AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #21 Del Skrevet 11. juli 2021 Det er vel stort sett eldre mennesker som maser så mye om at man må spise, og spise mer "hele tiden". Å lage mat til andre er en form for omsorg, og masingen er garantert ikke vondt ment. Det burde da være mulig å ta det med et smil. Jeg har flere slike i slekten, og når vi er på vei dit blir det alltid litt godmodig tulling rundt dette fordi vi vet hva som kommer 😊. Om jeg gang på gang må takke nei til mer mat, mer kake, er det noe annet du vil ha, osv, så går det helt fint. Anonymkode: bb2cd...40c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 11. juli 2021 #22 Del Skrevet 11. juli 2021 Hehe. Jeg har aldri likt å samles ved bordet, men dette har jeg heldigvis ikke blitt utsatt for 😂😂 Syns «ikke lyst» og «det er kjedelig» er helt ok grunner til å droppe slike middager. I ditt tilfelle vil jeg si de faktisk plager deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #23 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Joda, det er dessverre en motesak 🤯 Kjedelig for oss som har det og møte folk som mener de eller barna blir såååå mye bedre av å spise dietter. Fy F de skulle bare visst hvor syke de fremstiller seg i hodet i steden for magen og hvor forferdelig det er og virkelig være rammet av slik sykdom. og hvor utrolig naive og uopplyste de fremstår for de fleste andre oppegående når de kommer med sine idiotforklaringer om hvorfor de må leve på diett. Kun for å prøve å gjøre seg litt spesielle og interessante for de har ikke noe annet å komme med 🤯 🤪 Anonymkode: d6769...f29 Det er 8-10 år siden det var på mote med gluten- og laktoseintoleranse, så her er det nok du som ikke henger med i svingene. Det er veldig få i dag som spiser gluten- og laktosefritt bare for å fremstå som "spesielle og interessante". Og hvorfor synes du det er så forferdelig å "virkelig være rammet av slik sykdom"? Jeg har flere kroniske sykdommer, og er utrolig takknemlig for at i alle fall en av dem kan behandles med riktig mat. Til TS: jeg forstår deg, slikt er irriterende! Men samtidig virker det som om det er iveren over å dele noe de selv liker som tar overhånd, det virker ikke som om de prøver å oppdra deg, eller være slemme med deg. Jeg ville bare fortsatt å si nei takk, og ellers svelget den kamelen. Anonymkode: 4f910...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #24 Del Skrevet 11. juli 2021 Si nei takk. Å er de så frekke at de faktisk kommer å legger noe på tallerkenen din så ikke spis det, la det ligge igjen. Å maser de fremdeles om at du ikke har spist opp eller noe sånt så sier du at du sa nei til mer. Du må rett og slett bare vise at nei er nei Anonymkode: 9d538...990 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #25 Del Skrevet 11. juli 2021 Hadde eksplodert Anonymkode: 895cd...87e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #26 Del Skrevet 11. juli 2021 Man skal selvfølgelig ikke drive å presse på folk ting de ikke liker.. Samtidig synes jeg det er flaut med voksne folk som ikke prøver det som serveres. Det dummeste jeg ser er folk som ikke forsyner seg med grønnsaker, kun kjøtt og ris f.eks. Det er SÅ lowlife... Min mening. Anonymkode: 36ed9...8eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 11. juli 2021 #27 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) For dem betyr mat mye, og de er glad i å dele den opplevelsen med andre. De vil at andre skal dele den gleden, og det fører til at de pusher. Dessverre forstår de ikke at i sin søken etter å dele den gode opplevelsen med dge, så blir de masete Intensjonen er god, men utførelsen er dårlig. Ikke alle er like gode på å forstå hvordan de fremstiller seg selv. Det kan også være at de er redd du dømmer dem for hva og hvor mye de spiser. Eller de er redd for at du ikke egentlig liker maten du blir servert. Si nei takk, jeg er forsynt og old deg til det. Se på det som at de forsøker være greie, men de er klønete, evt usikre Endret 11. juli 2021 av parkeringsvakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 11. juli 2021 #28 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sier absolutt ifra men det er bare så unødvendig at det må bli en sånn rar stemning når man til slutt må si "Nei...jeg vil ikke ha. Jeg liker det ikke" Da ser dem på deg som vanskelig og får noen rare blikk. Jeg synes det er respektløst. Jeg liker godt å prøve nye retter men hvorfor faen skal folk ha meg til å spise ting som jeg ikke liker? Anonymkode: 6cda1...3d6 Jeg synes du skal slutte å begrunne valget ditt. Det gir dem noe å diskutere. Ville bare sagt «nei takk», gjerne med et smil og gjerne fjorten ganger på rad om du må. Da må de diskutere med seg selv, og der blir raskt mer absurd enn om du svarer noe de kan kverulere på. Og lemper noen noe opp på tallerkenen din du har sagt nei takk til, skal du så klart ikke spise det. Skjønner du blir irritert, men jo mer du ignorerer og kjører hakk i plata, jo kjedeligere blir det å lage et nummer ut av hva du spiser. De vil sikkert synes du er vrang, men hva så? De er nå jammen vrange de også. Endret 11. juli 2021 av Hactar 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #29 Del Skrevet 11. juli 2021 Jeg er som sagt nesten 50 År så jeg takler det helt fint men jeg ser bare ikke poenget. Vi har også barn som spiser helt fint og ikke har noe problem med mat, men når vi er der så er det en himla masing på alt mulig. «Han må jo spise mer gulerøtter, blomkål, kjøtt, potet…..HVA.????!!!……skal du ikke ha SAUS?…..» Dette er etter at poden har spist opp og er ganske fornøyd med seg selv, men som da ikke blir så fornøyd allikevel… Kona er ganske lik men hjemme så ble det fort slutt på dette. Eller for å si det slik så mener jeg vi har funnet en fin mellomting, men hos svigers så er det helt kjørt. Og ja jeg henger litt på kvinneguiden. Mener selv at jeg aldri har laget noe kvalm her og synes faktisk jeg får litt mer innsikt i kvinners måte å tenke på. Ettersom jeg føler forum for menn og foreldrerollen er litt svak så blir det ofte å prøve å finne svar her inne da forumet her er veldig stort. Anonymkode: 6cda1...3d6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #30 Del Skrevet 11. juli 2021 Ai, sånn har jeg det med rødvin. Jeg drikker ikke rødvin fordi jeg alltid blir så veldig dårlig av det. Minimum ekstremt fyllesyk, men også ofte migrene. Man skulle tro folk respekterte det? Å nei da 😅 Enten antar de at jeg ikke liker, og da er det ikke måte på hvor søt/mild/lettdrukket deres rødvin er, ellers så er den uten tanniner og garantert ikke migrenetriggende. Hva med å bare godta "nei takk" og gå videre med livet sitt? 😅 Anonymkode: b14a2...6ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #31 Del Skrevet 11. juli 2021 Sånn opplever jeg også hele tiden. Er helt OK glad i mat, men enkelte ting liker jeg ikke så godt. Tyttebærsyltetøy og enkelte sauser f.eks. «Skal du ikke ha saus??» Om jeg hadde lyst på saus så hadde jeg fint klart å forsyne meg med det… Enkelte skal «følge med» på hva andre spiser. Pass på deg selv… Anonymkode: 5544d...8f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #32 Del Skrevet 11. juli 2021 Uff, jeg skjønner deg. Samboeren min kan være skikkelig rar på dette. Dersom jeg sier nei til noe så vil han gjerne vite hvorfor, men hvis jeg sier det er fordi jeg ikke liker det han tilbyr så blir han litt sur, for han mener at voksne folk ikke skal si at de "ikke liker" slik og sånn mat, det mener han et barnslig. Hadde han bare respektert et "nei takk" så hadde det ikke vært et problem. Anonymkode: dce2d...d16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #33 Del Skrevet 11. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uff, jeg skjønner deg. Samboeren min kan være skikkelig rar på dette. Dersom jeg sier nei til noe så vil han gjerne vite hvorfor, men hvis jeg sier det er fordi jeg ikke liker det han tilbyr så blir han litt sur, for han mener at voksne folk ikke skal si at de "ikke liker" slik og sånn mat, det mener han et barnslig. Hadde han bare respektert et "nei takk" så hadde det ikke vært et problem. Anonymkode: dce2d...d16 Absolutt. Skjønner ikke at man er rar fordi man ikke er så glad i visse retter. Det er ikke kritikk men bare en konstatering av fakta. Samme med å presse folk til å spise mer når dem er mette. Hva pokker er vitsen? Hvilken glede får man av dette? Må være en slags fetisj som driver dem. kona drev på litt med dette men det ble det fort slutt på. Ga henne beskjed om at jeg er veldig glad i maten hennes og at hun er veldig flink men om hun tenker å drive på med dette matpresset så spiser jeg andre steder. Anonymkode: 6cda1...3d6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #34 Del Skrevet 11. juli 2021 Villfisker skrev (3 timer siden): Hehe. Jeg har aldri likt å samles ved bordet, men dette har jeg heldigvis ikke blitt utsatt for 😂😂 Syns «ikke lyst» og «det er kjedelig» er helt ok grunner til å droppe slike middager. I ditt tilfelle vil jeg si de faktisk plager deg. Å droppe hele middagen er jo i overkant dramatisk. Man skal jo ha hyggelige måltider sammen. Men de må også ta et nei for et nei. Anonymkode: b6764...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 11. juli 2021 #35 Del Skrevet 11. juli 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, jeg skjønner deg. Samboeren min kan være skikkelig rar på dette. Dersom jeg sier nei til noe så vil han gjerne vite hvorfor, men hvis jeg sier det er fordi jeg ikke liker det han tilbyr så blir han litt sur, for han mener at voksne folk ikke skal si at de "ikke liker" slik og sånn mat, det mener han et barnslig. Hadde han bare respektert et "nei takk" så hadde det ikke vært et problem. Anonymkode: dce2d...d16 Voksne er egentlig bare store barn 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #36 Del Skrevet 11. juli 2021 Men altså… helt greit å si nei takk, men voksne mennesker som sier høyt og tydelig at de ikke «liker» mat?? Da er det på tide å ta et lynkurs i dannelse altså. Anonymkode: 480c8...5d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #37 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså… helt greit å si nei takk, men voksne mennesker som sier høyt og tydelig at de ikke «liker» mat?? Da er det på tide å ta et lynkurs i dannelse altså. Anonymkode: 480c8...5d6 Samme synes jeg om de som påtvinger voksne mat de ikke ønsker å spise, hvor pokker er dannelsen deres? Hører virkelig ikke hjemme noen plass! Anonymkode: 39e5a...84c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #38 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså… helt greit å si nei takk, men voksne mennesker som sier høyt og tydelig at de ikke «liker» mat?? Da er det på tide å ta et lynkurs i dannelse altså. Anonymkode: 480c8...5d6 Hva skal man ellers si når et høflig nei takk ikke hjelper, og noen fortsatt ikke tar hintet? Anonymkode: 36847...955 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #39 Del Skrevet 11. juli 2021 I fell your pain. Synes oppriktig synd på svogerne mine, for foreldrene mine driver på nøyaktig sånn du beskriver. Jeg ser jo på de at de er mette, og moren min bare fortsetter "Ja nå må du bare spise!!" og de takker høflig nei. Likevel fortsetter de. Jeg prøver å si fra, og forteller foreldrene mine at de er voksne nok til at de greier å forsyne seg selv hvis de har lyst på mer, men det er glemt ved neste måltid. Sikkert ikke så enkelt å bryte dette heller og plutselig si nei takk til ting. Anonymkode: 407fb...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #40 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal man ellers si når et høflig nei takk ikke hjelper, og noen fortsatt ikke tar hintet? Anonymkode: 36847...955 "Nei takk, du. Jeg er i grunnen ikke så glad i... (...) denne stuingen var forresten utrolig god. Hvordan har du (...)?" Anonymkode: 36ed9...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå