AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Del Skrevet 10. juli 2021 Familien min, venner, kolleger, alle i samfunnet elsker å se på sport. Bare ikke meg. Hele oppveksten satt familien min foran TV-en i timesvis og så på hopprenn, langrennsløp, fotballkamper, håndballkamper, tennisturneringer, sykkelritt osv. På jobb snakker kollegaene mine om sport i hver eneste lunsjpause. Vennene mine samles for å se på sport. Sport er er et sosialt lim, og man må henge med på sportens verden om man skal kunne henge med i samfunnet. Jeg føler meg hvertfall veldig utenfor når jeg ikke har peiling på noe. Jeg hatet å se på sport i oppveksten og hater det fremdeles. Synes det er så kjedelig og meningsløst, men siden alle andre liker det prøver jeg innimellom å ta meg sammen og presse meg til å bli sittende foran TV-en og prøver å presse meg til å konsentrere meg om hva som foregår på skjermen, men som regel faller jeg ut etter få minutter og begynner heller å tenke på alt mulig annet. Jeg prøver å se sportsrevyen eller lese om sport i avisen, men jeg klarer ikke mønstre noen interesse så det fester seg ikke. Får jeg spørsmål i quiz om hvilken idrett x eller y driver med, aner jeg ikke svaret enda jeg leste om dem for få dager siden. Jeg skjønner at jeg må ta meg sammen og bare lære meg dette. Må pugge navn på idrettsstjerner. Må pugge regler i de forskjellige idrettene, så jeg forstår bedre hva som foregår. Men det er så kjedelig og meningsløst. Hva er poenget med at et tosifret antall mennesker løper rundt på en gressplen uten egentlig noe mening? Da kan jeg bedre forstå poenget med f.eks. lange sykkelritt, hvor man skal frakte seg selv en viss distanse (men jeg tenker likevel at det hadde vært enklere å bare ta toget …). Hadde håpet det skulle være mulig å tvinge frem bittelitt interesse, men jeg merker egentlig nå som jeg skriver dette at det er null håp for meg. Med mindre noen der ute kan hypnotisere meg, eller noe sånt? Anonymkode: 99c3b...e73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. juli 2021 #2 Del Skrevet 10. juli 2021 Hvorfor i alle dager skal du trenge å like å se på sport? På TV? Å se på sport live er litt gøy, stemninga og folka. Men å se på TVen, det er bare unntaksvis det er gøy. Bedre å henge litt på KG 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 10. juli 2021 #3 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familien min, venner, kolleger, alle i samfunnet elsker å se på sport. Bare ikke meg. Hele oppveksten satt familien min foran TV-en i timesvis og så på hopprenn, langrennsløp, fotballkamper, håndballkamper, tennisturneringer, sykkelritt osv. På jobb snakker kollegaene mine om sport i hver eneste lunsjpause. Vennene mine samles for å se på sport. Sport er er et sosialt lim, og man må henge med på sportens verden om man skal kunne henge med i samfunnet. Jeg føler meg hvertfall veldig utenfor når jeg ikke har peiling på noe. Jeg hatet å se på sport i oppveksten og hater det fremdeles. Synes det er så kjedelig og meningsløst, men siden alle andre liker det prøver jeg innimellom å ta meg sammen og presse meg til å bli sittende foran TV-en og prøver å presse meg til å konsentrere meg om hva som foregår på skjermen, men som regel faller jeg ut etter få minutter og begynner heller å tenke på alt mulig annet. Jeg prøver å se sportsrevyen eller lese om sport i avisen, men jeg klarer ikke mønstre noen interesse så det fester seg ikke. Får jeg spørsmål i quiz om hvilken idrett x eller y driver med, aner jeg ikke svaret enda jeg leste om dem for få dager siden. Jeg skjønner at jeg må ta meg sammen og bare lære meg dette. Må pugge navn på idrettsstjerner. Må pugge regler i de forskjellige idrettene, så jeg forstår bedre hva som foregår. Men det er så kjedelig og meningsløst. Hva er poenget med at et tosifret antall mennesker løper rundt på en gressplen uten egentlig noe mening? Da kan jeg bedre forstå poenget med f.eks. lange sykkelritt, hvor man skal frakte seg selv en viss distanse (men jeg tenker likevel at det hadde vært enklere å bare ta toget …). Hadde håpet det skulle være mulig å tvinge frem bittelitt interesse, men jeg merker egentlig nå som jeg skriver dette at det er null håp for meg. Med mindre noen der ute kan hypnotisere meg, eller noe sånt? Anonymkode: 99c3b...e73 Jeg finner det ikke interessant å se på sport, uansett om det er på tv, i virkeligheten eller om vi vinner eller ei. Drit i sporten, har vi ikke interessen så har vi ikke interessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 10. juli 2021 #4 Del Skrevet 10. juli 2021 Du må først finne noen å heie på. Enten noen du synes er attraktive eller sympatiske, eller du kan heie på Norge. Begynn å lese sportsresultater, og lær deg å si "vi vant" når en nordmann eller et norsk lag har vunnet. Så er du i gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. juli 2021 #5 Del Skrevet 13. juli 2021 Jeg følger med på langrenn, skiskyting, delevis hopp og har et halvt øye med fotball når det et EM og VM. Jeg liker å heie på Norge, og jeg må ha litt interesse fra før av. Like personene eller idretten. Jeg liker feks å gå på ski, og reglene lærte jeg meg ved å se på gamle skirenn. Jeg er så opptatt av at Norge skal vinne, at jeg kun ser skirenn der norske personer vinner😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. juli 2021 #6 Del Skrevet 13. juli 2021 Jeg ser heller aldri sport på tv. Jeg vet hvem Beckham og Neymar er innen fotball, og hvem Northug er innen ski. Og Marit Bjørgen da. Det er vel stort sett det jeg har fått med meg. Hadde aldri greid å opparbeide meg nok viljestyrke til å se sport på tv, et helt program. Det er svært kortvarig, det glimtet jeg er innom for å se. Hater når jeg spiller Quiz Kampen på mobil mot faren min og han velger SPORT som spørsmålskategori.... da vinner han alltid den kategorien 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. juli 2021 #7 Del Skrevet 13. juli 2021 Diamant20 skrev (10 minutter siden): Jeg følger med på langrenn, skiskyting, delevis hopp og har et halvt øye med fotball når det et EM og VM. Jeg liker å heie på Norge, og jeg må ha litt interesse fra før av. Like personene eller idretten. Jeg liker feks å gå på ski, og reglene lærte jeg meg ved å se på gamle skirenn. Jeg er så opptatt av at Norge skal vinne, at jeg kun ser skirenn der norske personer vinner😅 Her har du feks en kort video med litt forskjellige renn: Jeg orket ikke å følge med hele tiden i starten jeg heller, men fikk interessen når jeg innså hvor gode Norge var😂 Og nå synes jeg det er rått å se hvor gode de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Robin666 Skrevet 13. juli 2021 #8 Del Skrevet 13. juli 2021 stan skrev (På 10.7.2021 den 19.42): Hvorfor i alle dager skal du trenge å like å se på sport? På TV? Å se på sport live er litt gøy, stemninga og folka. Men å se på TVen, det er bare unntaksvis det er gøy. Bedre å henge litt på KG 😀 Du må lese innlegget hennes, ikke bare overskriften. Godt forklart hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Del Skrevet 13. juli 2021 Min erfaring er at vi blir stadig flere som våger å si som sant er at sport er dritkjedelig. Ser overhode ingen grunn til å kaste bort tid og mental energi på noe sånt. Anonymkode: 3cad4...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå