AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #141 Del Skrevet 18. juli 2021 jabx skrev (Akkurat nå): Nei, batteriet varer allerede lengre enn fossilbiler. En konvensjonell motor kan fint kjøre 1mill km. Teslaen i Tyskland som kjørte samme distanse, byttet batteri 4 ganger, og motor 3 ganger. Og du mener du har peiling😂😂😂 Anonymkode: c656e...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #142 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 19.44): nei, når jeg ser folk kjøre rett over 80 km i motorvei, frister det aldeles lite med elbil! kjører de over, minster de fort strøm! Anonymkode: acd17...396 Er det ikke bare å kjøre forbi da...? Anonymkode: 874cd...ba4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #143 Del Skrevet 18. juli 2021 On 7/18/2021 at 3:02 AM, prt90 said: Skjønner ikke at folk drar rundt på de batteri-telefonene! De går tom for strøm etter bare noen timer. Folk må jo forstå at det er fasttelefon som er best! Jeg kommer aldri til å bytte ut fasttelefonen før det kommer en mobiltelefon med 10 års batteritid, slik at jeg ikke blir forstyrret med lading midt i mine veldig veldig lange telefonsamtaler med tante Olga. Bingo. Det er nøyaktig slik jeg ser på folk som hater elbiler. De har grodd fast i fortiden. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om miljøet og den slags, det er ikke et argument for meg. Jeg er fan av teknologi, nyvinninger, og fremgang. Elbilen representerer fremtiden. Det er her vi finner innovasjon om dagen. Bor man midt på Finnmarksvidda så skjønner jeg selvsagt at fossilbil er det mest praktiske. Hadde selv kjørt fossilbil om så var tilfellet. Virkeligheten trumfer idealismen. Men samtidig som jeg kjørte rundt i pickupen min, så hadde jeg selvsagt drømt om en skikkelig fet el-truck. Anonymkode: d9c41...177 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. juli 2021 #144 Del Skrevet 18. juli 2021 Stina234 skrev (På 17.7.2021 den 19.44): Er faktisk enig med deg. Har bestilt elbil, får den i august men gruer meg mest til å gi slipp på min gamle bensinbil. Fossilbiler er ekstremt kjedelige sammenlignet med elbiler. Ytelsen er elendig på fossilbiler. Elbiler knuser fossilbiler på rå ytelse. Fossilbiler er for gamle bestemødre, mens elbiler er for folk som liker ytelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. juli 2021 #145 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En konvensjonell motor kan fint kjøre 1mill km. Teslaen i Tyskland som kjørte samme distanse, byttet batteri 4 ganger, og motor 3 ganger. Og du mener du har peiling😂😂😂 Anonymkode: c656e...f80 En konvensjonell motor kan ikke kjøre 1 million km uten å bytte ut haugevis av deler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #146 Del Skrevet 18. juli 2021 On 7/10/2021 at 3:32 PM, AnonymBruker said: hohoho! Anonymkode: e5980...157 Det tar du skammelig feil. Elbil er en hype som gjør at mange usikre pappadalter kjøper seg en batteridrevet fysak. Hvis ikke bilen lager lyd samt litt røyk så er det ikke en bil. For al del, kjøp en oppladbar veigående dildo dere som vil. Anonymkode: 2906c...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 18. juli 2021 #147 Del Skrevet 18. juli 2021 jabx skrev (33 minutter siden): Nei, rekkevidden halveres ikke og ladetiden dobles ikke i det hele tatt. Og spesielt ikke med varmepumpe. Dette er bare flere løgner om elbiler. https://www.tu.no/artikler/dette-skjer-med-elbilbatterier-i-vintertemperatur/414856 jabx skrev (33 minutter siden): Nei, batteriene varer mye lengre enn en vanlig bil. Nei de gjør nok ikke det. Da hadde garantien vart mye lenger. jabx skrev (32 minutter siden): Elbiler har lavere verditap enn fossilbiler. Og det blir enda verre når man sliter med å få solgt fossilbilen fordi alle andre kjøper elbil. Nope. Bare se prisene på elbiler. Den stuper med unntak av de som tror de selger gull. Dog blir ikke de solgt noe prisen fint forklarer. jabx skrev (31 minutter siden): Feil. Det er langt færre deler i en elbil som krever vedlikehold. Bremsene har det også bedre fordi man ofte bruker regenerering til oppbremsing fremfor å slite ut selve bremsene. Bremsene på en elbil krever mere vedlikehold. Det er en grunn til at flere elbiler har gått tilbake til trommelbrems bak. Dagens elbiler sliter ikke med slitasje på bremsesystemet, men rust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 18. juli 2021 #148 Del Skrevet 18. juli 2021 Det er bare det at elbiler verken er miljøvennlige eller er fremtidsrettet. Elbil er nok bare et lite skritt i videreutvikling av biler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoloko Skrevet 18. juli 2021 #149 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 18.23): El-bil er deprimerende og det eneste som er verre er el-motorsykkel. Hvem i huleste vil kjøre noe uten lyd, giring og bensinlukt? Anonymkode: c8065...ef7 De som synes lyden av motorsykkel er det den VERSTE lyden som finnes! Jeg er en av dem som får en vanvittig indre agressjon av høye bil (og særlig motorsykkel) ruselyder. Det trigger noe i meg som ikke kan forklares. Priser meg lykkelig om dagen kommer, og de forsvinner for godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoloko Skrevet 18. juli 2021 #150 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg synes bare det er deilig å kjøre tilnærmet gratis bil😊 jeg pendler til jobb, har en nedbetalt elbil. Lader hjemme. Koster meg alt i alt rundt 700kr i mnd (grovt regnet). Det er for strøm og forsikringer. Hadde jeg hatt dieselbil måtte jeg betalt minst 4500 i mnd. Det er jo galskap å la vær spør du meg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #151 Del Skrevet 19. juli 2021 jabx skrev (9 timer siden): Fossilbiler er ekstremt kjedelige sammenlignet med elbiler. Ytelsen er elendig på fossilbiler. Elbiler knuser fossilbiler på rå ytelse. Fossilbiler er for gamle bestemødre, mens elbiler er for folk som liker ytelse. jabx skrev (9 timer siden): En konvensjonell motor kan ikke kjøre 1 million km uten å bytte ut haugevis av deler. Du er et stjerneeksempel på dårlig kunnskap. Anonymkode: c656e...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #152 Del Skrevet 19. juli 2021 Fredelig skrev (På 17.7.2021 den 9.22): Vi er veldig fornøyde! Har to stk, en Tesla X og en Tesla 3. Fantastiske biler å kjøre. Deilig å slippe griset med bensin og diesel. Lader i garasjen hjemme. Rekkevidden er så god at dette i praksis ikke byr på problemer. Og moro å passere bensinstasjoner når prisen på bensin og diesel stadig øker 😊 Subisidiering av dyre el-biler er vanvittig. "Noen" har altså funnet det fornuftig at høyt lønnede mennesker, som har råd til å bruke halvannen million kroner på to splitter nye biler, skal subsidieres. Alt i troen på at det er miljøvennlig å frakte tunge luksusbiler med digre batterier fra USA til Norge 😂 Vi slipper moms, vi slipper i stor grad bompenger, vi slipper skyhøye avgifter på drivstoff, vi får til en viss grad kjøre i kollektivfelt (suser forbi andre som står i kø), vi får parkere rimeligere. Vi takker og bukker. Men er ærlige nok til å si at miljøhensynet ikke var avgjørende for valg av biler. Signerer denne! Anonymkode: 66942...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #153 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Signerer denne! Anonymkode: 66942...5c0 Signert Hilsen AnonymBruker Anonymkode: 66036...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #154 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Signert Hilsen AnonymBruker Anonymkode: 66036...85d Ventet på den. Det er så typisk enkelte kg-brukere. Anonymkode: 66942...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. juli 2021 #155 Del Skrevet 19. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (16 timer siden): https://www.tu.no/artikler/dette-skjer-med-elbilbatterier-i-vintertemperatur/414856 Følg med. Det gjelder når batteriet er kaldt, noe det ikke er når man kjører en stund og det varmes opp. Dessuten har man i dag varmepumpe, som du overså glatt. Uærlig igjen. Sitat Nei de gjør nok ikke det. Da hadde garantien vart mye lenger. Hvor lang er garantien på en fossilbil? Sitat Nope. Bare se prisene på elbiler. Den stuper med unntak av de som tror de selger gull. Dog blir ikke de solgt noe prisen fint forklarer. Du tar som vanlig feil. Sitat Bremsene på en elbil krever mere vedlikehold. Det er en grunn til at flere elbiler har gått tilbake til trommelbrems bak. Dagens elbiler sliter ikke med slitasje på bremsesystemet, men rust. Det er altså feil. De krever mindre vedlikehold. F.eks. har Tesla et antirust-system som ordner dette automatisk, eller så er det bare å ta noen oppbremsinger i ny og ne. Bremsene slites uansett mye mindre, har lenger levetid, og krever langt mindre vedlikehold. Og selv om det ikke hadde vært tilfelle, så er bremsene kun en del av bilen. Du er uærlig igjen og ignorerer alle de andre tingene en fossilbil krever vedlikehold på som ikke gjelder for elbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. juli 2021 #156 Del Skrevet 19. juli 2021 Stina234 skrev (14 timer siden): Det er bare det at elbiler verken er miljøvennlige eller er fremtidsrettet. Elbil er nok bare et lite skritt i videreutvikling av biler. Elbiler er mer miljøvennlige enn fossilbiler. Hva er det som er fremtidsrettet hvis ikke elbiler er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. juli 2021 #157 Del Skrevet 19. juli 2021 prt90 skrev (På 17.7.2021 den 21.02): Skjønner ikke at folk drar rundt på de batteri-telefonene! De går tom for strøm etter bare noen timer. Folk må jo forstå at det er fasttelefon som er best! Jeg kommer aldri til å bytte ut fasttelefonen før det kommer en mobiltelefon med 10 års batteritid, slik at jeg ikke blir forstyrret med lading midt i mine veldig veldig lange telefonsamtaler med tante Olga. Ser poenget ditt, men jeg er likevel skeptisk til et drivstoff som strøm. I krisetider er det de "gammeldags analoge løsningene" som er å foretrekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 19. juli 2021 #158 Del Skrevet 19. juli 2021 anonym 4545 skrev (2 minutter siden): Ser poenget ditt, men jeg er likevel skeptisk til et drivstoff som strøm. I krisetider er det de "gammeldags analoge løsningene" som er å foretrekke. Da bør du montere solcellepanel på taket ditt :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. juli 2021 #159 Del Skrevet 19. juli 2021 prt90 skrev (Akkurat nå): Da bør du montere solcellepanel på taket ditt Meget mulig da jeg har et stort uthus, men inntil videre satser jeg på et dieselaggregat 🙂 For øvrige har jeg ikke noe i mot folk som kjører elbil, men at elbil skal bli eneste alternativ bekymrer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #160 Del Skrevet 19. juli 2021 Det er vår første sommer og ferie med Tesla model 3. Vi byttet fra vår gamle og kjære Saab'en, en bensinbil av god gameldags kvalitet, men er selvsagt altfor gammel og utdatert nå. Vår gamle bilen luktet jo miljøkriminalitet hver gang du starta den. Man fikk bare mer og mer dårlig samvittighet for å kjøre den. Så... Uansett, det er en ny epoke, og jeg var så glad i den gamle bilen, mer enn mange andre, men det er nye tider nå, og det er bare å akseptere. I mine øyne, sier det selv at den nye teknologien er så mye bedre. Bare lukte eller høre på. Hallo, man måtte jo i praksis starte en bål for å kunne kjøre bilen - joda det var ganske teknisk adskilt fra sjåføren, du sto ikke der med lighter og flammer, men det jo det som skjedde inne i motoren. Helt sykt å tenke på egentlig. Uansett, akkurat nå i sommer er det utrolig deilig å kjøre elbil også fordi bensinpris er jo 19 kr pr literen! Stakkars dere som må kjøre bensin i år... Anonymkode: d531c...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå