fikk. Jeg kjente ikke soppsmak, den var finhakket, men kroppen gikk helt i lås og kastet opp. Etterpå fikk jeg vite at det var sopp i. Å presse i seg noe man misliker er kanskje høflighet for noen, men ikke alle. Jeg vil mye heller at mine gjester er ærlige. Da kan jeg faktisk stole på dem når de sier at maten var god. Anonymkode: 32278...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 12. juli 2021 #74 Del Skrevet 12. juli 2021 (endret) Feilposting Endret 12. juli 2021 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #75 Del Skrevet 12. juli 2021 Min mann blir til en viss grad utsatt for det samme, men er ganske god til å håndtere det høflig. "Nei takk, men det var veldig godt " "Takk, men jeg er forsynt, det var så godt at jeg bare måtte ta en ekstra porsjon" Når han vet det er dessert han liker: " Nei takk, må ha litt plass igjen til desserten. Du lager jo alltid så god ..." Når han ikke liker desserten så godt: "Uff, spiste vist alt for mye av den deilige middagen, vet ikke om jeg klarer noe dessert. Jo, ja en liten porsjon går nok bra." Her er han i forkant, for å slippe mas. Om det er for ufyselig tar han seg til magen og sier at magen blir mett før øynene, eller noe i den duren. Han bruker også knepet med å spise litt mindre enn han egentlig vil ha, for så å nøde seg selv til å ta litt mer, etter at han er "mett". Uansett taktikk passer han alltid på å være høflig, smilende og gi masse ros for maten. Han vet at de mener det godt, mine surrete, gamle tanter. Anonymkode: ef482...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 12. juli 2021 #76 Del Skrevet 12. juli 2021 Jeg er enig! Ikke nøyaktig samme scenario, men jeg prøver gå ned i vekt - veldig mange kilo. Det er utrolig hvor mange som skal presse meg til å spise. «Du må huske at det er lov å kose seg da», «nå må du ta litt til», «klart du må ha frokost, alle må ha det, gå og Finn deg». Det er snodig at så mange skal mene noe om hva jeg skal putte i meg. Og nei, det er ikke den eldre garde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #77 Del Skrevet 12. juli 2021 anonym 4545 skrev (10 timer siden): Hvis f eks svigermor/bestemor har lagt sin sjel i maten og holdt på i flere timer, synes jeg voksne folk skal ta en smakt av alt, unntatt selvfølgelig ved allergi. Det koster så lite glede for kokkene, Snakker ikke om barn, men voksne selvdisiplinerte mennesker. Hvordan greier dere matsytere i andre kulturer hvor det ofte blir sett på som en fornærmelse å ikke spise det man får servert. Å være en "pyse" i matveien vitner om å være bortskjemt, Skjerp dere som sutrer om å bli "preset" på å smake på f eks tyttebær. Gud bedre…! 🙈 Anonymkode: 4d666...f37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #78 Del Skrevet 13. juli 2021 anonym 4545 skrev (På 12.7.2021 den 12.59): Hvis f eks svigermor/bestemor har lagt sin sjel i maten og holdt på i flere timer, synes jeg voksne folk skal ta en smakt av alt, unntatt selvfølgelig ved allergi. Det koster så lite glede for kokkene, Snakker ikke om barn, men voksne selvdisiplinerte mennesker. Hvordan greier dere matsytere i andre kulturer hvor det ofte blir sett på som en fornærmelse å ikke spise det man får servert. Å være en "pyse" i matveien vitner om å være bortskjemt, Skjerp dere som sutrer om å bli "preset" på å smake på f eks tyttebær. Ingen holder på i flere timer med å lage tyttebærene. Å presse noen til å ha tyttebær på kjøttkakene er like håpløst som å presse noen til å ha ketsjup på fiskebollene. Slikt er det lov å la være å forsyne seg med - i motsetning til de som hopper over alle grønnsakene. Anonymkode: a33af...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 13. juli 2021 #79 Del Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen holder på i flere timer med å lage tyttebærene. Å presse noen til å ha tyttebær på kjøttkakene er like håpløst som å presse noen til å ha ketsjup på fiskebollene. Slikt er det lov å la være å forsyne seg med - i motsetning til de som hopper over alle grønnsakene. Anonymkode: a33af...d54 Nå ja. Bestemor er ute i skogen og plukker, Renser og koker syltetøy. Poenget mitt er at voksne folk som ikke blir syke av maten fint greier å smake litt. Folk bør tenke litt over hvor heldige vi er som for det første har god tilgang på mat, og slutte med denne "forbanna sytinga". All mat er kjempegod hvis man virkelig er sulten. Tenk over hvor mange hundre millioner mennesker som sulter hver dag, og særlig barna. Å klage på "å måtte ta et kakestykke" er skammelig. Håper sytepavene virkelig blir sultne en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. juli 2021 #80 Del Skrevet 13. juli 2021 anonym 4545 skrev (Akkurat nå): Nå ja. Bestemor er ute i skogen og plukker, Renser og koker syltetøy. Poenget mitt er at voksne folk som ikke blir syke av maten fint greier å smake litt. Folk bør tenke litt over hvor heldige vi er som for det første har god tilgang på mat, og slutte med denne "forbanna sytinga". All mat er kjempegod hvis man virkelig er sulten. Tenk over hvor mange hundre millioner mennesker som sulter hver dag, og særlig barna. Å klage på "å måtte ta et kakestykke" er skammelig. Håper sytepavene virkelig blir sultne en dag. Nei, langt fra all mat er virkelig god, selv om man ikke har spist på 14 dager. For noen kan det imidlertid være drt minste ondet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå